rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Best Caravan (karavaanikauppiaat)  (Luettu 11591 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #15 : 3.06.2018 kello on 22:37 »
    Hinnat tosi kalliit, koskee vaunun vaihtoa ja tarvikemyyntiä. Kahden vaununvaihdon ja niiden omistusajan kokemus. Viimeksi vaihdoin muualta 2014 560 kmfe:n samalla välillä kuin pyysivät multa 2010 vastaavasta. Miten on edes mahdollista...? 6 vuotta sitten edellisessä vaihdossa sain vaihdosta uuteen 2 vuotiaalla vaihdokilla 2500 paremman ensimmäisen tarjouksen muualta. Aisalukkoa, pyörätelinettä ja mitä tahansa muuta olen katsonut ei ole herättänyt hinnoittelu ostohalua.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:34
    • Escucha el Oi!
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #16 : 4.06.2018 kello on 08:44 »
    Liedon ja Pirkkalan tarvikemyynnistä vain kokemusta, mutta ei pahaa sanottavaa. asiallista oli puhelimessa sekä paikanpäällä.

    Hinnat nyt ei ollut ihan halvimmasta päästä, mutta olipahan tarvitsemana tavarat hyllyssä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #17 : 4.06.2018 kello on 09:03 »
    Tuliko "ostokrapula", vai miksi tälläinen avaus?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
    • Autossa on pyörät
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #18 : 4.06.2018 kello on 09:47 »
    Tuliko "ostokrapula", vai miksi tälläinen avaus?
    Et tainnut lukea !
    Ja ei kai täällä tartte avaukseen lupaa kysyä?
    . Liike jossa asioin ei ole Pirkkala. On ruuhka-Suomen alueella. Myynti oli pelkää tyrkytystä. Asiat mitä sovittiin piti olla valmiit kun haemme ostaman tuotteen,kaksi viikkoa aikaa laittaa. Ajamme 2ja puolituntia kiireellä että olemme siellä ennen sulkeutumista. Vasta tultuamme liikkeeseen ruvettiin kiireellä tekeen. Eihän siitä tullut kun sanomista.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #19 : 4.06.2018 kello on 10:01 »
    Itselleni jäi hieman huono kokemus Pirkkalan toimipisteestä. Myyjä ei osannut kertoa edes perusasioita myytävänä olevasta ajoneuvosta ( onko Maxi alustalla vai ei, milloin jakohihna on vaihdettu? yms...)

    Myytävän ajoneuvon hintapyynti oli 25% suurempi kuin vastaavan muissa liikkeissä. Hyvitys vaihdokista oli taas 25% matalampi kuin muissa liikkeissä keskimäärin. Lienee tarpeetonta sanoa, että kauppa jäi tekemättä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:21
    • Kulkija
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #20 : 4.06.2018 kello on 10:24 »
    ^

    Ilmeisesti osa ostajista ei tunne hintatasoa. Jos yksikin tarjous kymmenestä menee läpi, niin tuollainen kannattaa?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:44
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #21 : 4.06.2018 kello on 10:37 »
    Eräästä liikkeestä sekä hyviä, että huonoja kokemuksia. Varaosa ja tarvikepuolelta kaikki. Nuo oli ihan henkilökunnasta kiinni. Eräs liikkeen myyjistä on sellainen, että selkeitä kommunikointivaikeu ksia on. Asiakasta kohtelee kuin pientä lasta joka ei mistään ymmärrä mitään ja kuitenkin minulla on ollut täysin selkeät ohjeet ja kysymykset. Toinen taas erittäin palveluhenkinen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:57
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #22 : 4.06.2018 kello on 11:26 »
    Eräästä liikkeestä sekä hyviä, että huonoja kokemuksia. Varaosa ja tarvikepuolelta kaikki. Nuo oli ihan henkilökunnasta kiinni. Eräs liikkeen myyjistä on sellainen, että selkeitä kommunikointivaikeu ksia on. Asiakasta kohtelee kuin pientä lasta joka ei mistään ymmärrä mitään ja kuitenkin minulla on ollut täysin selkeät ohjeet ja kysymykset. Toinen taas erittäin palveluhenkinen.

    Tätähän tapaukset yleensä lienevät. Yhden henkilön toiminta lavennetaan liikkeen ja jopa koko ketjun toimintatavaksi.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #23 : 4.06.2018 kello on 11:33 »
    Tätähän tapaukset yleensä lienevät. Yhden henkilön toiminta lavennetaan liikkeen ja jopa koko ketjun toimintatavaksi.

