Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Vaunuun jatkuva virta
Alf@64855:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 21.12.2018 kello on 06:26 --- Joo, laitoin 70 A. jotta on 9.4mm abikot.
[/quote ]
Mihin tarvitaan näin paljon virtaa? Tulee vain turha palovaara suuresta virrasti vikatilanteessa. Minulla on 20A riittänyt hyvin.
--- Lainaus päättyy ---
T-Cat:
Varmaankin on halunnut liittimiin poikkipinta-alaa että ei tule häviöitä. Sori jos väärin määritin.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Alf@64855 - 21.12.2018 kello on 20:45 ---
Mihin tarvitaan näin paljon virtaa? Tulee vain turha palovaara suuresta virrasti vikatilanteessa. Minulla on 20A riittänyt hyvin.
--- Lainaus päättyy ---
taisit sekoittaa releen sulakkeeseen.
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 21.12.2018 kello on 09:00 ---Opelissa on hyvä ominaisuus näihin hommiin - Takalasin lämmittimen kytkimelle tulee piuha latauksesta, lämppäri ei toimi jos auto ei lataa. Siitä on hyvä ottaa latausreleelle ohjaus ;)
--- Lainaus päättyy ---
Minun taidoilla on helpompi ottaa laturin perästä, on näet 50% mahdollisuus mennä oikein. Jos vielä tulee "uusi" veturi, siitäkin pyrin ottamaan suoraan laturilta?
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 21.12.2018 kello on 22:44 ---Varmaankin on halunnut liittimiin poikkipinta-alaa että ei tule häviöitä. Sori jos väärin määritin.
--- Lainaus päättyy ---
Täysosuma. :D
Omien kokemusten mukaan akku on rikki, jos 150 A. akut ottaa paljon yli 15A. virtaa. Pari kesää sitten ajonaikaisen latauksen sulakkeet meni, vaunulta sekä veturilta vuorotellen. Asiaa auttoi että käynnistäessä pistin opeliin valot, puhaltimet ja lämmittimet päälle, jotta vaunulle menevä jännite putosi. Oli sen akun viimeinen reissu.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta