Tekniikkakeskustelut > Primus

Primus kiertovesipumpun moottori 12 v.

<< < (25/39) > >>

Trampas:
Vaihtoehtona keskusteluun käyttämäni pumppu:
http://www.ebay.de/itm/Lebensmittelechte-Pumpe-480L-H-12V-Wasserkuhlung-Dauerbetrieb-Solar-3M-TE087-/390981341594

Mulla tuo on nyt pyörinyt pari vuotta moitteetta. Hyvinä puolina hiljainen (hiljaisempi eristämättä kuin Motonetin pumppu eristettynä) ja todella halpa hankintahinta. 1 kerros liimakutistesukkaa tuloon ja lähtöön niin tuli juuri passeli.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: kestosippi -  3.09.2017     kello on 17:19 ---Minä taas ajattelin että sen saa vetästyksi helpommin pois tarvittaessa jos en änkeä sitä perille saakka. Silikoonispraytä siihen kyllä laitoin. Meni noin puoliväliin asti.

--- Lainaus päättyy ---

Sitten kun moottori pitää uudelleen vaihtaa niin kuumailmapuhaltimel la lämmittää kortsua niin lähtee työtämällä pois helposti.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Trampas -  7.09.2017     kello on 13:36 ---Vaihtoehtona keskusteluun käyttämäni pumppu:
http://www.ebay.de/itm/Lebensmittelechte-Pumpe-480L-H-12V-Wasserkuhlung-Dauerbetrieb-Solar-3M-TE087-/390981341594

Mulla tuo on nyt pyörinyt pari vuotta moitteetta. Hyvinä puolina hiljainen (hiljaisempi eristämättä kuin Motonetin pumppu eristettynä) ja todella halpa hankintahinta. 1 kerros liimakutistesukkaa tuloon ja lähtöön niin tuli juuri passeli.

--- Lainaus päättyy ---

Ehkä hyvä vaihtoehto lisää pumppuhommiin. Litratuotto hieman alhainen.

HTP:
mjo jo mainitsikin, että pumpun vesipesää ei voi avata. Minulla on yksi vanha pesä joka oli jumissa, siipirataan liike oli todella kankea, jonka takia vesipesän aikanaan vaihdoin uuteen. Uteliaisuuttani laitoin alkuviikosta tuon huonon pesän likoamaan yöksi kalkinpoistoaineese en ja seuraavana päivänä ultraäänipesuriin, nesteen lämpö 65 astetta cels, puhdasta vettä, ei pesuainetta, kolme kertaa 20 minuutin ajaksi. Jokaisen pesukerran jälkeen ratas pyöri paremmin. Viimeisen pesun jälkeen siipiratas alkoi pyörimään kuin uudessa pumpussa, todella sievästi. Siispä jos siipiratas jumittaa vain kertyneen "töhnän" takia, voi olla että UÄ-pesu auttaa.

HTP:
Tulipahan sitten "varavesipumppu" remontoitua. Tuo mjo:n suosittelema moottori on hyvä! Akselin katkaisu onnistuu hyvin dremelillä ja pienellä katkaisulaikalla, tulee siisti työstöjälki.
Pumpun kaapeliin sopivia liittimiä, jotka sopivat suoraan ainakin 2470 pannun mustan boksin vesipumpun liittimeen löytyy Partcolta:
http://www.partco.fi/fi/liittimet/virtaliittimet/amp-virtaliittimet/8731-amp-mnl-2npi.html?search_query=amp&results=460, ei ole hinnan kiroissa eikä tarvitse asentaa sokeripalaa tai muuta ylimääräistä hapettuvaa liitosta kaapelin keskelle.
Linkin kuvassa olevien liittimen sisälle työnnettävien kontaktiholkkien grimppaus onnistuu ihan tavan Abikopihdeilla, niissä on nivelen kädensijan  puolella juuri tuohon metalliholkkien grimppaukseen tarkoitetut leuat. Kontaktiholkit tulevat liittimen mukana.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View