Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Vettä ikkunan välissä
Kulkuri460:
Talven aikana on takaikkunan väliin kertynyt vettä. Toinen sisäpuolella olevista tulpista on näköjään tippunut pois ja ikkuna on ollut huurussa koko talven. Miten tuon veden saa pois ikkunan välistä. Uskaltaako porata reikää ikkunan alareunaan vai kokeilisiko lämpöpuhaltimella haihduttamalla. Vettä on ikkunan alareunassa melkein n 1cm. paksuinen kerros.
SilSam:
Itse olen kerran kuivannut haljenneen ikkunan sisällä olleen veden imurilla imemällä reiästä. Operaatiota auttoi se että taisin välillä pitää ikkunaa lämpimässä saunassa jotta tiivistynytkin vesi höyrystyisi ja tulisi ulos.
pamaus:
Muistelen, että vanhassa Hobbyssä oli takaikkunassa jotakin probleemaa ja sitten meni vettä. Kummasti se sieltä vaan haihtui kun aurinko paistoi.
Ei nyt varmaan kannata reikää alkaa heti poraamaan, koska siitä reijästä menee jatkossa pölyä sisälle. Ikkunnan yhden kohdan lämmittäminen on aika vaarallista, koska muovi voi alkaa taipumaan.
Tuo sauna voi olla ihan ok, hyvin miedolla lämmöllä. Silloinkin ikkuna pitää olla suorassa.
Itse suosittelen auringonpaistetta.
-------:
Voi porata pienet reijät ikkunan reinoihin ylös ja alas sisäpuolelle ja annat veden haihtua. Ajan myötä.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 3.05.2018 kello on 06:50 ---Voi porata pienet reijät ikkunan reinoihin ylös ja alas sisäpuolelle ja annat veden haihtua. Ajan myötä.
--- Lainaus päättyy ---
Varmaan se vesi poistuu tuolla, mutta eikö tuosta tule jatkuvasti kylmässä/viileässä huurtuva ikkuna? ikkunan sisällä on aina kosteampaa ilmaa joka tiivistyy kylmään ulkopintaan. No sehän on kosteampaa vain asumisen aikana.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta