rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Dometic ei meinaa jäähtyä  (Luettu 2480 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2020 kello on 21:25
Dometic ei meinaa jäähtyä
« : 13.07.2018 kello on 11:27 »
Mulla vaunussa Dometic 7401L jääkaappi. Ei vaan meinaa kaasulla kylmetä jääkaappiosa, pakastin kylläkin. Palopesän ja suuttimen vaihdoin, mutta todella hitaasti tuntuu jäähtyvän. Eilen pidin 12 tuntia päällä ja tippui +10 asteeseen. Kuinka nopeaa sen pitäisi jäähtyä oikein toimiessaan? Pitäisikö tehonsäädön muuttaa liekin kokoa vai mikä periaate sillä tehon säädöllä on? Sähköllä kyllä jäähtyy nollan lähelle.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:27
  • viihtyy puskissa
Vs: Dometic ei meinaa jäähtyä
« Vastaus #1 : 13.07.2018 kello on 11:50 »
Tuo taitaa olla samaa mallisarjaa kuin omani. Kyllä sen pitäisi yön yli ollessaan kylmetä. Mulla on ollut paria erityyppistä vikaa. Joskus talven yli seisottuaan ei kylmennyt kunnolla sähköllä eikä kaasulla. Silloin on nestekierto huonontunut seisoessa. Se kaapin irrotus ja pyörittely on siihen perinteinen konsti, tässä mun vaunussa jää kyllä tekemättä. Mulla auttoi, kun sitkeästi piti vaan kaappia päällä, niin parin viikon jälkeen pikku hiljaa alkoi olla normaali.

Sitten on nuo kaasupuolen ongelmat, sillon 230-sähköllä pitäisi normaalisti kylmetä. Tuo polttimen puhdistus siihen se yleisin korjaus on. Nyt mulla on vähän vastaava, ettei siitä ollutkaan apua. Mulla on pieni oma epäilys, että olisi termostaatissa ongelmaa, mutta sitä pitää kyllä tutkia vielä.

Eeli

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:25.05.2021 kello on 16:45
Vs: Dometic ei meinaa jäähtyä
« Vastaus #2 : 13.07.2018 kello on 12:26 »
 Minulla on autossa 7601 L kaappi  ja oli samanlaisia ongelmia.
Putsailin kaikki liittimet ja vaihdoin kaasuventtiililtä polttimolle menevän putken ja suuttimen niin alkoi toimimaan.
Jyväs Caravaanilla neuvottiin vaihtamaan putki koska vanhemiten putken sisäpinnalta irtoaa pieniä hiukkasia jotka tukkii osittain pienen suuttimen reijän ja kaasunsaanti pienenee polttimelle ja tehot laskee.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2020 kello on 21:25
Vs: Dometic ei meinaa jäähtyä
« Vastaus #3 : 14.07.2018 kello on 07:50 »
Äkki pani poikaa :) , Nyt vuorokauden jälkeen on lämmöt puoliteholla +5 astetta. Eli polttimen ja suuttimen vaihdolla tuli kuntoon. Hämäsi kun entisen vaunun kaappi oli muutamassa tunnissa samoissa lämmöissä.