Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Asuntovaunun pohjavaneri suojaus hautaterva/kylmäpuristettu pellavaöljy seoksell

<< < (2/4) > >>

velnum:
Nyt jälkikäteen ajateltuna toi vernissa/terva varmaan olisi ollut hyvä ratkaisu. Ei tullut mieleen paripäivää sitten kun suoritin käsittelyn.
kylmäpuristettu pellavaöljy/ hautaterva seoksella. ::)

SeaSharky:
Terva ei varmaan hassumpi ole, tällaisena kesänä se kuivuu ja kovettuu hyväksi kalvoksi. omassa autossani on pohja senverran korkealla ettei roiskevedestä ole haittaa, tehtaalla on vain vanerin pinta värjätty mustaksi jollain väriaineella, ei ole mielestäni mitään maalia.

velnum:
Täynyneen seurata tuon pohjan kuivumista ja tervan tuoksun määrää ajallisesti tällä hetkellä, huomaa kyllä että tervattu on .
Kommentoida tähän tilannetta. Lähemmin jos joku on ajatellut samanlaista toimen pidettä osaa ottaa huomioon lähemmin tervan tuoksun voimakuuden aikajanan ajallisesti. Itse en ainakaan suosittele ketään lähtevän reisuun samantien kun on tervattu vaunun tai matkailuauton pohja sillä kuumana kesä päivänä tulisi pää varmasti tervan tuoksusta kipeäksi.

pamaus:

Yhden kerran olen sutinut vanhan Hobbyn pohjan reunat noin 20 cm leveydeltä tervan  ja pellavaöljyn sekoituksella.

Syksyllä taisin tämän toimenpiteen tehdä, ei se enää keväällä muistaakseni haissut. Toki aina siinä vaunussa oli sellainen lievä tervan tuoksu, joka korostui kesällä.

Misi:
Itse tein viime kesänä, kun uusin osittain pohjaa seoksella jossa oli tervaa, vernissaa ja bilteman kotelonsuoja-ainetta. Kuukauden taisi haista viiden metrin päähän, mutta hengittääpähän ainakin 😀

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View