Tekniikkakeskustelut > Etuteltat ja markiisit

Kotelomarkiisin käyttö talvella

<< < (2/7) > >>

Hauho:
Yleensä kotelomarkiisi on asennettu alemmas kuin aivan katon ja seinän (aivan ylhäällä) kohtaamispisteessä oleva teltan kiinnitysura (ns kesäteltta).   Asiahan selviää kun tutkii missä teltan kiinnitysura on.
Jos kyseessä on muu kuin talviteltta eli koko vaunun mittainen, voi markiisia käyttää välisssä jolloin katosta tippuva kondenssiveden määrä on pienempi.
Talviteltta on yleensä pienempi (lyhyempi) kuin markiisi jolloin ei voi käyttää yhtäaikaa.

88k5:
^
Joo, jos talviteltta on sellainen lyhyt "tuulikaappi" - ei oikein toimi toi tiiveys kotelon kohdalla.

Tietty, jos kotelomarkiisi on kattokiinnikkeillä, kuten k.e.v mainitsi, siellä ei ole tiellä..

Hauho:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  2.08.2018     kello on 14:39 ---^
Joo, jos talviteltta on sellainen lyhyt "tuulikaappi" - ei oikein toimi toi tiiveys kotelon kohdalla.

Tietty, jos kotelomarkiisi on kattokiinnikkeillä, kuten k.e.v mainitsi, siellä ei ole tiellä..

--- Lainaus päättyy ---

Missä seinäpuolen teltan kiinnitysura on mainitsemassasi tapauksessa?
Jos teltan ura on 5 cm korkeammällä kuin kotelon yliosa niin sopii varmasti.  Tuota n.5 cm:n varaa tarvitaan jotta kotelon kansi sopii aukeamaan,
Taisit  ajatella niin että markiisi olisi teltan ulkopuolella.  Minun esittämässä tapauksessa markiisi avataan teltan asentamisen jälkeen jolloin voidaan sen syvyys valita teltan syvyyden mukaan siis teltan sisäpuolelle ja saadaan "sisäkatto".
Poikkeuksena jos markiisikoteloa ei ole asennettu seinään ja asennettu esim.  telttauran päälle.

Haapaniemen Paroni:
Totta kai fiksut asentaa sen katolle jotta teltta ura vapaa, niin minä ainakin päätin, mutta siitä fiksuudesta saatte sitten päätellä itse! Ja kotelo markiisi käy autoon sivulle, mutta ei vaunuun, koska se tiputtaa kulemma vaunun hintaa, ja nämä on sanoneet kolme karvan liikettä.

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti -  3.08.2018     kello on 15:39 ---Totta kai fiksut asentaa sen katolle jotta teltta ura vapaa, niin minä ainakin päätin, mutta siitä fiksuudesta saatte sitten päätellä itse! Ja kotelo markiisi käy autoon sivulle, mutta ei vaunuun, koska se tiputtaa kulemma vaunun hintaa, ja nämä on sanoneet kolme karvan liikettä.

--- Lainaus päättyy ---
Miksi hinta putoaa? Itse olen miettinyt kotelomarkiisia pussin tilalle. Ihan vaan veivi systeemin takia. Laita Risto kuva ratkaisustasi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View