rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?  (Luettu 40505 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
« Vastaus #120 : 2.06.2018 kello on 09:05 »
No nykypäivän maasturi on vähän_eri_asia kuin 80 luvun pajero  :)  Voi ajella erittäin mielellään myös teitä pitkin. Rahalleen saa kyllä huomattavasti enempi vastinetta ostamalla oikeamman nelivetoisen kuin nuita suv tötteröitä mutta jokainenhan se on oman pussinsa vartija.

Onko toyotan torsen jotenkin oikeampi, kuin audin torsen? Jos ei ole tarvetta päästä maastoon, eli ei ole tarvetta hitaalle lukkonelikolle. Ja oli alustaratkaisut millaiset tahansa, maasto ja maantieominaisuudet sotii aina enemmän tai vähemmän toisiaan vastaan. En ole toyotaa ajanut, mutta kun tuota nelikkojärjestelmää etsin niin rivien välistä voi lukea, että laitos näyttää parhaat puolensa maastossa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
« Vastaus #121 : 2.06.2018 kello on 09:06 »
Kuorma-autossa olisi eniten tavaratilaa ja traktorissa paras etenemiskyky jne., mutta kalusto pitää hankkia tarpeen mukaan. Ainakin mulle SUV riittää hyvin ajo-ominaisuuksiltaan ja täyttää ne tarpeet, mitä on, ja joissa etu- tai takavetoinen ei toimi kunnolla. Ison osan niistäkin hoitaisi riittävällä maavaralla ja automaatilla, mutta talvella nelivetokin on tarpeen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
« Vastaus #122 : 2.06.2018 kello on 10:12 »
Audi ja BMW ovat mahtavia..

Miten ne eroaa muista peltilaatikoista?
Ei mitenkään...
BMW:ssä olen istunut.
Oli ahdas, hankala mennä ja hankala päästä pois.   8)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
« Vastaus #123 : 2.06.2018 kello on 10:15 »
En oo tarvinut nelikkoa talvella kärryn ja vaununvedossa. Hyvät renkaat on riittänyt..

  • Vieras
  • Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #124 : 2.06.2018 kello on 10:33 »
    Miten ne eroaa muista peltilaatikoista?
    Ei mitenkään...
    BMW:ssä olen istunut.
    Oli ahdas, hankala mennä ja hankala päästä pois.   8)
    Niissä on fiilistä, tottahan se ahdas on jos istut 1 sarjan bemarista mutta niin on nissan micra myös ahdas. Menepppä 5 tai 7 sarjan bemariin istumaan. Kun auton ostoon liittyy muutakin kuin pelkkä järki niin ne on yleensä sitten pitkäaikaisia hankintoja. Pisimpään meillä on bemarit ollu mutta ei olla nirsoja muillekkin merkeille. Kuten Pamaus sanoi joskus niin heidän Toyota tila-autosta kun jättää järjen pois niin ei jäljelle jää mitään ;D
    Hallitus ei kyllä ole yhtään innostunut mun volvo puheista. Ne on kuulemma vanhojen ihmisten autoja? Minulle kyllä kelpaisi ja saattaa se käsitys muuttua kun käy koeajolla. Ihan siistejä pelejä on jo nuo 2 koppaisetkin 70 sarjan volvot

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:05
    Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #125 : 2.06.2018 kello on 12:27 »
    En oo tarvinut nelikkoa talvella kärryn ja vaununvedossa. Hyvät renkaat on riittänyt..

    Off-Topic:
    kyllä se neliveto kummasti auttaa  :P



    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #126 : 2.06.2018 kello on 13:36 »
    Hallitus ei kyllä ole yhtään innostunut mun volvo puheista. Ne on kuulemma vanhojen ihmisten autoja? Minulle kyllä kelpaisi ja saattaa se käsitys muuttua kun käy koeajolla.

    Onhan näitä. Mersua ainakaan kannata ostaa, sillä aja kuin kuusikymppiset äijät, taksimiehet ja erääseen etniseen vähemmistöön kuuluvat.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #127 : 2.06.2018 kello on 13:45 »
    Onhan näitä. Mersua ainakaan kannata ostaa, sillä aja kuin kuusikymppiset äijät, taksimiehet ja erääseen etniseen vähemmistöön kuuluvat.  ;D

    Juuri näin, harmi kun ei kuulu noista mihinkään  ;D Volvollakin tuli 7 vuotta ajettua.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:55
    • Kartanokaravaanari
      • kartanokaravaanarit.fi
    Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #128 : 4.06.2018 kello on 18:33 »
    Muistelit etusivulla aivan oikein, minä vaihdoin E:n pois, kun en pitänyt veto-ominaisuuksista. Olen ollut erittäin tyytyväinen nykyiseen ML:än, ero veto-ominaisuuksissa on suuri. Toki Eemeli oli vajaavetoinen, mutta jos (ja sulla kun) talvella ei vaunua vedetä on sen vaikutus kuitenkin pienempi. Kuten tuli varmaan sun kanssa juteltuakin, meillä oli vuokralla viikon verran 720 Hobby, jota Eemelillä vedimme. Se oli aivan kauheeta, se yhdistelmä ei toiminut lainkaan. Nykyinen Kabe tuli E:n perässä paljon nätimmin.

    Sitten tuosta Volvosta. Mä luulen, että se voi olla N:lle hieman ahdas. Vaikka teidän hurtta onkin vähän pienempi kuin meidän, niin silti en laittaisi ML:nkään konttiin Mambon lisäksi mitään muuta. Ei sulla mikään helppo rasti ole edessä, toivottavasti löydät mieleisen ja teille hyvin toimivan ratkaisun.

  • Vieras
  • Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #129 : 8.06.2018 kello on 00:11 »
    Muistelit etusivulla aivan oikein, minä vaihdoin E:n pois, kun en pitänyt veto-ominaisuuksista. Olen ollut erittäin tyytyväinen nykyiseen ML:än, ero veto-ominaisuuksissa on suuri. Toki Eemeli oli vajaavetoinen, mutta jos (ja sulla kun) talvella ei vaunua vedetä on sen vaikutus kuitenkin pienempi. Kuten tuli varmaan sun kanssa juteltuakin, meillä oli vuokralla viikon verran 720 Hobby, jota Eemelillä vedimme. Se oli aivan kauheeta, se yhdistelmä ei toiminut lainkaan. Nykyinen Kabe tuli E:n perässä paljon nätimmin.

    Sitten tuosta Volvosta. Mä luulen, että se voi olla N:lle hieman ahdas. Vaikka teidän hurtta onkin vähän pienempi kuin meidän, niin silti en laittaisi ML:nkään konttiin Mambon lisäksi mitään muuta. Ei sulla mikään helppo rasti ole edessä, toivottavasti löydät mieleisen ja teille hyvin toimivan ratkaisun.

    Näin muistelinkin  Thumb
    Yhdistelmissä on aina eroja jopa pelkästään renkaista, rengaspaineista ja aisapainoista riippuen. Olen kuullut monesta paikkaa että 720 hobby on aika kamala vedettävä mutta en osaa ottaa kantaa siihen kun sprinterin perässä se tulee aika huomaamatta. Nyt kun kitkapalat ja renkaat vielävaihtoi uusiin niin ei sitä huomaa kun peileistä ja toki siitä että moottori menee äärirajoilla.
    Olen hirveän epäileväinen että minkään mondeon tai vastaavan etuvetoisen kanssa huvittaisi lähteä syksyn pohjoisen reissuille ajelemaan ylläksen maisematielle.... Tai Norjaan.
    Kyllähän se sprinteri jatko-ohjaamolla hyvä peli meille on mutta vähän on liikaa asuttu tallissa tuonkanssa. Olis tuossa toki kiikarissa yksi puolet vähemmän ajettu 2014 malli johon pitäisi nykyisen lisäksi laittaa noin 14ke rahaa ja silti sekin on vielä 4 koneella. 6 koneellinen 2014 (eli facelift missä 7g loota) maksaa väkisinkin sen 45-50 jatko-ohjaamolla. Minä nyt vain peilaan tuota rahasummaa siihen että 17ke on vanhasta nyt 'sovittu" kauppahinnaksi ja jos tohon laittais sen vaikka nyt 15ke lisää niin noin 32ke ois maximi budjetti... Tuohon päälle jos ajattelis että myis vaunun niin semmosta vähän reilun 50ke asuntoautoahan sillä jo sais. Tosin se 50 mikään kummoinen raha ole asuntoauto kaupoilla jos sieltä pitää löytyä 4 valmista petiä ja tilaa parille bernille ja vanhempaan kun vaunu on (2012) ei vaihdeta missään nimessä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
    • Knaus Eifelland
    Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #130 : 8.06.2018 kello on 09:21 »
    Onhan näitä. Mersua ainakaan kannata ostaa, sillä aja kuin kuusikymppiset äijät, taksimiehet ja erääseen etniseen vähemmistöön kuuluvat.  ;D

    Mersu on uusi teinivessa nro 1.  Thumb Ledipanelit keulalla.

  • Vieras
  • Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #131 : 13.06.2018 kello on 12:31 »
    9 sivua saatiin juttua ja tulin lopputulokseen mikä oli ehkä meille edullisin rahallisesti  :laugh: Eli nykyinen jatko-ohjaamolla varustettu sprinterihän se meille käytännöllisin peli on. Noita parinkympin hintaisia max 10v vanhoja kun muutamaa katsoi niin kyllä niissä ihan yhtäpaljon oli laittoa kun nykyisessäkin. Pitäisi laittaa noin isosti rahaa kiinni että tuntuvasti paremman saisi. Kävin myös veholla koeajamassa uuden Korimallitunnus pitkän ja korkean 316cdi sprinterin joka oli automaatti laatikolla. Oli kyllä todella hieno auto ajaa Thumb
    Siispä asensin nykyiseen jääkaapin, tilasin 2 vuotta vanhan ääntävän  tarvike puhaltimen moottorin tilalle oem puhaltimen. Edessä laahaa vähän yksi neljästä jarrusatulan männästä joten sinne uudet satulat, levyt+palat ja liukutapit sekä jarruletkut samalla. Taakse sama homma ehkä syksyllä sielä ei vielä mitään vikaa ole mut laitetaan ennakoiden ennenkuin leviää käsiin.
    Osalistaa kun vihkosta katsoo niin ei kannata laskea. Vaihtohyvitykset liikkeissä oli alle 10ke ja osa ei huolinut ollenkaan. Halvin vastaava nettiautosta 15ke ja tämä maksoi 1 1/2 vuotta sitten 17ke ja senjälkeen varovasti arvioiden on laitettu noin 5-6tonnilla ainakin osia (tuulilasi, korinfixaus, kone, laturi, suuttimet, antureita,ilmastointi huollettu jne). Sikäli keskustelu oli hyödyllinen että saattaapi olla et toi emännän kauppakassi vaihdetaan tuollaiseen otsikon mukaiseen kulkineeseen niin tarvittaessa ei ole väliä kummallako autolla sitten reissuun lähtee.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:59
    Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #132 : 13.06.2018 kello on 19:48 »
    lopputulos ei yllättänyt mitenkään ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
    Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #133 : 13.06.2018 kello on 20:40 »
    lopputulos ei yllättänyt mitenkään ;D

    Eikö?
    Eikös lähtotilanne ollut, että pitää saada iso Audi tai Pemari?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
    • Knaus Eifelland
    Vs: nelikko veturi 2000kg ja budjetti noin 20ke?
    « Vastaus #134 : 13.06.2018 kello on 20:42 »
    No mitä? Siitä löytyy heti aihio... Kohtuu kilsat ja hinta ei paha.

    https://www.tori.fi/vi/47751140.htm

     ;)