Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut MattiS 26 Apr 2018
  • Tuli uusi caravan lehti ja oli juttu asiasta, joku oli saanut Trafilta 3735€ laskun huh huh. Kannattaa laittaa vaikka nopeusmittariin lappu että muista ottaa käyttöön, viimeistään startatessa muistaa tarkistaa.
  • #2 kirjoittanut Team Ahma 26 Apr 2018
  • 5 x vuotuinen ajoneuvovero mutta vähintään 1000€ on veroseuraamus Trafilta (tämä on ajoneuvokohtainen ja  autolle tehdä rekisteröintitoimen piteitä ennenkuin verot on maksettu joten esim. myynti ei onnistu -paitsi tietysti varaosiksi- )
    + päälle vakuutusyhtiön sanktiot moninkertaisen vakuutusmaksun muodossa.
    Ja kai siitä vielä pienen sakon poliisikin kirjoittaa....

    Ei siis kannata unohtaa ottaa käyttöön!
  • #3 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 26 Apr 2018
  • Kyllä rikolliset vähenis sulosuomestamme, jos kaikille väärän tien kulkijoille olisi tuommoset sanktiot.  ::)
  • #4 kirjoittanut volvo 26 Apr 2018
  • ja tämän tarkoitus on vain että ihmiset pitävät auton liikennekäytössä koko ajan. poisto ja käyttöön otto tehtiin liian helpoksi, ei ne sakkotulot rahaa tee vaan autojen pitäminen liikennekäytössä.
  • #5 kirjoittanut Team Ahma 26 Apr 2018
  • ja tämän tarkoitus on vain että ihmiset pitävät auton liikennekäytössä koko ajan. poisto ja käyttöön otto tehtiin liian helpoksi, ei ne sakkotulot rahaa tee vaan autojen pitäminen liikennekäytössä.
    Ei, vaan se ettei käytöstä poistettua ajoneuvoa käytettäisi liikenteessä.
  • #6 kirjoittanut volvo 27 Apr 2018
  • Ei, vaan se ettei käytöstä poistettua ajoneuvoa käytettäisi liikenteessä.
    otatko auton liikennekäyttöön juuri kun lähdet liikenteeseen vai tämän takia varmuuden vuoksi paripäivää aikaisemmin?
  • #7 kirjoittanut Team Ahma 27 Apr 2018
  • otatko auton liikennekäyttöön juuri kun lähdet liikenteeseen vai tämän takia varmuuden vuoksi paripäivää aikaisemmin?
    Samana päivänä kun otan auton  käyttöön, mitäs sitä turhista päivistä maksamaan.
  • #8 kirjoittanut kimi 27 Apr 2018
  • otatko auton liikennekäyttöön juuri kun lähdet liikenteeseen vai tämän takia varmuuden vuoksi paripäivää aikaisemmin?

    Tietty samana päivänä kun sillä mennään liikenteeseen. Liikenteeseenoton yhteydessä printtaan kopion asiasta mukaan autoon.

    Sakkoja ei nykyään taideta tuosta antaa, ainoastaan vero ja vakuutusseuraamukse t pitää maksaa.

    Tietty seuraamuksen pitää olla reilu kun vakuuttamattomalla liikenteestä poistetulla autolla lähtee liikenteeseen

  • #9 kirjoittanut Team Ahma 27 Apr 2018
  • Tietty samana päivänä kun sillä mennään liikenteeseen. Liikenteeseenoton yhteydessä printtaan kopion asiasta mukaan autoon.

    Sakkoja ei nykyään taideta tuosta antaa, ainoastaan vero ja vakuutusseuraamukse t pitää maksaa.

    Tietty seuraamuksen pitää olla reilu kun vakuuttamattomalla liikenteestä poistetulla autolla lähtee liikenteeseen
    Itse en ole tulostellut mitään, puhelimeen kun tulee tosite tapahtumasta niin se saa riittää.
  • #10 kirjoittanut kimi 27 Apr 2018
  • Itse en ole tulostellut mitään, puhelimeen kun tulee tosite tapahtumasta niin se saa riittää.

    Yleensä tuo tehdään kotoa käsin koneella ja siinä se tulostaminen tulee tehtyä samalla. Pääasia kuitenkin, että joku näyttö asiasta on mukana
  • #11 kirjoittanut Aakku 27 Apr 2018
  • Kun on useampi harrastepeli...

    Poisto aina ennen puoltayötä ja toinen peli käyttöön vasta puolenyön jälkeen.
    Papruja en enää tulosta, kuin traktorin päivämaksusta. Kännykän maili on riittävä todiste mulle.
    Katsastukseen harrasteautot vien aina ilman käyttöönottoa ja yleensä leima vanhana. Silloin katsastusaika on myös varattuna kännykässä.
  • #12 kirjoittanut Jukkapoika 27 Apr 2018
  • Yleensä tuo tehdään kotoa käsin koneella ja siinä se tulostaminen tulee tehtyä samalla. Pääasia kuitenkin, että joku näyttö asiasta on mukana
    Itse taas teen lähes aina puhelimella. Mutta: vahvistus tapahtumasta aina jossain muodossa talteen että voi tarvittaessa todistaa syyttömyytensä kuten oikeusvaltion toimintaperiaatteis iin kuuluu silloin kun asioi Trafin, poliisin tai verottajan kanssa.
  • #13 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 27 Apr 2018
  • Joku aika sitten siniset miehet pysäytti minut kolmen jiin Kajjjaanin etelä puolella, ja sanoivat että auto ei ole otettu käyttöön seisonnasta. Pyysin heitä tarkistamaan tietonsa uudestaan. Puhallus ja matka jatkui. Nykyään olen tulostanut matkaani paperiversion.
  • #14 kirjoittanut Ruuteri 27 Apr 2018
  • Mie sain siniset valot perään viimex tammikuussa. Olin juuri lähtenyt tallista,ko pojat ajo vastaan ja kohta käänsivät perään. Sanoivat et heidän rekisterin lukulaite ilmoiti ettei auto ole liikennekäytössä. No olihan se,muttei näkyny vielä heidän sydeemissä. Mailista näytin kuitin ja homma ok. Sanoivat et parin tunnin viiveellä kirjautuu heidän järjestelmään.
  • #15 kirjoittanut 88k5 27 Apr 2018
  • Paperileikit olet jättänyt joku vuosi sitten kun ihan yhtä säilyvää mustetta on kännykässäkin. Sieltä pilvestä se lataa Trafin sähköpostin vaikka mihin värkkiin mistä kirjaudun, joskin olen liki aina lähtiessä ladannut jo kotitiellä puhelimen muistiin.. kerran ehdin ajaa jonkun kilometrin ennen unohduksen korjausta. Tosin onhan se klo 23:59 käyttöönotto ollut jo voimassa liki 24h - sinällänsä typerä systeemi.

    Poisotto ennen paluupäivän klo 23:59, jos viikon ajot oli siinä.
Sivuja:
Toiminto