rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alde vs Truma  (Luettu 42070 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:38
  • Escucha el Oi!
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #75 : 17.09.2018 kello on 21:56 »
Alde hiljaisempi, truma nopeampi.

minkälaista ääntä ne teidän trumat sitten pitää?
itse olen joskus vaunussa herännyt siihen, kun on liian hilhjaista ja luulen truman sammuneen...
Töissä nukun webaston hurinassa(silloinkin herään jos se sammuu ja on liian hiljaista) ja kotona koneellinen ilmavaihto pitää ääntä, truma on kyllä molempia hiljaisempi. huomattavasti.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #76 : 17.09.2018 kello on 22:03 »
Ei ole Truman ääni päässyt häirtsemään. Jonkun mallin combi lienee.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:51
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #77 : 17.09.2018 kello on 22:06 »
minkälaista ääntä ne teidän trumat sitten pitää?
itse olen joskus vaunussa herännyt siihen, kun on liian hilhjaista ja luulen truman sammuneen...

.........ja nukahdan uudestaan kun kuulen sen pienen tussahduksen kun kaasu alkaa palaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #78 : 17.09.2018 kello on 22:14 »
.........ja nukahdan uudestaan kun kuulen sen pienen tussahduksen kun kaasu alkaa palaa.

Kyllä!

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:22
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #79 : 17.09.2018 kello on 22:24 »
Truman kohina rauhottaa kivasti.  8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:11
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #80 : 17.09.2018 kello on 23:33 »
Truman kohina rauhottaa kivasti.  8)

Syttymisääni on vähän häiritsevä. Ei pienellä teholla paljoa ääntä pidä mutta jos tarttee enemmän pökköä pesään niin sitten hieman äänekäs.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #81 : 18.09.2018 kello on 07:21 »
Ei truman ääni hirveän häiritsevä ole, vaan heikkous on kovempi virrankulutus ja epätasanen lämpö verrattuna aldeen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #82 : 18.09.2018 kello on 08:14 »
Ei truman ääni hirveän häiritsevä ole, vaan heikkous on kovempi virrankulutus ja epätasanen lämpö verrattuna aldeen.
jos lämpö on epätasainen, huonosti suunniteltu tai huonosti käytetty.
Huonoa suunnittelua on hankala jälkeen korjata. Käyttövirheet ovat helppo korjata. Mitä kauempana suutin on puhaltimesta, sen enempi auki. Heti puhaltimen jälkeen olevat saavat olla melkein kiinni.
Näin ilmaa riittää joka paikkaan eikä lämmitetä vain kulkineen toista päätä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:22
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #83 : 18.09.2018 kello on 08:43 »
Mikä sähkön kulutus? Ei se vie sähköä ollenkaan ellei oo puhallin päällä.
Ja toimii ihan jeesh ilman puhkuakin kevät, kesä, syksy.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #84 : 18.09.2018 kello on 08:47 »
Mikä sähkön kulutus? Ei se vie sähköä ollenkaan ellei oo puhallin päällä.
Ja toimii ihan jeesh ilman puhkuakin kevät, kesä, syksy.
Entä talvi? Combi ei toimi ilman sähköä ollenkaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:22
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #85 : 18.09.2018 kello on 09:26 »
Mutta tuo perinteinen toimii...myös talvellakin jos pitää veski ja spa osaston ovea auki.
 
Sillon tulee laitettua kyllä yleensä puhku käyntiin. Ja myös sähkönen lattialamppäri päälle sekä patjanlämmittimet jos on verkossa.
Patjanlämppärit on kyllä näppärät voi pitää yöllä mökin viileempänä joten on raikkaampi nukkua.  Thumb





*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:11
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #86 : 18.09.2018 kello on 10:59 »
jos lämpö on epätasainen, huonosti suunniteltu tai huonosti käytetty.
Huonoa suunnittelua on hankala jälkeen korjata. Käyttövirheet ovat helppo korjata. Mitä kauempana suutin on puhaltimesta, sen enempi auki. Heti puhaltimen jälkeen olevat saavat olla melkein kiinni.
Näin ilmaa riittää joka paikkaan eikä lämmitetä vain kulkineen toista päätä.

Suunnitelustakin. Pitäisikö koko kuljin suunnitella lämmityslaitteen ehdoilla? Laittaan ensin lämmitin ja sitten rakentaa auto siihen ympärille...
Trumalle pitäisi olla paikka keskellä autoa mutta monessa tapauksessa se on hankalampi toteuttaa muiden rakenneratkaisujen vuoksi. Esim. minulla Truma on perässä kun siellä on tilaa. Eteen tulee useampi suutin mutta ei se enää kovin lämmintä ilmaa ole kun vertaa takaosan suuttimiin.
Alde voi olla käytännössä missä vaan eikä vaikuta lämmön tasaisuuteen. Jälleen piste Aldelle.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #87 : 18.09.2018 kello on 11:10 »
Hyvin suunnitellussa autossa kokonaisuus toimi ainakin 20 asteen pakkasessa trumalla hyvin, tasainen lämpö ja suht hiljainen. Ja trauma oli starline-hymerissä takasängyn alla.

Sen sijaan kesällä testaamani alde-vaunu, muutoin kaikki ok, mutta suht kovaääninen poksahdus aina lämppärin käynnistyessä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #88 : 18.09.2018 kello on 11:13 »
Jälleen piste Aldelle.
Thumb Hauskoja nämä lämmitinfanaatikot.
Jos eteen ei tule lämmintä ilmaa, se kaikki jää taakse. Käytät väärin. Tarkasta suuttimien asento. Sen takia se läppä siinä on että sitä käytetään. Aineen (ilma, vesi yms) virtaus tapahtuu sinne minne helpoiten pääsee. Siis helppoa reittiä pitää tukkia. Näin tehdään oikeissakin ilmanvaihdoissa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:56
  • viva la France
Vs: Alde vs Truma
« Vastaus #89 : 18.09.2018 kello on 11:15 »
Suunnitelustakin. Pitäisikö koko kuljin suunnitella lämmityslaitteen ehdoilla? Laittaan ensin lämmitin ja sitten rakentaa auto siihen ympärille...
Trumalle pitäisi olla paikka keskellä autoa mutta monessa tapauksessa se on hankalampi toteuttaa muiden rakenneratkaisujen vuoksi. Esim. minulla Truma on perässä kun siellä on tilaa. Eteen tulee useampi suutin mutta ei se enää kovin lämmintä ilmaa ole kun vertaa takaosan suuttimiin.
minulla se on takamatkustajien penkin alla puolivälissä ajoneuvoa 10 suutimella + alusta lämmityslaitteen kanavisto eli toiset valmistajat osaa, toiset ei😉