Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Mersu C/E

(1/6) > >>

memma:
Mersun C-vaiko E malli parempi veturiksi, tietysti diiselinä? Ja lisäksi porrasperä vai farkku? Nämä kysymykset siksi että luovuin haikailemasta edellisessä kysymyksessä olleista A- ja B malleista.

Alan:
E raskaampana on luonnollisesti parempi, mutta tuleehan tuossa muitakin kysymyksiä mukaan. Kuten tilantarpeesi ja kustannukset.

Vastaan neliveto jommasta kummasta. Löytyy myös katumaasturi GLC tai edellinen malli GLK, nuo ovat tiloiltaan rajallisia (kuten C), mutta varsin vähävikaisten autojen maineessa. Siihen löytyy muutakin kuin mutua, kun katsastustilastoja ja kestotestejä netistä kaivelee. Taas ainakin vähänkin vanhemmissa ML:issä on ollut paljon vikoja, kannattaa se puoli selvittää, jos se malli kiinnostaa.

Rauno:
Minkä vuotisesta autosta olet kiinnostunut?

pamaus:
Minä vetelen tuolla w212 mb e 220 d aut. Nelivetoa en ole kaivannut vaunua vetämässä, talvella toki olisi kiva tuo nelivetokin.

Omat kokemukset on se, että takaveto on vakaampi veturi kuin etuveto. Takaveto ei vetele kiihdyttäessä. Minulle riittää tuo 220 d 170hv/400nm ihan hyvin vaunun vetoon. Edellinen oli Volvo v70 D5 163hv/320nm ja silläkin vedin 7 vuotta tuota LMC;stä ilman ongelmia.

Vaunu Lmc 720, kokonaismassa 2000 kg kieppeillä.  Avangarden jousitus taitaa olla vähän jäykempi, joten eipä tuo peräkään ole kovin matalalle mene. Farkku E:ssä on ilmajouset takana, joten perä pysyy suorassa kovemmallakin aisapainolla.

Toinen on tuo henkilöauton kulutus ilman vaunun vetoa. E-mersu menee helposti alle 6 ltr sadan. Maantiellä päästään alle 5 ltr. Tämä oli minulle yksi tärkeä kriteeri, koska ajan autolla aika paljon ilman vaunuakin. Siksi hylkäsin maasturit.

Viime vuonna kävin saksassa ja kilometrejä tuli 2500 km ja vaunu perässä keskikulutus oli 9.5 ltr.

Vuoden tuo auto on nyt ollut ja kerran huollossa vaihdettu öljyt ja suodattimet. Muuta vikaa ei ole ollut. Kuskipenkin nahkareuna on haljennut, korjaus maksaa 150 e. Huoltoväli 25tkm välein.





MattiK:
Mulla tällä hetkellä s212 facelift 220cdi:nä. Ilmajousitus on hyvä, mutta suhteellisen vikaherkkä. Teho riittää hyvin tollasen Dethleffs 510DP:n hilaamiseen. Edellinen oli s212 prefacelift 200cdi:nä. Se oli vähän laiskanpuoleinen, mutta samalla koneella varustettu s204 facelift taas oli hyvä ja ripeä veturi. Kaksi suursnautseria vaativat sitten vaihdon e:hen. Ennen tuota c:tä oli s211 320cdi, ja sillä kulkiessa ei aina edes muistanut että vaunu on perässä. Nelikkoa en ole kaivannut, koska vaunuilu rajoittuu sulan maan aikaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View