Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Liikennekäytöstä poistetulla ajelu kallista lystiä

<< < (16/30) > >>

Team Ahma:
Kannattaa muistaa niistä sanktioista marmattaessa että tuo liikennekäytöstäpoi ston aikainen verottomuus  on varsinkin MEILLE, joilla näissä romuissa on täysin poskettomat verot, armeliaasti suotu  varsin merkittävä taloudellinen helpotus joka on lisäksi erittäin helppo ja edullinen toimenpide tehdä  kotisohvalta tai vaikka toiselta puolelta maapalloa.

Itse useamman kulkupelin omistajana olen ainakin enempi kuin erittäin tyytyväinen tähän mahdollisuuteen.

Eikä pitäisi tulla kenellekkään yllätyksenä että veroseuraamus on viisinkertainen vuosivero tai vähintään tonni, oli se käyttöönoton "unohdus" sitten vahinko tai tahallinen.
-Jos se niin kovasti pelottaa ettei muista ilmoittaa kun ottaa vehkeensä käyttöön niin silloin ehkä paree pitää peli käytössä koko ajan.

Eihän ole kovinkaan kauaa ( no, aika rientää...) kun  dieselverosta pääsi eroon vain viemällä kilvet kats.konttorille.

Raksaus:
Tonnikin on minusta täydellistä liioittelua. Itse vertaisin rikettä muihin tavallisiin liikennerikkomuksii n, kuten ylinopeus, vanhoilla vihreillä ajaminen tai parkkisakko.

Jos rikkeitä on useita niin sitten ehkä voisi harkita suurempaa rangaistusta. Hyöty tuosta "rikoksesta" on kuitenkin luokkaa kymmenen euroa, vai mikä se uusi minimiveloitus oli? Vuoden verotuksenkin käyttämistä perusteena pidän kohtuuttomana. Eihän parkkisakkojakaan jakaessa tehdä oletusta että parkkeeraat kumminkin joka päivä väärin ja sama ylinopeudessa.

Ja miksi minua tämä kiinnostaa, niin ihan periaatteesta. Tietääkseni en ole ainoatakaan kertaa ajanut autolla niin että tämä velvollisuus olisi jäänyt hoitamatta edes unohduksena.

seppoko:
Taitaa vakuutusyhtiöltäkin tulla myös jotain sanktiota. Ajetaanhan samalla liikennevakuuttamat tomalla autolla.

Team Ahma:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 29.04.2018     kello on 19:50 ---Taitaa vakuutusyhtiöltäkin tulla myös jotain sanktiota. Ajetaanhan samalla liikennevakuuttamat tomalla autolla.

--- Lainaus päättyy ---
2- tai 3-  kertainen vakuutusmaksu siltä ajalta minkä auto on ollut poistettuna. Ja jos kolaroi niin 6- kertaisena.

T-Cat:
Asiaan,

Tänään otin kulkineen liikennekäyttöön 11 jälkeen. Liikkeelle lähdettiin puolen päivän jälkeen, poliisit tuli vastaan ja pyörsivät perään, kaupan parkissa ajoivat viereen. Kysyivät olinko ottanut auton liikenteeseen tänään kun punaista näytti tunnistetietojen kohdalla. Ajokortin tsekkasivat ja toivottivat hyvää matkaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View