Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Puuilon 50w paneeli+säädin 99,- Kokemuksia?

<< < (2/7) > >>

jukkaT:
Itse liimailin tuon kyseisen puuilon paneelin katolle ja omaan kulutukseeni riittää ihan mainiosti näin parin viikon kokeilujakson jälkeenkin. 12v rikkaimuri ja telkku lähinnä olleet käytössä.

juzzi:
No juu kulutushan sen toki ratkaisee paljonko lataustehoa tarvitaan.

Meillä suurimmat kuluttajat on lämppärin puhallin ja telkkari. Ledivalot ei paljoa kuluta.
Isommalla paneelilla ollaan saatu se etu, että pilviselläkin päivällä pukkaa hiukan amppeereita.

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: Mixxu - 15.05.2018     kello on 17:36 ---Jep, pienehkö, mutta kun ajatus on pitää irtomallina niin fyysiset mitat olisi siedettävät... Jos tuon tuotolla saisi älyhärvelit (2xpuhelin + 2xtabletti) pidettyä latingissa niin riittää.

--- Lainaus päättyy ---
Tuohon riittää todella hyvin. Lisäksi kun kerran irrallaan on niin saat 30% hyödyn verrattuna lappeellaan olevaan  Thumb

teukka:
Aikoinaan,12 vuotta sitten,kun laitoin mökille panelit,niin paketissa oli isoilla kirjaimilla varoitus että panelien päällä olevaa teipattua pahvisuojaa ei saanut irroittaa ennenkuin johdot on kytketty valmiiksi akuille asti.Syynä oli että paljas paneli aloittaa latauksen heti ja jos piuhat puuttuu,se rikkoo panelin alta aikayksikön.Liekö sama varoitus enää voimassa,en tiedä.

smy:
Mulla oli Espanjassa talvella n. 10w paneleita. Jotain 0.5-0.8Ah nuo latasi. Eli hyvänä päivänä sai ehkä 5Ah virtaa akkuun. Hyvä lisä oli tuokin. Jäin vähän jahkailemaan isomman panelin hankinnan kanssa.

Periaatteessa pikkupaneeleita olisi voinut käyttää ilman regua mutta mulla oli tuo kuitenkin välissä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View