Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Viimeisin hankinta

<< < (443/1429) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki -  2.07.2020     kello on 17:23 --- 80 luvulla noita on viimeksi nähty ei ollut oikeen mitään hyötyy.

--- Lainaus päättyy ---

Millä perusteella väität noin?
Tuo mainitsemasi 'villalanka ohjaimeen' on juuri se konsti oikean kulman löytämiseen.
Rekoissa ohjaimet ovat edelleen 'tätä päivää'.

Tarvasjoki:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  2.07.2020     kello on 17:54 ---Millä perusteella väität noin?
Tuo mainitsemasi 'villalanka ohjaimeen' on juuri se konsti oikean kulman löytämiseen.
Rekoissa ohjaimet ovat edelleen 'tätä päivää'.

--- Lainaus päättyy ---
Joo rekoissa han sen saa melkeen kiinni perävaunuun mut et saa sitä vaunun etu päätä tarpeeks liki niin jää ilma pyörii siihen aukkoon farkuissa sen saa paljon lähemmäs ku sedanis  , Miks luulet et niin ei enää näy , jos niistä olis vastaavaa hyötyy , se oli sen ajan villitys ,ko joku nero aloitti villityksen, olihan se komee ku oli tarroi täynnä ko niit ostettii joka kyläst.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki -  2.07.2020     kello on 17:23 ---80 luvulla noita on viimeksi nähty ei ollut oikeen mitään hyötyy.

--- Lainaus päättyy ---

Vai ei hyötyä? Minulla on omakohtaista kokemusta hyödystä.

Minulla oli 80-luvun lopussa Rellu 18, vieläpä sedan, ja sen perässä Matkaaja 460. Tein itse vanerilevystä ja kattotelineestä ko. spoilerin näköisen tuuliavustimen. Rellu ei ollut kovin tehokas veturi vaikka olikin dieseli. Sen sai juuri ja juuri kulkemaan 80km/h.  Spoilerin kanssa se kulki jopa 90 ja vaikka en tarkkoja kulutuslukemia muista, niin sen muistan, että nopeuden noususta huolimatta, kulutus putosi yhdellä litralla. Ja tämän tuloksen sain jopa ilman ilmavirtauksien tutkimista.

Ps. Saattoi tietysti johtua siitä, että siinä ei ollut yhtään tarraa.  :D  ;D  :D

Ps2. Valitettavasti mulla ei ole yhtään kuvaa siitä vaikka näin sen aiheuttamia  hymyjä runsaasti  kanssakulkijoilla.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki -  2.07.2020     kello on 20:10 --- , Miks luulet et niin ei enää näy , jos niistä olis vastaavaa hyötyy ,

--- Lainaus päättyy ---

Imago kärsii, ei siihen muuta syytä tarvita.   :laugh:

Oulaa:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  2.07.2020     kello on 20:53 ---Vai ei hyötyä? Minulla on omakohtaista kokemusta hyödystä.

Minulla oli 80-luvun lopussa Rellu 18, vieläpä sedan, ja sen perässä Matkaaja 460. Tein itse vanerilevystä ja kattotelineestä ko. spoilerin näköisen tuuliavustimen. Rellu ei ollut kovin tehokas veturi vaikka olikin dieseli. Sen sai juuri ja juuri kulkemaan 80km/h.  Spoilerin kanssa se kulki jopa 90 ja vaikka en tarkkoja kulutuslukemia muista, niin sen muistan, että nopeuden noususta huolimatta, kulutus putosi yhdellä litralla. Ja tämän tuloksen sain jopa ilman ilmavirtauksien tutkimista.

Ps. Saattoi tietysti johtua siitä, että siinä ei ollut yhtään tarraa.  :D  ;D  :D

Ps2. Valitettavasti mulla ei ole yhtään kuvaa siitä vaikka näin sen aiheuttamia  hymyjä runsaasti  kanssakulkijoilla.

--- Lainaus päättyy ---
No juurikin farmarihan tuo Volvo on .
Kyllä tiedän että ilmanvastuksessa suurimpia vaikuttajia ovat nopeus ja pinta-ala.
Ostohinta oli niin halpa että haluan kokeilla ja muiden mahdollisista puheista tai katseista en välitä.
Mutta hiekkatiellä olen peilistäkin nähnyt kuinka kauheat pyörtee auton ja vaunun välissä on että jos tuo ohjaa ilman pyörteilyä niin silloinhan se vähän tekee jotain .

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View