Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Liikennekäytöstä poistetulla ajelu kallista lystiä

<< < (21/30) > >>

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus -  1.05.2018     kello on 10:01 ---Tai en tiedä kuinka kauan/pitkään tuo väriaine tankissa näkyy. Mitenkään en itse sitä ole tarkistanut enkä edes osaisi. Parikymmentä vuotta toki tullut dieselautolla ajettua ja vielä ei ole kertaakaan virkavalta tarkistanut tätä aspektia autosta jota olen ajanut tai jonka kyydissä olen ollut.

--- Lainaus päättyy ---

No juuri tuo talvi -85 + veroton valopetroli jäänestoaineena poikkeusluvalla => monien diesel-autojen tankit "saastuivat" tuosta väriaineesta, niin myös faijan Volvon. Ja tuosta meni kyllä jo useampi vuosi, faijankin ajoilla 80tkm vuodessa tms. mitä hän päästeli, niin katsuripa sitten yhdessä katsastuksessa tarkasti Volvon tankin ekaa kertaa hälläkin ikinä ja niin se vaan viisari yhä värähti :o Toki pitoisuus erittäin matala jne. mutta siis yhä vain se oli noilla vehkeillä mitattavissa - ja juuri tuon matalan pitoisuuden sekä tuon yhä miesmuistissa olleen poikkeustalven johdosta ei faijakaan tuosta sen kummoisempia seurauksiakaan sitten saanut, mutta tosiaan olipahan opiksi että todella pitkään tuo väriaine siellä vaan säilyy. Ja tuokin mittaus oli hänenkin diesel-historiassaan ainut ikinä, kuitenkin 70-luvun alkupuolelta saakka noilla diesel-Volvoilla hänkin runksutellut menox, myös sen vimosen matkansa pääsi diesel-Volvon kyydissä pari vuotta sitten 8)

El Maco:
Itse ainakin nakkaan nykyisin mittariston päälle "liikennekäytöstä poistettu" lapun, ettei satu vahinkoa. Naapurin karavaanari kertoi, että joskus meni liki, kun ehtivät jo kilometrin verran ajella liikennekäytöstä poistetulla matkailuautollaan, kun lähtivät hetken mielijohteesta reissuun. Siinä se helpoimmin unohtuu.

Team Ahma:

--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus -  1.05.2018     kello on 10:01 ---Niin tästähän tavallaan olikin tuolla aiemmin keskustelua. Itse en ole tämän rangaistukseen pahemmin perehtynytkään. Valistakaa toki minkälainen rangaistus olisi tuosta tulossa? Katsotaanko mittarista kilsat ja laitetaan lasku sillä kilometrimäärällä tulevasta erosta dieselillä ja polttoöljyllä?

Teoriassa kai olisi ihan mahdollista että edellinen asuntoautoni omistaja tai sitä edellinen olisi moiseen tikkeeseen syyllistynyt ja minä siitä jäisin kiinni. Tai en tiedä kuinka kauan/pitkään tuo väriaine tankissa näkyy. Mitenkään en itse sitä ole tarkistanut enkä edes osaisi. Parikymmentä vuotta toki tullut dieselautolla ajettua ja vielä ei ole kertaakaan virkavalta tarkistanut tätä aspektia autosta jota olen ajanut tai jonka kyydissä olen ollut.

--- Lainaus päättyy ---
Polttoainemaksu 30% korotettuna max. 5:ltä vuodelta

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  1.05.2018     kello on 08:04 ---Tuolta saa vähän käsitystä poiston kannattavuudesta... .

https://www.trafi.fi/tieliikenne/ajoneuvon_rekisterointi_ja_rekisterointitodistus/liikennekaytostapoiston_kannattavuuslaskuri

Lyhyissä käyttöajoissa kannattaa huomioida se 10 € minimivero. Se kattaa mulla viikon ajot.
Veikkaisin, että jossain 3-4 seisontapäivän jälkeen säästöä alkaa kertymään suhteessa poistokuluihin.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo Trafin laskuri kertoo. Vain verojen osuuden.
Minä en näe mitään syytä tuon kympin takia yhtään pitkittää liikennekäytössä oloa. Vakuutukset katkeavat vaikka yhden päivän ajon jälkeen.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  1.05.2018     kello on 12:37 ---Tuo Trafin laskuri kertoo. Vain verojen osuuden.
Minä en näe mitään syytä tuon kympin takia yhtään pitkittää liikennekäytössä oloa. Vakuutukset katkeavat vaikka yhden päivän ajon jälkeen.

--- Lainaus päättyy ---
On siinä vakuutusmaksukin huomioitu...

Pitää sitten huomioida vakuutuksessa se osuus, joka jää voimaan poiston aikana. Sitä en tiedä, huomioiko laskuri tuon verottajan ryöstämän ylimääräisen veron sinne kymppiin asti. Ainakin sen olemassaolo mainitaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View