rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Miksi tuo auto on niin kuuma.  (Luettu 20606 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.06.2023 kello on 16:57
  • Vaunussa On Pyörät ja vetoaisakin
Vs: Miksi tuo auto on niin kuuma.
« Vastaus #31 : 22.07.2018 kello on 22:49 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:59
  • Escucha el Oi!
Vs: Miksi tuo auto on niin kuuma.
« Vastaus #32 : 23.07.2018 kello on 04:56 »
Saako siis kaikki Trumat (oma on Combi E) puhaltamaan ilman että lämmittää?? Jos niin miten, ei ole kuin joku lämmitysteho valittavissa. Ja jos ei lämmitä niin myöskään puhalla. Ilmeisesti on  jotain mitä en ole tajunnut.
Joo ei siis ole kaikissa, siksi kirjoitinkin että pitäis olla  8)

70luvun truma, saa ilman lämmitystä kierrätettyä sisäilmaa tai otettua vaunun alta ilmaa sisään. Tai molempia millä vain sekoituksella.

Truma airmix

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 21:31
Vs: Miksi tuo auto on niin kuuma.
« Vastaus #33 : 5.11.2021 kello on 22:33 »
Vanha juttu.
Mutta ,mikä lämmitin on kulkineessa? Jos Alde, onko lämmönvaidinta? Jos on niin siinä on hana (pitäisi olla) joka sulkee moottorista tulevan lämmön silloin kun sitä ei tarvita.

Muuten on tosi kuumaa, olen kokenut!!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: Miksi tuo auto on niin kuuma.
« Vastaus #34 : 5.11.2021 kello on 22:57 »
^
Toimii patteriverkossa ihan vapaakierto ilman pumppua kun lämminvesi lähtee ylemmäs ja tilalle tulee viileämpää vaihtimella. Toisaalta lämminvesikin lämpiää ilman pyyntöä  ;D
Paljolti riippuu miten moottoripuolen kierto on otettu, mutta vaihtimen ohitus voi olla tarpeen. Riippuu kuinka lyhyt kierto on. Hanalla voi tietty pienentääkin kiertoa, jos siitä ei muulle siinä lenkissä ole haittaa..

Ei noi Euro4-> koneet liikoja lämpöjä välttämättä anna.

Ite olen todennut vaihtimen toimivan mainiosti kesällä ja talvella. Mitään pakkokierto ei mulla 3010 pannussa ole, vain termarin tahtiin 12V pumppu pannun takana touhuaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 21:31
Vs: Miksi tuo auto on niin kuuma.
« Vastaus #35 : 25.11.2022 kello on 22:44 »
Tämä koskee tietysti vesikeskuslämmityst ä.
Tuo maininta Euro4 koneen lämmöntuotosta, meillä Euro6 ja kyllä siitäkin lämpö riittää vaihtimen kautta kopin lämmittämiseen pakkasellakin. Nokkasuojat pitää olla.

Tästä moottorin lämmöntuotosta on aina väännetty juttua, moottorin tyypistä huolimatta.

Itse, kokemuksen myötä, ajattelen että kone kuin kone, moottorin termostaatti huolehtii koneen lämmöstä.
Joten sitä riittää lämmönvaihtimellekk in.

Se, että jos laskee tarkasti polttoainekulut/kaasun kulutus,siitä en osaa ottaa kantaa, ainakaan meillä en ole pannut merkitävää kohonutta dieselin kulutusta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2024 kello on 08:28
Vs: Miksi tuo auto on niin kuuma.
« Vastaus #36 : 26.11.2022 kello on 09:28 »
Tämä koskee tietysti vesikeskuslämmityst ä.
Tuo maininta Euro4 koneen lämmöntuotosta, meillä Euro6 ja kyllä siitäkin lämpö riittää vaihtimen kautta kopin lämmittämiseen pakkasellakin. Nokkasuojat pitää olla.

Tästä moottorin lämmöntuotosta on aina väännetty juttua, moottorin tyypistä huolimatta.

Itse, kokemuksen myötä, ajattelen että kone kuin kone, moottorin termostaatti huolehtii koneen lämmöstä.
Joten sitä riittää lämmönvaihtimellekk in.

Se, että jos laskee tarkasti polttoainekulut/kaasun kulutus,siitä en osaa ottaa kantaa, ainakaan meillä en ole pannut merkitävää kohonutta dieselin kulutusta.

Aloittelija kysyy, auton jäähdytysnestekiert oon voi siis myös lisätä ilmalämmityslaittee n? Lämmittääkö tuolla koko pakun, vai mitä etuja saadaan verrattuna auton vakiolämmiitykseen? Vesivaraajia olen nähnyt samalla periaatteella.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 21:31
Vs: Miksi tuo auto on niin kuuma.
« Vastaus #37 : 30.11.2022 kello on 20:54 »
Moottorin vesikiertoon voi liittää puhallin lämmittimen.
 
Ducaton pitkissä minibus malleissa on tuo valittavissa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2024 kello on 08:28
Vs: Miksi tuo auto on niin kuuma.
« Vastaus #38 : 1.12.2022 kello on 09:36 »
Moottorin vesikiertoon voi liittää puhallin lämmittimen.
 
Ducaton pitkissä minibus malleissa on tuo valittavissa.

Hyvä tietää.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:05
Vs: Miksi tuo auto on niin kuuma.
« Vastaus #39 : 1.12.2022 kello on 10:59 »
Useissa matkailuautoissa on lisälämmittimenä tämän kaltainen lämmitn:
https://www.widni.fi/tuotteet/lammitys-ja-ilmastointi/vesikiertoiset-lammittimet/5647/vesikiertoinen-lammitin-kuba-350
Ainakin minulla se toimi hyvin pitäen matkustamon lämpimänä ajon aikana ilman kaasun käyttöä. Tosin kovilla pakkasilla kannattaa huomioida rakenteissa olleiden vesiputkien mahdollinen jäätyminen ilman kaasulämmitystä.