rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.  (Luettu 83038 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #30 : 19.12.2012 kello on 12:56 »
viime viikoll mittasin jännite 12.6v virta 240mA nesteen lämmön ollessa noin 50 astetta.... nimimerkill ainn pakkasess joku vempele vituilee...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #31 : 19.12.2012 kello on 12:57 »
Primuksen pumppu on hyvä, se ei voi vuotaa.  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #32 : 19.12.2012 kello on 13:27 »
Primuksen pumppu on hyvä, se ei voi vuotaa.  :)

Wanha Electroluxin pannu oli kans hyvä, kun siinä ei ollu pumppua ollenkaan, sanoi vaan pulp, pulp....  :D

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #33 : 19.12.2012 kello on 13:31 »
Tiedät varmasti, mitä tarkoitan, mutta jos kirjoitusvirheet ovat tärkeimmät kommentoitavat niin annetaan olla.

Ei ole suuri vaiva mennä korjaamaan kirjoitusvirhe. Näitä sivuja lukee muutkin ja äkkiä tulee käsitysvirhe jos teksti on väärä. Huomautin juuri sen takia, että korjaisit virheen. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #34 : 19.12.2012 kello on 13:31 »
Wanha Electroluxin pannu oli kans hyvä, kun siinä ei ollu pumppua ollenkaan, sanoi vaan pulp, pulp....  :D
mulla oli kyllä AGA ,vaunussa meteli kuin joku olisi "päivätöissä" yläkerran pedissä  Thumb

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #35 : 19.12.2012 kello on 13:35 »
viime viikoll mittasin jännite 12.6v virta 240mA nesteen lämmön ollessa noin 50 astetta.... nimimerkill ainn pakkasess joku vempele vituilee...

Kiertääkö sinulla verkosto hytin yläpuolellakin? Toi virta alkaa olemaan Primus pumpulla jo max-puolella. ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #36 : 19.12.2012 kello on 13:44 »
Kiertääkö sinulla verkosto hytin yläpuolellakin? Toi virta alkaa olemaan Primus pumpulla jo max-puolella. ;)
mulla pitäs olla aika sulava putkisto ei pitäs olla pahoja virtaus vastuksia... ja ei vielä kierrä yläpetillä ,ehkä jo ens viikoll...
itekki ihmettelin tota virran kulutusta.. mutt tään ihmettelin myös boshin pumpun käyrää tuoll 12V osiossa käyppä vilkase.. onko riimuksell samanlainenn. pitäs tehä koe ihan mielen kiinnosta

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #37 : 19.12.2012 kello on 13:52 »
mulla pitäs olla aika sulava putkisto ei pitäs olla pahoja virtaus vastuksia... ja ei vielä kierrä yläpetillä ,ehkä jo ens viikoll...
itekki ihmettelin tota virran kulutusta.. mutt tään ihmettelin myös boshin pumpun käyrää tuoll 12V osiossa käyppä vilkase.. onko riimuksell samanlainenn. pitäs tehä koe ihan mielen kiinnosta

Luin sen ja sen mitä itse olen testaillut niin kun pysäyttää pumpun on virrankulutus suurin, joten en ymmärrä käyrää. Eli mitä enemmän on virtausvastusta sitä suurempi on virta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #38 : 19.12.2012 kello on 14:11 »
Luin sen ja sen mitä itse olen testaillut niin kun pysäyttää pumpun on virrankulutus suurin, joten en ymmärrä käyrää. Eli mitä enemmän on virtausvastusta sitä suurempi on virta.
Kun virtauksen sulkee kokonaan, keskipakopumppu ei enää välttämättä 'pumppaa', vesi vaan pyörii siellä pesässä.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #39 : 19.12.2012 kello on 14:54 »
Kun virtauksen sulkee kokonaan, keskipakopumppu ei enää välttämättä 'pumppaa', vesi vaan pyörii siellä pesässä.

Pitää muistaa, että Primuspumppu on magneettivetoinen ja myös Bosch, jota usein käytetään Primuksen korvaanaja.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #40 : 19.12.2012 kello on 16:42 »
viime viikoll mittasin jännite 12.6v virta 240mA nesteen lämmön ollessa noin 50 astetta.... nimimerkill ainn pakkasess joku vempele vituilee...

Juu, oishan se hyvä tietää minkä tehoinen moottori mitatussa pumpussa on, niitä kun on eri tehoisia noissa Priimuksissa ???. Eikös tuo ole normi kulutus (240ma) 3.6w moottorille.?
















 







*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #41 : 19.12.2012 kello on 18:08 »
Juu, oishan se hyvä tietää minkä tehoinen moottori mitatussa pumpussa on, niitä kun on eri tehoisia noissa Priimuksissa ???. Eikös tuo ole normi kulutus (240ma) 3.6w moottorille.?

Totta, olen törmännyt kahteen eri tehoiseen, mutta ei taida enää olla myynnissä kuin yhtä mallia. Tiedätkö, että miksi oli kahta tehoa? Minä en tiedä enkä keksi edes syytä sille, mutta sinulla on tota kokemusta niin taidat tietää. Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #42 : 19.12.2012 kello on 19:44 »
Totta, olen törmännyt kahteen eri tehoiseen, mutta ei taida enää olla myynnissä kuin yhtä mallia. Tiedätkö, että miksi oli kahta tehoa? Minä en tiedä enkä keksi edes syytä sille, mutta sinulla on tota kokemusta niin taidat tietää. Thumb

Jaa, oisko ollut  niin että Soliferin pyynnöstä tää tehokkain 3.6w pumppu tehtiin ja käytettiin vaunuissa joihin asennettiin 3kw sähköpatruuna(iso neste määrä järjestelmässä). Niin ja muistelen että niitä moottori tehoja olisi ollut aikojen saatossa ainakin 3kpl :o eli 2w, 3w ja 3.6w Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #43 : 19.12.2012 kello on 19:51 »
Pitää muistaa, että Primuspumppu on magneettivetoinen ja myös Bosch, jota usein käytetään Primuksen korvaanaja.

Uusi tieto meikäläiselle että Bosch on magneettivetoinen. Jos vielä joskus joudun pumpun uusimaan on se varmaankin hyvä vaihto ehto. Liekkö jo meikäläisellä vaihtimen puolella Bosch, sen kuulee kun nappulasta laittaa päälle.   :)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
« Vastaus #44 : 19.12.2012 kello on 20:11 »
Uusi tieto meikäläiselle että Bosch on magneettivetoinen. Jos vielä joskus joudun pumpun uusimaan on se varmaankin hyvä vaihto ehto. Liekkö jo meikäläisellä vaihtimen puolella Bosch, sen kuulee kun nappulasta laittaa päälle.   :)

Ei kaikki Bosch-pumput ole magneettivetoisia, mutta se on jota olen ehdottanut Primuksen tilalle ja jota jotkut väittää äänekkääksi kun ovat saaneet jotain aivan muuta. :D