Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Kuumavesiletkut tyhjenee itsekseen
Catiska:
Syy löytyi. Vesipumpun letkulähdössä on takaiskuventtiili. Itse venttiili on varmaan kunnossa, mutta vuodon aiheutti liittimen murtuminen takaiskuventtiiliin jälkeen. Näin ollen kuumavesijärjestelm ä tyhjeni vesisäiliöön ainakin jossain määrin.
Tuo selitti myös miksi WC:n huuhtelu oli jotenkin ponneton. Harkitsin tarkastavani onko magneettiventtiilin siivilä tukossa. Mutta tuosta johtuen osa vedestä kieri kehää säiliössä...
jus66si:
Hienoa kun löysit vian. :) Keljuinta olisi ollut, jos vesi olisi jossain muualla kuin siellä järjestelmässä.
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 29.06.2018 kello on 10:14 ---Syy löytyi. Vesipumpun letkulähdössä on takaiskuventtiili. Itse venttiili on varmaan kunnossa, mutta vuodon aiheutti liittimen murtuminen takaiskuventtiiliin jälkeen. Näin ollen kuumavesijärjestelm ä tyhjeni vesisäiliöön ainakin jossain määrin.
Tuo selitti myös miksi WC:n huuhtelu oli jotenkin ponneton. Harkitsin tarkastavani onko magneettiventtiilin siivilä tukossa. Mutta tuosta johtuen osa vedestä kieri kehää säiliössä...
--- Lainaus päättyy ---
Tuohan on hyvä tieto. Thumb
Loppis:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 29.06.2018 kello on 10:14 ---Syy löytyi. Vesipumpun letkulähdössä on takaiskuventtiili. Itse venttiili on varmaan kunnossa, mutta vuodon aiheutti liittimen murtuminen takaiskuventtiiliin jälkeen. Näin ollen kuumavesijärjestelm ä tyhjeni vesisäiliöön ainakin jossain määrin.
--- Lainaus päättyy ---
Oisko mahkuja laittaa kuvaa tuosta viallisesta osasta?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta