rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alde vs Truma  (Luettu 41596 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:22
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #90 : 18.09.2018 kello on 12:04 »
minulla se on takamatkustajien penkin alla puolivälissä ajoneuvoa 10 suutimella + alusta lämmityslaitteen kanavisto eli toiset valmistajat osaa, toiset ei😉

10 (tai 11) ulostuloa mullakin pari missä ei ole suutinta (=alkovin patjan säleikkö ja yksi yhdelle ikkunalle)


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 16:53
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #91 : 18.09.2018 kello on 12:47 »
Ei tästä kannata enempää kinata, asian tietävät oikeaksi ne kenellä on ollut molemmat lämmitysmuodot, itellä ollut auto trumalla sillä isommalla oliko joku 6000 malli?? Ja nyt on aldella vesikiertonen lattialämmitys ja patterit.
Kokemuksesta täytyy sanoa että alde on minun mielestä parempi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #92 : 18.09.2018 kello on 13:13 »
Ei tästä kannata enempää kinata, asian tietävät oikeaksi ne kenellä on ollut molemmat lämmitysmuodot, itellä ollut auto trumalla sillä isommalla oliko joku 6000 malli?? Ja nyt on aldella vesikiertonen lattialämmitys ja patterit.
Kokemuksesta täytyy sanoa että alde on minun mielestä parempi.

Korostaisin taas sitä, että harvoin 'toinen on toista parempi'.
Kumpikin vaatii tuekseen hyvän kokonaisuuden, jossa lämpö jakautuu tasaisesti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:21
  • viva la France
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #93 : 18.09.2018 kello on 13:20 »
Molemmat lämmittimet on hyviä kun ne on asennettu oikein, mutta luvattoman paljon on niitä jotka on asennettu väärin.
Ja nimenomaan Truman puolella, tosin  monessa Alde vehkeessäkään ei ole patterimetrejä tarpeeksi.
Truma pitäisi asentaa siten että kaikki putket olisivat mahdollisimman lähelle saman pituisia eli puhallaus olisi tasa tehoista joka suuttimella. Ja suuttimia pitäisi olla se kymmenen minimissään sijoitettuna tasaisesti ympäri autoa. Esimerkiksi samanmittainen Hymer kuin minun auto tarvitsee usein eteen lisälämmittimen vaikka siinä Hymerissä on kuulemma parempi eristys, mutta lämmittimen sijoitus on tehty väärin. Tuo ohje löytyy ihan sieltä Truman ohjekirjasta.
Aldessa taas tulisi olla vähintäin 15 metriä rivallista patteria,ei pelkää putkea. Hyvä kierto ilmalle, sillä nuo patterit eivät ole säteileviä, vaan ilmavirtauspatterei ta.
Eli molemmat on yhtä hyviä tai huonoja riippuen korin valmistajan taidosta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #94 : 18.09.2018 kello on 19:47 »
Syttymisääni on vähän häiritsevä. Ei pienellä teholla paljoa ääntä pidä mutta jos tarttee enemmän pökköä pesään niin sitten hieman äänekäs.
Kyllä minulla Alde 3010 omaa kovemman syttymisäänen kuin edellinen Truma 6-sarjalainen. Mutta tuohon Alden poksahdukseenkin tottuu nopeasti eikä siihen sitten enää herää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:32
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #95 : 18.09.2018 kello on 19:53 »
minulla se on takamatkustajien penkin alla puolivälissä ajoneuvoa 10 suutimella + alusta lämmityslaitteen kanavisto eli toiset valmistajat osaa, toiset ei😉

Ei taida löytyä tilaa kalusteista, niin että laittaisi vaikka 100mm:n putken eteen asti, josta sitten pienemmästä putkesta pätkät eri kohteisiin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #96 : 18.09.2018 kello on 21:18 »
Ei tästä kannata enempää kinata, asian tietävät oikeaksi ne kenellä on ollut molemmat lämmitysmuodot, itellä ollut auto trumalla sillä isommalla oliko joku 6000 malli?? Ja nyt on aldella vesikiertonen lattialämmitys ja patterit.
Kokemuksesta täytyy sanoa että alde on minun mielestä parempi.

Samaa mieltä. Löysin muuten omasta kulkuvälineestä trumavent puhaltimen yhdistettynä aldeen niin onkos minulla sitten molemmat :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #97 : 18.09.2018 kello on 21:24 »
Samaa mieltä. Löysin muuten omasta kulkuvälineestä trumavent puhaltimen yhdistettynä aldeen niin onkos minulla sitten molemmat :)

Hys, hys...
Älä nyt tuommoisia puhu, menee Alden maine!    8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:11
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #98 : 19.09.2018 kello on 08:07 »
Kyllä aldestakin saa hyvän kun trumalla tuunaa.  ;D

Jatkuvaan asumiseen alde varmaankin hyvä mutta tollasiin satunnaisempiin pikatarpeisiin truma ritilämalli on paree.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #99 : 19.09.2018 kello on 08:09 »
Samaa mieltä. Löysin muuten omasta kulkuvälineestä trumavent puhaltimen yhdistettynä aldeen niin onkos minulla sitten molemmat :)
Sen oli varmaan Tsahkali laittanut  ::)
Kerro tietämättömälle mihin tuollainen Aldessa laitetaan , pannaanko vesipatteriputki noista aukoista läpi ?





Itsellä ollut aika monta Alde lämmitystä vaunuissa, ei ole tarvinnut mitään föönejä.
Tuo kerrottu pannun ääni ei edes kuulu nukkumapaikkaan kun pannu on ollut "oikein sijoitettuna" sänkyyn nähden, eli eturyhmän alla ja sänky takapäässä vaunua. Jokin naksahdus on kuulunut kun istuu yläpuolella.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #100 : 19.09.2018 kello on 08:29 »
Samaa mieltä. Löysin muuten omasta kulkuvälineestä trumavent puhaltimen yhdistettynä aldeen niin onkos minulla sitten molemmat :)

Kerro tarkemmin, miten se oli Aldeen yhdistetty.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:11
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #101 : 19.09.2018 kello on 08:34 »
Pannun "naksahdus" tai "poksahdus"han syntyy siitä kun nestekaasu syttyy räjähdyksen omaisesti roihuamaan palotilassa.  :o
Mutta huoli pois...palotilat on mitoitettu kestämään moinen paineisku, siellä on jopa varmuusmarginaalia lujuuksissa. Ja metallikaan ei yleensä kovin äkkiä väsy. Liitokset ovat tiiviitä ja tiivisteet kestää aika kauan.
Joten levollisia unia.  Thumb

Kulkineen oven päälle vois kirjottaa "Brausebad"


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #102 : 19.09.2018 kello on 11:31 »
Ei sitä paukkua kukaan kait pelkää, mutta aika poksaus sieltä kuuluu. Syy, eli räjähdyksenomainen syttyminen lienee enemmän seuraus. Oman kulkineen alde käynnistyy huomattavan paljon nätimmin, vaikka olis luukut päältä auki.

Josta päästään kysymykseen, mikä tuon aiheuttaa? Onko seos mahdollisesti hieman "laiha" eli syttyy pikku viiveellä. Tai kipinä huono? Ja voiko asialle tehdä jotain.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #103 : 19.09.2018 kello on 12:05 »
Polarista kuului magneettiventtiilin naksahdus ja hyvin lievä humahdus. Ei mitään pamahdusta

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #104 : 19.09.2018 kello on 13:37 »
Ei sitä paukkua kukaan kait pelkää, mutta aika poksaus sieltä kuuluu. Syy, eli räjähdyksenomainen syttyminen lienee enemmän seuraus. Oman kulkineen alde käynnistyy huomattavan paljon nätimmin, vaikka olis luukut päältä auki.

Josta päästään kysymykseen, mikä tuon aiheuttaa? Onko seos mahdollisesti hieman "laiha" eli syttyy pikku viiveellä. Tai kipinä huono? Ja voiko asialle tehdä jotain.
Kohta joku korjaa CAPSLOCKILLA, olkoon. Taitaa paukahdus johtua huonosta kipinästä joka vaatii rikkaan seoksen että syttyy. Tämä seos syttyy räjähtämällä.