Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Mersun A ja B mallit

<< < (2/4) > >>

Alan:
Sama kone, tehoero 10 hv. Välityksien ero ei voi olla olennainen.

pamaus:
Mitä nyt omasta kokemuksesta, niin  E 220d automaatti riittää oikein hyvin 2000 kg vaunun vetoon. 400 Nm/2000 rpm.

Joten uskon, että a tai b mersulla alle 1500 kg vaunun vetäminen onnistuu oikein hyvin.

Paremmin taitaa olla kysymys, mikä kone noissa autoissa olisi.

Onko siitä suunniteltu, mikä diesel ?

volvo:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 13.05.2018     kello on 22:35 ---Sama kone, tehoero 10 hv. Välityksien ero ei voi olla olennainen.

--- Lainaus päättyy ---
minkä moottorin ottaisit? 100hv, 320nm vai 320hv,100nm?

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 13.05.2018     kello on 23:09 --- minkä moottorin ottaisit? 100hv, 320nm vai 320hv,100nm?

--- Lainaus päättyy ---

Joutavaa höpötystä. Edellä ei ollut kysymys tuosta, vaan, kuten jo kerran sanoin, vähäisistä eroista. Myös väännön osalta.

Toisaalta tuo näistä VW:eista kommentoineen vieraan vertailusta ilmenevissä koneissa väännöt ovat Golf 320 nm ja Passat 250 nm. Lisäksi nuo tehot ovat oikeasti Golf 136 hv ja Passat 105 hv. Syitä siihen, miksi Golf koneensa puolesta ei muka toiminut veturina, ei viestistä edes ilmene. Outoa, kun sen suoritusarvot ovat ratkaisevasti paremmat. Olen tuollaisella Passatilla ajanut joskus, silloin kun mulla oli mainittu Touran. Hyvin nuhaiselta tuntui siinä vaiheessa, kun kiihdyttää piti.

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 14.05.2018     kello on 07:36 ---Joutavaa höpötystä. Edellä ei ollut kysymys tuosta, vaan, kuten jo kerran sanoin, vähäisistä eroista. Myös väännön osalta.

Toisaalta tuo näistä VW:eista kommentoineen vieraan vertailusta ilmenevissä koneissa väännöt ovat Golf 320 nm ja Passat 250 nm. Lisäksi nuo tehot ovat oikeasti Golf 136 hv ja Passat 105 hv. Syitä siihen, miksi Golf koneensa puolesta ei muka toiminut veturina, ei viestistä edes ilmene. Outoa, kun sen suoritusarvot ovat ratkaisevasti paremmat. Olen tuollaisella Passatilla ajanut joskus, silloin kun mulla oli mainittu Touran. Hyvin nuhaiselta tuntui siinä vaiheessa, kun kiihdyttää piti.

--- Lainaus päättyy ---

Kokemusta molemmista koneista. Viimeisin passat, mikä minulla oli juuri tuo 136 hv. Sillä tuli vedeltyä Soliferin Jubileeta mennen tullen ja palatessa.

Suurin ero, mikä noissa koneissa oli käytännössä oli se, että tuo 105 hv väänsi alempaa paremmin kuin tuo 136 hp, lisäksi muistaakseni 105 hp oli 5-vaihteinen ja 136 hp oli 6-vaihteinen. 5-vaihteisen nelonen sopi paremmin vetämiseen kuin 6-vaihteisen 4-vaihde.

Mutta kuten kerroin, 136 hv veti vaunua oikein hyvin, ja siihen aikaan tuo passatin 136hv tuntui jopa rivakalta, Peugeotin 90 hp koneen jälkeen, jolla silläkin vedettiin Soliferia.

Muistelisin, että edellisen Volvoni D5 163 hp, vääntö oli saman 320 nm, kuin Passatin. Ja kyllä tuolla väännöllä tuli 7 vuotta vedettyä 720 Lmc ihan helpokseltaan.

Lähinnä taitaa olla kyse siitä, millä vaihteella vaunua vetää suhteessa kierroksiin.   

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View