Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Elämää suomalaismetsissä

(1/9) > >>

winemaker:
Avaan keskustelun kaupungeista, erityisesti kotikaupungeista tai elämänmuutoksen vuoksi kodiksi tulleesta kaupungista ja sen ilmapiiristä, sen erityispiirtestä ja jostain sattumasta, josta kotikaupunki sitten tuli.

Ohessa kuva Mikkelin asemasta, " On onko Mikkeliin mänijöitä".

tsahkali:
Ei kaupungeista voi keskustella.
Nehän ovat paikkoja tyyliin 'mulle kaikki heti'.
Johtajat ja päättäjät ovat samanlaisia.
Stadi on tastä tyyppiesimerkki.

Enkä puhu nyt Sotesta.

Alan:
No löydettiin molemmat sopivaa työtä, niin tultiin Jyväskylään. Ostettiin tontti ja rakennettiin ensiasunto.

Ajatuksella, että tämä on keskellä Suomea ja lyhyt matka kaikkialle, toisin kuin Joensuusta. Vähän virkeämmäksi paikka arvioitiin, kuin mitä Kuopio oli.

Osittain totta kaikki; voisi sanoa niinkin, että täältä on kaikkialle melko pitkä matka. Karavaanarin tukikohdaksi ei kuitenkaan hullumpi sijainti. Hiukan persoonaton maakuntahan tämä on, vailla murretta ja pidempää historiaa, mutta nurkkakuntaisuus elää siellä täällä kuin pienemmässäkin paikassa. Parasta on oma mikroympäristö eli koti ja lähialue, niiden ansiosta täällä viihtyy. Tärkein kriteeri itsellä on ollut päästä pois "pellon reunalta" ja se on täällä helppoa. Vesistöjä, korkeuseroja ja maisemia riittää.

Lerssinen:
Oulu - Kylmähenkinen ja outo ympäristö, suurinta osaa v*tuttaa ja se näytetään muillekkin.

Kajaani - Ghetto, asuin silloin siellä kun paperitehdas suljettiin ja synkkä pilvi kaupungin yllä oli aistittavissa. Kainuulaiset on silti vähän enempi ihmisiä kuin Oululaiset.

Sotkamo - Erittäin kaunis asuinympäristö ja siellä tunti olonsa kotoisaksi, tämä oli kans joskus vuosituhannen alussa.

Oulainen - Sisäänlämpeävä pikkukylä jossa kaikki työpaikat menee uskonveljille ja pakanat kuolkoon nälkään.

Alan:
Noin minäkin Oulun koin.

Kaakonkulmalla katseltiin vierasta ensin varautuneesti, mutta kun tutuksi tuli, niin alkoi viihtyä. Lyhyeksi jäi se jakso elämästä ja melko nuori silloin olin.

Joensuussa ihmiset olivat parhaita tai sitten se tyyli vain sopi minulle. Yhdistelmä sosiaalisuutta ja jonkinlaista suoruutta ja jyrkkyyttä.

Kuopiosta viitti kirjoittaakaan...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View