    Niinhän se on, mutta eihän se ole asiakkaan vika.
    Yksi huono myyjä tekee asiakkaasta entisen asiakkaan ja hyväkin myyjä joutuu sen jälkeen tekeen 10-kertaisen työn saada entisestä asiakkaasta taas vakioasiakkaan, verrattuna sellaiseen joka ei ole törmännyt aiemmin siihen huonoon myyjään.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #24 : 4.06.2018 kello on 11:41 »
    Tätähän tapaukset yleensä lienevät. Yhden henkilön toiminta lavennetaan liikkeen ja jopa koko ketjun toimintatavaksi.

    Saattaahan siinä liikkeen toimintatavallakin olla merkitystä. Vastuu yksittäisen myyjän osaamattomuudesta kuuluu aina työnantajalle.  Liikkeeltä puuttuu rekrytointiosaamist a, mahdollisuus kouluttautumiseen tai yrityksen laatujärjestelmä on kehittymätön. Pahimmillaan rekrytointi voi perustua osaamisen ja asiakaspalvelutaito jen sijasta pelkästään sukulaissuhteeseen tai jonkin yhteisön jäsenyyteen.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #25 : 4.06.2018 kello on 12:55 »
    Yleisellä tasolla, ottamatta siis tähän aloitukseen kantaa. Asiakkaitakin on monenlaisia. Itse en siis ole myyjä, vaan asiakas. Mutta kun esim. nettiauton kautta on myymässä autoa, mopoa, venettä, tai matkailukuljinta. Tulee välillä mitä ihmeellisimpiä yhteydenottoja. Käytetyn, tonnin auton pitäisi olla täydellä huoltokirjalla ja virheetön. 2001 vm moottoripyörän täysin naarmuton. Naarmu oli sivulaukussa. Aina pitäisi antaa 50 % ale. Ei ammattilaisenakin kyllä huomaa, onko se ostotarve vai ajanvietettä se kaupan teko.
    Tosiostaja yleensä soittaa, on selvillä mitä on ostamassa ja millä hinnalla tuotteen saa. Renkaanpotikijat on erikseen.
    Talvella ajoin 300 km autoliikkeeseen katsomaan kulkinetta. Myyjän työllisti joku, joka ihmetteli renkaan merkkiä autossa. Jahkasi ja jahkasi.... Pakko oli sanoa myyjälle, että anna ne avaimet, menen katsomaan autoa. No myyjä varmaan olisi halunnut tulla autoa näyttämään. Mutta tämä rengasjahkaaja vaan pohti....sitten katseltiin kuvia netissä. Kertoi velipojan kumiinkaiman auton ostoreissusta yms. Eli alkeellisintakaan tilannetajua, että sillä myyjällä oli ihan töitäkin.
    Toinen ostajakunta on nämä peräänsoittajat. Ensin ollaan ostettu ajoneuvo. Sitten liikeen kanssa on asia mennyt jollain tavalla ristiin. Alkaa pommitus ex-omistajaa kohtaan. Tätäkin x 2 käynyt.
    No iso osa ostajista kait asiallisia. Samoin tuo aloituksessa oleva caravanliike. Markkinajohtajana pakko osata työnsä. Yksittäistapauksiak in varmaan käy, jos tuhansia kauppoja vuodessa tekee.
    Itselle tärkeintä (hinnan jälkeen) on se jälkimarkkinointi. Pidetään sana (myös itse oman vaihdokin suhteen) ja myyjä korjaa ne viat, jotka ilmenee myöhemmin.
    Mulle on sama, tietääkö myyjä jokaisen nippelitiedon. Varmaan tiedon hankkii. Tai onko pulla tuoretta. Viime vuosina kaksi matkailukuljin kauppaa tehnyt erään kaksiosaista sukunimeä kantavassa liikkeessä. Täällä paljon parjattu. Mutta jälkimarkkinointi on ollut 10+ arvoista.
    « Viimeksi muokattu: 4.06.2018 kello on 14:22 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:21
    • Kulkija
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #26 : 4.06.2018 kello on 13:14 »
    Yleisellä tasolla, ottamatta siis tähän aloitukseen kantaa.

    Ehkä en nyt ymmärtänyt.

    No iso osa ostajista kait asiallisia. Samoin tuo aloituksessa oleva caravanliike. Markkinajohtajana pakko osata työnsä. Yksittäistapauksiak in varmaan käy, jos tuhansia kauppoja vuodessa tekee.

    Toiminnan asiallisuudesta löytyy edelliseltä sivulta muutama mielipide ja yksi linkki korjauskertomukseen .

    Sen verran olen palautteita ko. firmasta aikaisemminkin kuullut, että itse sinne tuskin rahojani kannan. Hymereitä saa vielä Hymer Centeristä sentään, ja Saksasta useammastakin kaupasta.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #27 : 4.06.2018 kello on 13:25 »
    Mä hylkäsin ko. paikan 5v sitten. Todella töykeää palvelua esim. kaupassa. Pesuhallia ei saa käyttää edes rahalla kun ei auto ostettu sieltä.

    Tuota, heillä lienee täysi oikeus tarjota pesuhallipalvelut vain heidän vaunu-/autoasiakkailleen jos näin haluavat? En ymmärrä mitä purnaamista siinä on.

    Itse olen yhden tuoreen ja ison vaunun heiltä ostanut. Homma sujui hyvin. Tarjous oli kilpailukykyinen ja varustelu sujui ajallaan. Yksi pieni vika ilmeni sähköpuolella pian kaupanteon jälkeen mutta senkin hoitivat kuntoon minua lähimmässä karavan-huollossa joka ei mitenkään liity heidän ketjuun.

    Eli, tuon oman kokemuksen perusteella voisin tehdä uudetkin kaupat heidän kanssaan.

    Toki mitä suurempi kauppias, sen enemmän lukumäärällisesti sattuu tyytymättömiä asiakkaita. Osa johtuu henkilökemioista, osa varmasti myyjästä ja osa yhtä varmasti ostajasta. Meissä ostajissakin on niitä hankalia jotka tekevät asioiden kuntoon saattamisen täysin mahdottomaksi. Ja tekevät siitä ison jutun nettiin. Valitettavasti aina kuulemme vain toisen osapuolen näkemyksen tapahtumista eikä ne aina ole täysin objektiiviset kakkulat minkä lävitse asiat on katsottu.


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #28 : 4.06.2018 kello on 14:28 »
    Ehkä en nyt ymmärtänyt.

    Toiminnan asiallisuudesta löytyy edelliseltä sivulta muutama mielipide ja yksi linkki korjauskertomukseen .

    Sen verran olen palautteita ko. firmasta aikaisemminkin kuullut, että itse sinne tuskin rahojani kannan. Hymereitä saa vielä Hymer Centeristä sentään, ja Saksasta useammastakin kaupasta.
    No ihan asiasta yleisellä tasolla. Tässä kirjoittajalla tullut mielipahaa kaupanteossa. Eli en ota yksittäiseen tapaukseen kantaa.Eli kannanotto myös, että ostajakaan ei aina ole niin puhdas pulmunen. Viimeisestä autosta oli varastettu vesisäiliön tulppa. No rehti karavaanariasiakas sen lienee lainannut. Kun auton vesijärjestelmä oli syksyllä testattu ja tyhjennetty.   Tarinat kun monesti hyvinkin erinlaisia, riippuu keltä kysyy.
    Ja onneksi asutaan vapaassa maassa, jossa jokainen voi ostaa sen kulkimensa mistä huvittaa. Se oma näkemys, kun ei ole toisen mielestä ehkä se paras näkemys. Sen voisi moni täälläkin muistaa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.04.2024 kello on 00:59
    • Älä äänestä "niinkuttelijoita".....
    Vs: Best Caravan (karavaanikauppiaat)
    « Vastaus #29 : 4.06.2018 kello on 15:11 »
    Tuo viittaus "ostokrapulaan" (Vastaus #17) oli kovin kärjekäs
    mutta itseänikin ihmetyttää aloittajan säästeliäisyys itse
    kritiikin kohteena olevien asioitten esilletuomisessa.

      Jostain syystä aloitukseen ei ollut laitettu juuri
    mitään tietoa itse asiasta, sitä tietoa tuli hieman myöhemmin,
    mutta edes liikettä/toimipistettä ei ole vieläkään yksilöity.

       Tällaisen kritiikin kyseessä ollen, julkisella foorumilla,
    pitäisin suotavana että kaikki oleellinen laitettaisiin esille
    heti ja niin tarkasti että lukijan olisi mahdollisimman vaikea
    enää keksiä kysyttävää. Ja niin muodoin myös lukijan mielikuvi-
    tukselle jäisi mahdollisimman niukka pelivara. Tämä kaikki
    palvelee silloin parhaiten foorumin yleishyödyllisyyttä .

      Aloittajan kertomien asioitten oikeellisuutta en
    ole kyseenalaistamassa, niitten niukkuutta vain kritisoin.