rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Käyttövesisäiliön täyttö  (Luettu 3705 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.09.2018 kello on 18:58
Käyttövesisäiliön täyttö
« : 12.06.2018 kello on 21:19 »
Tyhmä kysymys, mutta kuinka täytätte käyttövesisäiliön?

Itsellä on kotona vesiletku käytössä. Kuinka säiliö tankataan täyteen? Lasketaan täyttöaukosta niin pitkään, että vesi tulee täyttöaukosta yli?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #1 : 12.06.2018 kello on 21:24 »
Autoissa mulla on ollut niin isot vesisäiliöt että enempi olen kastelukannulla laittanut 30-40l vettä vain säiliöön .
Aina sitä on ollut helposti lisää saatuvilla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:30
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #2 : 12.06.2018 kello on 21:25 »
On erilaisia säiliöitä. Kaikki eivät ole välttämättä täysin tiiviitä. Ensimmäisellä kerralla katsoisin hyvin tarkkaan täyttäessä, että vesi pysyy sisällä.

Nyt on Atriassa sellainen säiliö, että siinä on ylivuotoputki. Laskee liiat vedet auton alle.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:36
  • seniori
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #3 : 12.06.2018 kello on 21:25 »
Matkailuautossani työnnän vesiletkun aukkoon ja seuraan ohjauspanelista merkkivaloja. Aiemmin katsoin täyttymistä tarkastus/puhdistusluukusta, nyt tiedän että merkkivalot toimivat oikein.
En koskaan enää täytä liikaa.  8)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:35
  • Callengr
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #4 : 12.06.2018 kello on 21:26 »
Yleensä siellä on ylivuotoputki jossain. Sit kun sieltä alkaa valua ni lopeta.

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.09.2018 kello on 18:58
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #5 : 12.06.2018 kello on 21:36 »
Täytyy siis seuraaval täytöllä tsekta rauhas, ett onko tiivis ja onko ylivuotoputkea. Suihkua tulee käytettyä säännöllisesti ja mukava olis saada säiliö aina täyteen :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #6 : 12.06.2018 kello on 21:58 »
Tyhmä kysymys, mutta kuinka täytätte käyttövesisäiliön?

Itsellä on kotona vesiletku käytössä. Kuinka säiliö tankataan täyteen? Lasketaan täyttöaukosta niin pitkään, että vesi tulee täyttöaukosta yli?

Puhdas letkun pätkä täyttöaukkoon, johon täyttöletku. Edellisessä kun tankki alkoi täyttyä, heitti vesi yli täyttöaukosta. Veden pinta tasoittui sitten kun tankit (3kpl) täyttyi yhdysletkuillaan täyteen. Nykyisessä katselen "jupisti" näytöltä veden määrän.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #7 : 12.06.2018 kello on 22:07 »
Puhdas letkun pätkä täyttöaukkoon, johon täyttöletku. Edellisessä kun tankki alkoi täyttyä, heitti vesi yli täyttöaukosta. Veden pinta tasoittui sitten kun tankit (3kpl) täyttyi yhdysletkuillaan täyteen. Nykyisessä katselen "jupisti" näytöltä veden määrän.
Katsoa näytöstä ;D Tässäkin kaksi eri näyttöä ja mulle riittää jotta yli vuoto letkusta ylimäären tulee pihalle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:53
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #8 : 12.06.2018 kello on 22:12 »
Mulla on yksinkertainen malli...

Säilö näkyy auton peräpäästä täytettäessä. Tein juuri tarrakirjoittimella merkit 10 litran välein. 40 litraa on mulla täyttöaste ja asteikko. Enemmänkin menisi, mutta ei ole tarvetta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:29
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #9 : 12.06.2018 kello on 22:19 »
Letkusta vaan niin kauan että tulee yli, sitten hanat auki joksikin aikaa että enin liikatäyttö häipyy.

Ja kuten tuolla joku sanoikin, silloin tällöin on hyvä tarkastaa että kaikki säiliön liitokset ovat tiiviit. Meillä on nyt toka auto menossa ja kummassakin ollut vähän sellaista tirskuntaa ihan täyteen vedettynä. Ei missään suurissa määrin mutta sen verran kuitenkin että säiliön päällä on ollut märkää täytön jälkeen.

