Tekniikkakeskustelut > Primus

Primus 2470 ohjauspaneeli

(1/3) > >>

Aippe:
Naapurin vaunussa ilmeni kausipaikalla sellainen vika, että Kun Ohjauspaneelista painaa sähkölämmityksen 1 kW päälle niin molemmat 1 ja 2 kW:n valot syttyvät ja tolpasta laukeaa sulake. Onko kyseessä piirikortin vika vai jokin muu?

mjo33400:
Vika voi olla patruunan piirilevyssä, esim. diodi oikosulussa jolloin ledit palaa molemmat. Piirilevyn releet voi olla vialliset tai vastus vuotaa maihin. Vastukset on helppo mitata suoraan navoista, näyttää noin 46 ohmia kummatkin. Mittaa myös maata vasten vaikka tavallisella ohmimittarilla, pitää näyttää megaohmeja. Alle 200kohmia laukaisee vikavirtasuojan.





Aippe:
Vika on todennäköisesti relekortin dioteissa. Releet toimii kun kortti on irrallaan sen olen tarkistanut ja mitannut myös vastukset ne on ok. Paneelin valot syttyy normaalisti kun se ei ole kytkettynä relekorttiin mutta kun se kytketään korttiin häiriö ilmenee. Löytyykö uutta/kunnostettua korttia?

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Aippe - 22.06.2018     kello on 16:05 ---Vika on todennäköisesti relekortin dioteissa. Releet toimii kun kortti on irrallaan sen olen tarkistanut ja mitannut myös vastukset ne on ok. Paneelin valot syttyy normaalisti kun se ei ole kytkettynä relekorttiin mutta kun se kytketään korttiin häiriö ilmenee. Löytyykö uutta/kunnostettua korttia?

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä löytyy, mutta vanha vaidossa. ;) Tai vaihdat releet itse. Mittaa ohmimittarilla shuko töpselistä, että toimiiko releet oikein. Diodi vika on hyvin harvinainen. Eihän murkut ole jyllänneet vaunussa?

Aippe:
Ehdin lopultakin tutkia patruunan piirilevyä.  Käsittääkseni releet toimii oikein ja diodi on kunnossa mutta kun relekortin kytkee ohjauspaneelin perään molemmat valot syttyy oli sitten kytkettynä patruunaan tai ei.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View