Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Viimeisin hankinta

<< < (1309/1429) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Tietis -  2.04.2025     kello on 10:16 --- Nyt on arvio, että jouduttaisiin olemaan 2-3 viikkoa ilman keittiötä. Saa nähdä mikä on toteuma.

--- Lainaus päättyy ---

Teette automatkan takapihalle.   :D

Tietis:
^
Näin varmaan tehdäänkin, tai ehkä vähän omaa pihaa kauemmaksikin, ainakin purku- ja piikkausvaiheen ajaksi. Koirille melkoinen stressi, jos on remontin aiheuttamaa meteliä. Ja minä etätyöläinen joutuisin koko päivän käyttämään vastamelukuulokkeit a. Luultavasti otan koirat mukaan ja ajan matkamökin esim. läheisen uimarannan parkkipaikalle töitä tekemään.

Tarvasjoki:
Noukittu ekat Sinivuokot lenkillä ohessa vievy  kotio pöydälle.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Tietis -  2.04.2025     kello on 10:16 ---Tilasin kotiin keittiöremontin, lattiasta kattoon (lähes). Vain kattopaneelit jää uusimatta.

Kallista on. Sydäntä kylmää etenkin iso töiden osuus. Eihän tuossa ole sähkö- ja putkitöitä lukuunottamatta mitään, mitä ei voisi itse tehdä. Mutta jos itse tekee töiden jälkeen iltaisin ja viikonloppuisin, koko projekti venyy tolkuttoman pitkäksi, kun projektiin sisältyy myös lattialaattojen piikkauksesta alkaen lattian uusinta. Ja kesälomaa ei haluttu tuohon uhrata. Vaikka lompakkoon sattuu, tilattiin avaimet käteen -periaatteella koko projekti samasta paikasta. Nyt on arvio, että jouduttaisiin olemaan 2-3 viikkoa ilman keittiötä. Saa nähdä mikä on toteuma.

--- Lainaus päättyy ---

Minä tein vastaavan rempan parivuotta takaperin.
Irroitin ovet ja vein keittiöovimaalaamo. fi
Sitte putsasin ja karhensin pyökinväriset näkyvät rungot ja maalasin Helmi kalustemaalilla.
Tapetit vaihtoon
Tasot uusiksi paikallisesta levyfirmasta (Jaloa Oy)
Ovet maalaamosta ja paikoilleen.
Pari viikonloppua ja töiden jälkeen väliviikolla.
Rahaa meni reilun 3 tonnia ja alunperin toimivaksi suunniteltu keittiö on kuin uusi.

Lattia tulikin sitten viimevuonna eri urakassa.

Karabiilisti:
Noissa keittiökalusteissa on muuten ihan jäätävät hinta erot.
Kahteen kämppään tehnyt täyden keittiökaapistojen, tasojen ja koneiden uusinnan.
Ekaan paikkaan tuli kilpailutettua 5 eri firmaa tarjoukset oli kaapistoista ja tasoista 6000-12 000eur.
Sitten tuli onneksi kysyttyä paikalliselta puusepältä joka tekee myös noita ja hän teki koko homman asennuksineen about 4k eur.
Seuraavaan kohteeseen sai myös tehdä. Homma kävi hämmästyttävän nopeasti ja siististi. Kurvasi pihaan ISON peräkärryn kanssa...purki vanhat  ulos ja uudet sisään kaikki yhdessä päivässä.
Vanhat siirtyi molemmissa kohteissa pääasiassa autotalliin.
Eli kannattaa kysellä myös tuollaisilta kyläkalustesepiltä.

Lattiaa kun keittiöön uusiin niin muistakaahan sellainen vaihtoehto kuin vinyylilankku.
Kulutus kestävä, lämmin ja kestää vettä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View