Tekniikkakeskustelut > Primus
Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: kookaburra - 18.12.2012 kello on 08:19 ---
Kyse on kiertovesipumpusta joka tulisi "pahanpäivän varalle" matkavarusteeksi. Hankintapaikkaa ja hintaa kartoittelisin..... .
--- Lainaus päättyy ---
Itselläni on Primuksen pumppu varalla. Jos moottori-osa rikkoutuu, vaihdan vain moottori-osan, ilman vesien läträämistä. Jos taas pumppu-osa rikkoutuu, silloin suljen letkut pihdeillä ja vaihdan koko pumpun. Saan taas "uuden" varapumpun kun vaihdan rikkoontuneen pumppu-osan uuteen. Uusi Primus pumppu taitaa maksaa alta 200e. Näiden sivujen kautta saat myös halvemman kunnostetun. :D
131532:
Sattuuko kukaan tuntemaan Boschin kiertovesipumpun 0392020064 virran kulutustu. Minulla on kämpällä Primus 2480:n kanssa oheinen kiertovesipumppu ja vaikuttaisi, että se on aikamoinen virtasyöppö, jostain olin näkeväni, että sen virrankulutus 1200 l/h käytöllä olisi jotain 1,5 A:n luokkaa, eli noin 18W, sehän on todella paljon aurinkokennosähköil lä. Mieleni tekisi vaihtaa se Primuksen omaan 2W:n pumppuun jos kuvitelmani tuosta virrankulutuksesta olisi oikea.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: 131532 - 19.12.2012 kello on 09:53 ---Sattuuko kukaan tuntemaan Boschin kiertovesipumpun 0392020064 virran kulutustu. Minulla on kämpällä Primus 2480:n kanssa oheinen kiertovesipumppu ja vaikuttaisi, että se on aikamoinen virtasyöppö, jostain olin näkeväni, että sen virrankulutus 1200 l/min käytöllä olisi jotain 1,5 A:n luokkaa, eli noin 18W, sehän on todella paljon aurinkokennosähköil lä. Mieleni tekisi vaihtaa se Primuksen omaan 2W:n pumppuun jos kuvitelmani tuosta virrankulutuksesta olisi oikea.
--- Lainaus päättyy ---
Tuskin 1200l/min. :-\
131532:
Tiedät varmasti, mitä tarkoitan, mutta jos kirjoitusvirheet ovat tärkeimmät kommentoitavat niin annetaan olla.
HuruUkkeli:
Ei oo tainnut kukaan mitata mitä tämmönen Primuksen pumppu kuluttaa virtaa normaalikäytössä elikkäs kun pannu on päällä ja vesi kiertää ihan vaan amppeereissa ja wateissa ? ilman mitään laskentakaavioita tai kippuroita ja nimenomaan alkuperäinen Primuksen pumppu
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta