rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Solifer S9 - kokemuksia?  (Luettu 3279 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.10.2021 kello on 12:11
Solifer S9 - kokemuksia?
« : 13.07.2018 kello on 23:09 »
Kesälomareissun pakollisina kohteina luonnollisesti karavaanariliikkeet, ja kuinka ollakaan vastaan tuli mielenkiintoisen oloinen tuttavuus - suht tuoreena karavaanarina nämä kärryt on nyt vaihtuneet tiheään kun on haeskeltu sitä "omaa" vaunua. Otsikon vaunun vm. 2002 vilkaisin suht nopeasti lävitse ja vaikutti mielenkiintoiselta kun olisi koko porukalle kiinteät nukkumatilat, lattialämmitys ja vaatteiden kuivauskaappi talvikäyttöä silmälläpitäen, mutta vaunu kuitenkin on aika soppelin pituinen kesälläkin vedettäväksi. Muutama asia nyt ainakin tulee mieleen mihin kaipaisin kommentteja, ja luonnollisesti kaikki mielipiteet ja kokemukset kiinnostaa.

Vaunussa on alden lämmitys (onko alde 3000?) mutta en oikein myyjästä ottanut selvää onko siinä tunturikytkintä vai tarviiko tuo mekaaninen käyttöpaneeli edes erillistä kytkintä että saa sähköt kytkemällä lämpenemään? paneelista kuva alla, zoomailin myynti-ilmosta :)





Toinen homma mitä en hoksannut kattoa niin miten tuossa on toteutettu jätevesisäiliön sijoittelu? Entäpä käyttövesiputkitus, saako helposti tyhjäksi että voi talvellakin käyttää vai  puhaltaako syksyllä tyhjäksi ja kannuvesillä talvi? Onko ilmanvaihto riittävä että kamppeet kuivuu sisällä jne?

Vapaata keskustelua aiheesta ja sen vierestä, kiitooos :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Solifer S9 - kokemuksia?
« Vastaus #1 : 20.07.2018 kello on 08:30 »
Minulla on Soliferin S5+ vm 2002

Vaunussa on Alde 3000. Minulla on samanlainen näyttötaulu, mutta ei mielestäni tunturikytkintä.

Siis mitä tarkoitat, sähkön kytkennällä. Jos tuohon lyö virrat päälle, niin lämmitys lähtee automaattisesti käyntiin, jos aldessa on napit oikein ja alden pumppu 230v.

Käyttövesi eikä likavesi ei tarvitse mitään kummenpaa, ei ole tullut puhalletua mitään ja hyvin toimivat.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Solifer S9 - kokemuksia?
« Vastaus #2 : 20.07.2018 kello on 10:08 »
mutta ei mielestäni tunturikytkintä.

Siis mitä tarkoitat, sähkön kytkennällä. Jos tuohon lyö virrat päälle, niin lämmitys lähtee automaattisesti käyntiin, jos aldessa on napit oikein ja alden pumppu 230v.

No sehän on juuri se tunturikytkentä.  ::)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.10.2021 kello on 12:11
Vs: Solifer S9 - kokemuksia?
« Vastaus #3 : 26.07.2018 kello on 11:53 »
Solikkaa on katteltu nyt viikon päivät pihassa ja kyllä tuossa tosiaan oli "akkukytkin" nimellä nappula joka toimii siis tunturikytkimenä, eli sen puolesta kaikki ok. Alden ohjauspaneelin kanssa sai lukea ohjekirjan että oppi käyttämään ja sähkön pääkytkin myös herätti hämmennystä kun se ei katkaisekaan etuosan valojen virtaa, mutta kun oppi käyttämään tuota niin johan on mainion oloinen vaunu  :D Jääkaappi ei näillä kolmenkympin helteillä kyllä jäähdy kuin kahdeksaan asteeseen tyhjänäkään mutta se lienee ominaisuus. Täytyy katsoa jos ensi kesä sattuu olemaan näin lämmin niin täytynee viritellä tuuletin kaapin taakse.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Solifer S9 - kokemuksia?
« Vastaus #4 : 26.07.2018 kello on 14:06 »
No sehän on juuri se tunturikytkentä.  ::)

Jaa, minulla on sitten ollut väärä käsitys tunturikytkimestä. Olen luullut, että se on tunturikytkin, jossa voi viikkokellon ohjelmoida esim rinteessä, että vaunu on menee sähköt ja lämmöt päälle automaattisesti esim torstaina, kun perjantaina tulee vaunulle, niin vaunu on lämmin.

Näin ei voi ainakaan minun Soliferissa tehdä. 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Solifer S9 - kokemuksia?
« Vastaus #5 : 26.07.2018 kello on 14:14 »
Jaa, minulla on sitten ollut väärä käsitys tunturikytkimestä. Olen luullut, että se on tunturikytkin, jossa voi viikkokellon ohjelmoida esim rinteessä, että vaunu on menee sähköt ja lämmöt päälle automaattisesti esim torstaina, kun perjantaina tulee vaunulle, niin vaunu on lämmin.

Näin ei voi ainakaan minun Soliferissa tehdä.
Se on viikkokello , tuo naapurin tai hiihtokeskuksen henkilökunnan töpselin kytkentä on tunturikytkentä. Muutamissa taitaa olla ihan kauko-ohjaus tolpille. mm Pyhätunturi

että vaunu on menee sähköt ja lämmöt päälle automaattisesti esim torstaina, kun perjantaina tulee vaunulle, niin vaunu on lämmin.
Tuon pitäisi viikkokellolla onnistua kun  tekee proseduurin ohjekirjan mukaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:00
  • Callengr
Vs: Solifer S9 - kokemuksia?
« Vastaus #6 : 26.07.2018 kello on 14:29 »
Tällä onnistuu! jos tarvetta!