Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Harrasteajoneuvokilvet
Tarvasjoki:
Eikö melkein kaikki matkailu ajoneuvot ole harrastamis tarkoitukseen hankittu, minulla matkailu on ainakin harrastus en ainakaan sillä töitä tee.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 5.08.2018 kello on 08:46 ---Sinänsä siinä ei mitään eroa olisi nykyiseen kustannukseen.
--- Lainaus päättyy ---
No jos tuosta artikkelista nyt poimii tuon varsinaisen pointin:
--- Lainaus ---Summa pitäisi sisällään kilpikohtaisen liikennevakuutuksen sekä käyttömaksun eli samoja kilpiä voisi mahdollisesti käyttää useissa eri ajoneuvoissa, mutta ei kuitenkaan samaan aikaan.
--- Lainaus päättyy ---
Niin mitenkäs tuo muka eroaa nykyisestä siirtokilpi-käytännöstä? Museo- yms. autot tarttee sen tavallisen rek.kilven sekä vak.yhtiön liik.vakuutuksen siihen päälle. Sen sijaan nykyinen tarra-siirtokilpi sisältää tuon liik.vakuutuksen, joten tässä kohtaa olisi harrastekilpenä siis kyseessä vain "peltinen siirtokilpi". Ja kun tuota hintatasoa katselee, niin kovin edullista tuo pelkillä tarrakilvillä ajelu ei ole ja veikkaan että tämä harrastekilpi tuleekin olemaan about samaa hintaluokkaa, jolla siis torpataan jo melko tehokkaasti kansan ryntääminen "harraste-ajoneuvojen" pariin :-\
https://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterikilvet/siirtoluvan_hakeminen
--- Lainaus ---Siirtolupahakemus toimii samalla myös siirtoliikennevakuu tushakemuksena. Siirtoliikennevakuu tuksen voimassaolo on sidottu siirtoluvan voimassaoloon. Siirtoliikennevakuu tuksen myöntää Liikennevakuutuskes kus (LVK). Siirtolupa on mahdollista myöntää myös ilman siirtoliikennevakuu tusta. Tällöin hakijalla on oltava voimassa oleva jatkuva liikennevakuutus tai tarvittaessa hakijalle myydään uusi yksittäinen liikennevakuutus.
--- Lainaus päättyy ---
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 5.08.2018 kello on 00:33 ---Ei mutta luulisi museoiän olevan yksi kriteeri. Toki jos siinä on koukkunokkaperneri takana niin varmaan myös kokoomuksen tai kepulien jäsenkirja vaaditaan.
--- Lainaus päättyy ---
no joo... vain herra tietää mitä määritelmiä suunnittelevat.
eittämättä lähes jokainen matkakulkine on harrasteajoneuvo , mutta omasta mielestäni harrasteajoneuvolla tarkoitetaa sellaista ajoneuvoa, jonka rakentelu on harrastamista - ei sillä ajelu.
Luulis että tällaiseen rekisteriin tulis myös joku maksimi vuotuinen kilometrimäärä, ettei väärinkäyttöä esiinny. Tämä rajais ainakin osan matkakulkimeista pois.
Mutta tässä ei tietenkään mun mielipiteellä tai ajatuksilla ole mitään merkitystä 8) Berner & Co sen päättää.
mutta mielenkiinnolla ja innolla odotan.
tsahkali:
Muistaakseni Sveitsissä on on ainakin ollut tuollainen mahdollisuus.
Yhdet kilvet joita sitten kierrätettiin autosta toiseen, oli auto mikä tahansa.
Aakku:
Vakuutukset ja verot saa nytkin poikki....
Mitä lisäarvoa tuollainen kilpitouhu toisi?
Mulla on tällä hetkellä seitsemän harrasteajoneuvoa. Niistä kolmessa on kiinteät museovakuutukset. Lopuista saan vakuutukset poikki minä päivänä tahansa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta