Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Keskuslukitus

(1/1)

m_kane:
Onkos kukaan rakennellu keskuslukitusta asunto-osan oveen?
Tarkoitus siis saada se toimimaan samalla kauko-ohjaimella kuin auton ovetkin. Minulla on jälkiasennettu keskuslukitus auton ovissa, ja ylimääräiseksi jäi kahden oven lukittimet. Olen tässä pähkäilly, miten toteuttaisi tuollaisella tuon asunto-osan lukituksen. Kuva "lukitsimesta" alla.

Pössis:
Samanlainen moottori odottelee sovitusta Bürstnerin takaoveen. Pitäs oikeastaan ängätä joko kahvan sisälle joku pienempi moottori, tai kehdata turmella eristeitä itse ovesta. Eihän siinä muuta hankalaa olekaan.

m_kane:

--- Lainaus käyttäjältä: Pössis - 13.06.2018     kello on 13:54 ---Samanlainen moottori odottelee sovitusta Bürstnerin takaoveen. Pitäs oikeastaan ängätä joko kahvan sisälle joku pienempi moottori, tai kehdata turmella eristeitä itse ovesta. Eihän siinä muuta hankalaa olekaan.

--- Lainaus päättyy ---
Itse olen miettiny, josko laittaisi jonkin erillisen lukonkielen oveen, jota tuo pulikka työntäisi sit auki/kiinni. Eli kokonaan erilleen alkuperäisestä lukosta. Ei ole vaan sattunut sopivaa aihiota vastaan. Ehkä ihan sopivasta putkesta/tangosta kasailemalla ja hitsailemalla sais tehtyä. Joku vaan jos olis tuon tehnyt jo niin ei tarviis pyörää keksiä uudelleen..

"Masi":
Kannattaa miettiä sitäkin että kun asentaa keskuslukituksen ja istuksii auton vierellä helteellä markiisin alla onkin myös kuljettajan oven lukko auki.
Eli kannattaako laittaa eri avaus taajuus matkustamon lukkoon.

Pössis:
Kyllähän tuohon karmin puolelle saisi jonkun moottorin ohjaaman lisätapin. Eipähän tarviis oveen johtoja. Tulee vaan tilanteita, ettei tiedä, onko lukossa tai auki yhellä vai kahella lukolla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View