Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Viimeisin hankinta

<< < (1183/1437) > >>

megaman:
Aikoinaan poistin "Poliisi" nimisiä viruksia asiakkaiden läppäreiltä ja näin omin silmin viruksen ottamia kuvia koneen omalla kameralla asiakkaista (kaikki ne noloimmat ilmeet oli valikoitu, joilla sitten kiristettiin asiakasta) , siitä lähtien olen ollut hyvin kriittinen kameroiden kanssa, jotka ovat verkossa.  :o

Karabiilisti:
eikös sitä taannoin kohistu että jonkun tv mallienkin etulevyssä oli kamera vaikka moisesta ei ohjekirjassa puhuttu mitään.
kun kyseessä nettiin liitetty smart tv niin eihän sitä voi tietää mitä se kuvailee.

Tietis:
Juu, ei tulisi mieleenkään ottaa kotiin sisälle yhtään millään tavalla nettiin kytkettyjä kameroita. Niiden tietoturvahan on monesti ihan mitä sattuu. Jos tuommoisen kotiinsa laittaa, ei voi olla yhtään varma, kuka minun touhujani katselee. Taitaa netistä löytyä sivustoja, joista kuka hyvänsä voi katsella murrettujen kameroiden kuvaa pahaa-aavistamattomien ihmisten kodeista.

Jos nyt jostain syystä tulisi pakottava tarve hommata live-valvontakamera sisälle, katsoisin tarkkaan kenen valmistama se on, tuleeko säännöllisesti firmware-päivityksiä ym. Ja jotenkin pitäisi yrittää saada selvyys heidän pilvipalvelunsa tietoturvasta. Jollain pitäisi saada jonkinlainen varmuus, että tietoturvaan panostetaan. Suurimmassa osassa ei panosteta.

Läppärienkin kamerat mulla on aina peitetty, paitsi jos sitä todella tarvitsen ja aktiivisesti käytän.

Jonkinlaisena poikkeuksena mulla on Verisuren liiketunnistin-kamerailmaisin. Se on valokuva-, ei videokamera ja ottaa kuvasarjan, jos palo- tai murtohälytys laukeaa. Ja silloin myös salama välähtää. Tuotakin aikanaan pitkään mietin, luotanko niin paljon että tuollaiset kotiini otan. Päädyin siihen, että kyse on niin isosta yrityksestä, että jos ne olisikin jatkuvasti kuvaavia videokameroita, joku kenkää saanut entinen työntekijä olisi jo ehtinyt firman käräyttää ja kertonut julkisuudessa että siellä valvontakeskuksessa kattellaan ajan kuluksi live-kuvaa ihmisten kodeista. Toivottavasti en joskus luottamustani kadu.

Verisurella on tarjolla myös live-video valvontakameroita. Niin paljoa en tuohonkaan firmaan luota, että kotiin ottaisin.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Tietis - 12.09.2024     kello on 08:18 ---Jonkinlaisena poikkeuksena mulla on Verisuren liiketunnistin-kamerailmaisin. Se on valokuva-, ei videokamera ja ottaa kuvasarjan, jos palo- tai murtohälytys laukeaa. Ja silloin myös salama välähtää. Tuotakin aikanaan pitkään mietin, luotanko niin paljon että tuollaiset kotiini otan. Päädyin siihen, että kyse on niin isosta yrityksestä, että jos ne olisikin jatkuvasti kuvaavia videokameroita, joku kenkää saanut entinen työntekijä olisi jo ehtinyt firman käräyttää ja kertonut julkisuudessa että siellä valvontakeskuksessa kattellaan ajan kuluksi live-kuvaa ihmisten kodeista. Toivottavasti en joskus luottamustani kadu.

Verisurella on tarjolla myös live-video valvontakameroita. Niin paljoa en tuohonkaan firmaan luota, että kotiin ottaisin.

--- Lainaus päättyy ---
Niinpä...

Miten tuon nyt sitten ottaisi. Verisurella taisi olla jotain muutakin sählinkiä.
Mulla on itse koottu hälytysjärjestelmä. Sen saa kytkettyä vartiointifirmaan. Hälytykset menee useille henkilöille kännyköihin ja on hälytyssireeni ja vilkkuvalokin. Lisäksi ne 17 kameraa, mutta ei niillä asukkaita kuvata.
Enempää noista ei kannattane kertoa.

https://dawn.fi/uutiset/2022/04/23/verisure-urkinta

reissu:
Eipä kai esim. Kiinan valtiolla ole kiinnostusta seurata vessoja tai makuuhuoneita, se kuuluu sitten muille murtautujille.

Isompi vaara voi olla siinä, että sillä kodinkoneella voi aiheuttaa sen yhteydessä olevalle tietokoneelle jotain. Tehdä siitä vaikkapa joku botti kaatamaan yhteiskunnan palveluita. Toimivat eräänlaisena illegaalina.

Olen haeskellut edullista kameraa, joka ei tarvitse erikseen katselimelle asennettavaa ohjelmaa ja pilveä. Sellaista, jossa on oma sisäänrakennettu ohjelma, jota käytetään selaimella, tietokoneella tai puhelimella lähiverkossa tai etänä oman vpn:n kautta. Nykyisessä vuosia vanhassa on surkea tunnistustarkkuus.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View