rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvo V70 Automaatti  (Luettu 3528 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.05.2023 kello on 19:34
Volvo V70 Automaatti
« : 13.06.2018 kello on 20:16 »
Terve,

Itselläni uutena veturina Volvo V70 2,4d 175hp ja geartronic vaihteistolla. Olen miettinyt, että kumpaa puolta vaihteistosta on parempi käyttää vaunua vedettäessä, D:tä vai "manuaalia"? Vai onko sillä ylensäkkään merkitystä laatikon kestävyyden kannalta?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Volvo V70 Automaatti
« Vastaus #1 : 13.06.2018 kello on 20:24 »
Meillä nyt menossa jo viides volvo olut aluksi bensa koneella ja nyt toinen jo diesel, niin olen käyttänyt sekä manuaali puolta mutta myös ihan automaatti puolta.Ja yksi asentaja sano jotta voi käyttää automaatti puolta ja minulla on vakkarissa 87km/h ja hyvin menee ylä mäet.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.01.2024 kello on 09:18
Vs: Volvo V70 Automaatti
« Vastaus #2 : 13.06.2018 kello on 20:27 »
Mulla oli joskus vastaava kapistus V70 D5 AWD automaatti. Siinä oli raskaan vaunun kanssa semmoinen ongelma, että vaihtoi aika myöhään pienemmälle kun tuli mäki. Ainakin musta tuntui että vaihtoi. Ajelin D:llä ja ennen mäkeä vaihdoin manuaalipuolelle ja tiputin vaihdetta. En tiedä olisiko ollut tarpeen, mutta meni mielestäni paremmin niin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvo V70 Automaatti
« Vastaus #3 : 13.06.2018 kello on 22:32 »
Mulla oli joskus vastaava kapistus V70 D5 AWD automaatti. Siinä oli raskaan vaunun kanssa semmoinen ongelma, että vaihtoi aika myöhään pienemmälle kun tuli mäki. Ainakin musta tuntui että vaihtoi. Ajelin D:llä ja ennen mäkeä vaihdoin manuaalipuolelle ja tiputin vaihdetta. En tiedä olisiko ollut tarpeen, mutta meni mielestäni paremmin niin.
Noihin on saanut jo vuosia uudemman softan laatikkoon ilmaiseksi Essential huollon yhteydessä. Muuttaa mm vaihtamisnopeukia jne. Ja mikäli lootan nollaa niin se mukautuu omalle jalalle. Olen aika pitkästi kulkenut vaunu perässä noilla.
Normiajossa vaunun kera automaatilla, jossain halutessaan käytän manuaalipuolta.
Samoin tässä Huumorissa millä nyt liikkeellä