rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin hankinta  (Luettu 738194 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 20:49
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2205 : 2.07.2020 kello on 15:35 »

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.) :-\ 8)
Pakkohan tuo oli ostaa :-X

Vielä kun saisi selvää, mikä tuo on? Tuuliohjainko?

Erkki

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2206 : 2.07.2020 kello on 16:32 »
Minusta kun näyttää, että se olisi väärinpäin?
Joo,myyntikuva vain.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2207 : 2.07.2020 kello on 16:33 »
Vielä kun saisi selvää, mikä tuo on? Tuuliohjainko?

Erkki
Juuri se .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:26
  • Knaus Eifelland
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2208 : 2.07.2020 kello on 17:21 »
Viimeisimmät hankinnat Jbl Charge 4 luutuuttikaiutin, Electroluxin tiskari ja pojalle Hajuvei P30 lite kännykkä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:58
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2209 : 2.07.2020 kello on 17:23 »

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.) :-\ 8)
Pakkohan tuo oli ostaa :-X
ootko varma et ohjaa tuulet oikeen yli vaunun jos väärin niin ilmanvastus lisätty,  lanka ohjaimeen kiini ja joku katsoo että menee oikeassa kulmassa yli muuten kulutus voi nousta rajusti, 80 luvulla noita on viimeksi nähty ei ollut oikeen mitään hyötyy. Farmari autossa oli pare hyöty kun sai ihan taakse niin ei jää ilma pyörii auton ja vaunun väliin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:40
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2210 : 2.07.2020 kello on 17:54 »
80 luvulla noita on viimeksi nähty ei ollut oikeen mitään hyötyy.

Millä perusteella väität noin?
Tuo mainitsemasi 'villalanka ohjaimeen' on juuri se konsti oikean kulman löytämiseen.
Rekoissa ohjaimet ovat edelleen 'tätä päivää'.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:58
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2211 : 2.07.2020 kello on 20:10 »
Millä perusteella väität noin?
Tuo mainitsemasi 'villalanka ohjaimeen' on juuri se konsti oikean kulman löytämiseen.
Rekoissa ohjaimet ovat edelleen 'tätä päivää'.
Joo rekoissa han sen saa melkeen kiinni perävaunuun mut et saa sitä vaunun etu päätä tarpeeks liki niin jää ilma pyörii siihen aukkoon farkuissa sen saa paljon lähemmäs ku sedanis  , Miks luulet et niin ei enää näy , jos niistä olis vastaavaa hyötyy , se oli sen ajan villitys ,ko joku nero aloitti villityksen, olihan se komee ku oli tarroi täynnä ko niit ostettii joka kyläst.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:00
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2212 : 2.07.2020 kello on 20:53 »
80 luvulla noita on viimeksi nähty ei ollut oikeen mitään hyötyy.

Vai ei hyötyä? Minulla on omakohtaista kokemusta hyödystä.

Minulla oli 80-luvun lopussa Rellu 18, vieläpä sedan, ja sen perässä Matkaaja 460. Tein itse vanerilevystä ja kattotelineestä ko. spoilerin näköisen tuuliavustimen. Rellu ei ollut kovin tehokas veturi vaikka olikin dieseli. Sen sai juuri ja juuri kulkemaan 80km/h.  Spoilerin kanssa se kulki jopa 90 ja vaikka en tarkkoja kulutuslukemia muista, niin sen muistan, että nopeuden noususta huolimatta, kulutus putosi yhdellä litralla. Ja tämän tuloksen sain jopa ilman ilmavirtauksien tutkimista.

Ps. Saattoi tietysti johtua siitä, että siinä ei ollut yhtään tarraa.  :D  ;D  :D

Ps2. Valitettavasti mulla ei ole yhtään kuvaa siitä vaikka näin sen aiheuttamia  hymyjä runsaasti  kanssakulkijoilla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:40
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2213 : 2.07.2020 kello on 21:26 »
, Miks luulet et niin ei enää näy , jos niistä olis vastaavaa hyötyy ,

Imago kärsii, ei siihen muuta syytä tarvita.   :laugh:

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2214 : 2.07.2020 kello on 22:08 »
Vai ei hyötyä? Minulla on omakohtaista kokemusta hyödystä.

Minulla oli 80-luvun lopussa Rellu 18, vieläpä sedan, ja sen perässä Matkaaja 460. Tein itse vanerilevystä ja kattotelineestä ko. spoilerin näköisen tuuliavustimen. Rellu ei ollut kovin tehokas veturi vaikka olikin dieseli. Sen sai juuri ja juuri kulkemaan 80km/h.  Spoilerin kanssa se kulki jopa 90 ja vaikka en tarkkoja kulutuslukemia muista, niin sen muistan, että nopeuden noususta huolimatta, kulutus putosi yhdellä litralla. Ja tämän tuloksen sain jopa ilman ilmavirtauksien tutkimista.

Ps. Saattoi tietysti johtua siitä, että siinä ei ollut yhtään tarraa.  :D  ;D  :D

Ps2. Valitettavasti mulla ei ole yhtään kuvaa siitä vaikka näin sen aiheuttamia  hymyjä runsaasti  kanssakulkijoilla.
No juurikin farmarihan tuo Volvo on .
Kyllä tiedän että ilmanvastuksessa suurimpia vaikuttajia ovat nopeus ja pinta-ala.
Ostohinta oli niin halpa että haluan kokeilla ja muiden mahdollisista puheista tai katseista en välitä.
Mutta hiekkatiellä olen peilistäkin nähnyt kuinka kauheat pyörtee auton ja vaunun välissä on että jos tuo ohjaa ilman pyörteilyä niin silloinhan se vähän tekee jotain .

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:14
  • Escucha el Oi!
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2215 : 3.07.2020 kello on 08:01 »

Rekoissa ohjaimet ovat edelleen 'tätä päivää'.

rekkojen  etusermien muotoilu on tiiliskiveä, asuntoavunujen etuseinät eivät.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2216 : 3.07.2020 kello on 08:21 »
Aiemmin täällä olen kertonutkin, että ison kajakin kuljettaminen kattotelineellä vaunu perässä pudotti Touranin kulutusta selkeästi. Knaus oli pystykeulainen, joten kajakki hajotti ilmavirran sopivasti.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:15
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2217 : 3.07.2020 kello on 09:17 »
No juurikin farmarihan tuo Volvo on .
Kyllä tiedän että ilmanvastuksessa suurimpia vaikuttajia ovat nopeus ja pinta-ala.
Ostohinta oli niin halpa että haluan kokeilla ja muiden mahdollisista puheista tai katseista en välitä.
Mutta hiekkatiellä olen peilistäkin nähnyt kuinka kauheat pyörtee auton ja vaunun välissä on että jos tuo ohjaa ilman pyörteilyä niin silloinhan se vähän tekee jotain .
Eikö tuon pyörteen huomaa farmarissa (ilman ohjainta) jo soratie ajon jälkeen kun takalasi pölyssä aivan erillain mitä sedanissa.
Aikoinaan oli farmari mersu niin laitoin lipan joka ohjasi ilmavirran heti perän jälkeen alas. Ei tarvinut käyttää takalasin pyyhkijää sen jälkeen, mutta ehkä kulutus sitten nousi jonku desin  :o. Toisaalta monella taakka/kattotelineet kokoajan katolla ja lisäähän sekin ilmanvastustusta tai suksiboxi, kuten mun työautossa kesät talvet ei sillä että siellä välttämättä sukset on mutta muuta pakollista jota ei voi pitää suoraan kattotelineillä ja sisälle kun ei mahdu. Ja huomaapa tuon boxin vaikutuksen myös takalasissa hiluxissakin kun lumettomampi boxin reunasta mitä toisesta reunasta autoa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.04.2024 kello on 22:52
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2218 : 4.07.2020 kello on 00:25 »
Terapiaa ja terveyshuoltoa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:50
  • Retkeilijä
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2219 : 4.07.2020 kello on 11:33 »
Lepo/aurinkotuoli, kahvipurkki ym. taloustavaraa ja haukulle jättiluu 8)