Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Koolausten uusiminen vanhaan vaunuun
Rölli:
Jos käsittelemätön puu on kestänyt alun kolmatta kymmentä vuotta,no kauanko ajattelit korjauksen jälkeen käyttää vaunua , mulle ainakin riittäisi alkuperäinen rakenne eli käsittelemätön puu
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Rölli - 11.07.2018 kello on 09:09 ---Jos käsittelemätön puu on kestänyt alun kolmatta kymmentä vuotta,no kauanko ajattelit korjauksen jälkeen käyttää vaunua , mulle ainakin riittäisi alkuperäinen rakenne eli käsittelemätön puu
--- Lainaus päättyy ---
Niin...
Ongelmathan aiheuttaa vesi sen on tarkoitus pysyä ulkona.
Heta:
--- Lainaus käyttäjältä: Rölli - 11.07.2018 kello on 09:09 ---Jos käsittelemätön puu on kestänyt alun kolmatta kymmentä vuotta,no kauanko ajattelit korjauksen jälkeen käyttää vaunua , mulle ainakin riittäisi alkuperäinen rakenne eli käsittelemätön puu
--- Lainaus päättyy ---
Riittää minullekin käsittelemättömän puun käyttöaika kuivana MUTTA entäs jos itse tehden jossain kohtaa epäonnistuu? Ensimmäinen tällainen projekti minulle. Ajatellaan tilannetta vaikka 2-3vuoden päästä ja vaunu vuotaakin uudelleen. Jos sisällä olisi Circoplastics rimat, niin aivan sama vaikka vuotaisi. Niissä ei elä mikrobit/(home/laho. Jos sisällä on käsittelemätön puu, niin aika pian se on uudelleen purkukunnossa. Ottaen huomioon ettei pellistä/pinnoista saa tuhottua homeita (itiöitä) millään. Ellei sitten jollain myrkyllä, mutta se ei innosta.
Ja uudelleen ei ole tarkoitus tätä vaunuia avata ja kiva olisi vaikka 10v käyttöikä raittiilla ilmalla.
Muoks. Minulle olisi siis tärkeää, että ei tarvitse tehdä työtä uudelleen. Ja toiseksi vaikka käsittelemätön puu pysyy kasassa 30v, niin jos siihen pääsee laho/home niin sisäilma ei ole enää hyvää. Ja pakko ottaa se tosiasia huomioon että miksi minä saisin tästä 110% vedenpitävän kun ei ole tehdaskaan aikanaan saanut??
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Heta - 11.07.2018 kello on 12:13 ---Riittää minullekin käsittelemättömän puun käyttöaika kuivana MUTTA entäs jos itse tehden jossain kohtaa epäonnistuu? Ensimmäinen tällainen projekti minulle. Ajatellaan tilannetta vaikka 2-3vuoden päästä ja vaunu vuotaakin uudelleen. Jos sisällä olisi Circoplastics rimat, niin aivan sama vaikka vuotaisi.
--- Lainaus päättyy ---
Entäs sisäpuoli?
Kyllä se vesi tulee vaneriin asti ja pehmittää sen.
Heta:
Sanotaanko näin että jos se uudelleen kastuu, niin sisäpinnat on helppo vaihtaa.
(Pelti +circoplastics+finnfoam) kestää kastumisen ja kuivuu myös avattuna eikä mikään elä. (home/laho) (pelti+lämpökäsitelty rima + finnfoam) on myös melko hyvä vaihtoehto. Vaikka tarkoitushan on tietysti nyt saada tämä umpinaiseksi ja tiiviiksi.
Mutta tätä koko urakkaa lattiasta ja rimoista asti ei ole tarkoitus uusia tämän vaunun elinkaaren aikana enää toiste.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta