rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Uuden vaunun tuonti yksityishenkilönä Saksasta kesälomareissun yhteydessä  (Luettu 9438 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:06
    • circleset
Onpa harvinaisen yksityiskohtainen ja tarkka erittely  Thumb

Mites tuo vaunun hinta + noutokustannukset suhteutuu samanlaisen vaunun hintaan Suomessa samoilla varusteilla?
Todelliseen vertailuun pitäisi käydä tosimielessä pyytämässä tarjous jotta lähtisi ovh:sta vertailuhintaan löysät pois. Toki listahinnasta joku alennus arvioiden pääsee tontille.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
Onpa harvinaisen yksityiskohtainen ja tarkka erittely  Thumb
Todelliseen vertailuun pitäisi käydä tosimielessä pyytämässä tarjous jotta lähtisi ovh:sta vertailuhintaan löysät pois. Toki listahinnasta joku alennus arvioiden pääsee tontille.

Kai sitä ensin kotimaan kauppiaalta kysyy hinnan, ennenkuin kannattaa lähteä itse hakemaan 🙂

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:57
  • Eipä turhia höttyillä :)
Kai sitä ensin kotimaan kauppiaalta kysyy hinnan, ennenkuin kannattaa lähteä itse hakemaan 🙂

Aina ei se hintakaan suoraan ratkaise, jos kotimainen myy ei-oota ja Keski-Euroopassa on liikkeet väärällään sen kun käy noukkimassa. Tämä oma case meinaan oli tälläinen, tuolloin vielä niin uusi malli ettei kuulunut edes tuontiohjelmaan, joten eipä siinä paljoa vaihtoehtoja jäänyt = aika 100-varma olen että tämä oma Peflettimme on eka yksilö tätä mallia FIN-kilpi persuuksissaan :)

Tosin hinnastossahan tämäkin kyllä jo oli, joten silleen vertailuhintakin toki oli jo olemassa ja alle mentiin nätisti vaikka kunka bulvaaniakin tuossa vaunun tänne tuottamisessa käytin, kävin vain noukkimassa omani Vuosaaren satamasta sovittuna aikana, josta suoraan kats.konttorin kautta kotiin. Tietty tässä kohtaa voi kyseenalaistaa olisinko kotimaiselta ostaessani ruksinut lisävaustelistalta esim. tuota jäykempää akselia, jolla vaunuun saatiin yli 500kg kantavuus, mutta tämä on nyt sitä turhaa jossittelua 8)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:06
    • circleset
Aina ei se hintakaan suoraan ratkaise, jos kotimainen myy ei-oota ja Keski-Euroopassa on liikkeet väärällään.

Tietty tässä kohtaa voi kyseenalaistaa olisinko kotimaiselta ostaessani ruksinut lisävaustelistalta esim. tuota jäykempää akselia, jolla vaunuun saatiin yli 500kg kantavuus, mutta tämä on nyt sitä turhaa jossittelua 8)
Sama oli tilanne itsellä viime keväänä. Saksassa oli valmiina ja Suomeen tilausajat meni seuraavalle vuodelle. Tuli sitä itsekin tarjous Suomesta pyydettyä mutta en malttanut sitä odottaa ennen ratkaisun tekoa. Ymmärrettävästi kotimaan kauppiaat priorisoi kauden kuumimpana hetkenä heti tehtävät kaupat edelle.

Itse en todellakaan ole harmitellut sitä että nykyisessä on maksimi 2000kg kokonaispaino ja n 550kg kantavuus  :)

Meillä osui muutenkin Saksan yksilön varusteet nappiin. Ainoastaan ruokailupöydän jatkettavuus on täysin turha meille.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:06
    • circleset
Tänään tuli haettua vaunu vuosihuollosta. Etukopan lukko ja jääkaapin valo vaihdettu takuuseen. Eli hyvin toimii Fendtissä takuu vaikka itse tuotu Saksasta.