Nykyisessä sitä etsittiinkin jonkun aikaa, tuntui että kaikki on piukassa mutta etenkin huoltoluukun kannen koloihin sitä aina kertyi. Sitten kävi ilmi että vaikka huoltoluukku olikin tositiukassa niin silti sen välistä tuli. Mutta se sitten tokeni kun kantta heilutteli samalla kun sitä kiristi, asettui tiiviste paremmin paikoilleen ja sen jälkeen ei ole ollut. Joka kerta reissuun lähtiessä tulee silti ensimmäisen täytön yhteydessä tilanne tarkastettua.

Ja mitä tulee mittareiden tarkkailuun niin ei ainakaan kummassakaan meidän autossa saa täydellistä suoritusta niiden perusteella, ne näytöt kun ovat olleet 'nelipykäläisiä' vaikka ihan viisarinäytöllä ovatkin. Kun mittari näyttää 0/4 niin siellä on 0-15 litraa, 1/4=15-50, 2/4=50-70 ja täysi taulu tulee tuossa 70 litran jälkeen vaikka 100 sinne mahtuukin. Se on sitten eri asia kuin paljon sillä kellekin on väliä että onko se 100 litran säiliö nyt ihan tapissaan vai onko siellä 75, mutta meijän rovvan kanssa reissatessa tarvitaan jokainen pisara viikonlopun mittaisella puskaparkkimatkalla .

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:43
  • Autossa on pyörät
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #10 : 12.06.2018 kello on 22:53 »
Katsoa näytöstä ;D Tässäkin kaksi eri näyttöä ja mulle riittää jotta yli vuoto letkusta ylimäären tulee pihalle.
Täytyy olla aika sekaisin että juoksisi sisälle näyttöä välillä tuijottamaan. On minullakin sellaiset mutta lorotan raikasvettä kunne säiliö tulee täyteen.
Huomattavasti helpompaa. Sit kun kyllästyt elvistelyyn otat ehkä järjen käteen itsekin  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:30
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #11 : 12.06.2018 kello on 23:29 »
Oma letku autoon ja vesi valumaan. Samalla vesipumppu päälle ja joku vesihana auki lämpimän puolella. Kun säiliö on täysi lämminvesiboileriki n on ja hana kiinni sekä autossa, että pihalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:26
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #12 : 12.06.2018 kello on 23:37 »
^
Juurikin pumpun pyöritystä välillä, hanoja aukomaan välillä jotta boilerin 10 litraa tai yli ei ole heti pois tankista - kun "kuiva auto". Siinä samalla tulee mittarin ledejä kytättyä, ylimmän kohdalla kipaisen sulkemaan veden tulon oman letkun auton päästä. Koskaan en muiden letkuja työnnä auton kyljen aukkoon - mulla siis sellainen 30cm hanallinen pätkä pikaliittimin. Siihen voi sitten liittää pitkän vieraan tai (yleensä) oman letkun..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #13 : 13.06.2018 kello on 06:42 »
Vesijärjestelmässä on vikaa jos pitää mittareita tuijottaa täytettäessä ettei yli tule. Puhdas letku täyttöaukosta sisään ja hana auki. Samalla boilerin täyttö aiemmin kuvatulla tavalla. Kun aukosta valuu yli, täyttö lopetetaan. Itse pidän aina 5m letkua mukana, enkä koskaan laita vierasta letkua tankkiin. Siksi erillinen pikkupätkä liittimineen. Eikä koskaan ikinä, milloinkaan vettä kemssapisteeltä!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:25
  • Kulkija
Vs: Käyttövesisäiliön täyttö
« Vastaus #14 : 13.06.2018 kello on 07:48 »
Edelliset eivät puhu tyhjää.

Ikuisesti muistan, kun ranskalainen työnsi toista metriä kemssanhuuhteluun tarkoitettua letkua vaunun täyttöaukosta sisälle. Jospa eivät olisi juoneet sitä vettä sentään, käyttökelvotonta se nyt joka tapauksessa oli kaikkeen muuhun paitsi jalkojen pesuun.

Itse olen harkinnan mukaan täyttänyt säiliön pitämällä täyttöpaikan letkua "ilmassa" niin, ettei se osu lainkaan aukkoon. Kiireisinä aamuina alueilla ei ole aina aikaa ruveta turaamaan oman letkun kanssa.