rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu  (Luettu 8607 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.08.2019 kello on 15:27
Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« : 24.04.2018 kello on 15:18 »
Morjens. Onkohan jollain muulla ollut samanlaista murhetta ja miten asia selvisi?? Eläkepäivien iloksi päätimme ostaa hiukan uudemman matkailuauton. Etsimme netistä sopivaa ja sellainen löytyi Saksasta. Auto oli Carado A461 vm.2016,ajettu hiukan vajaat 20 000km. Auto on valmistettu Hymerin tehtailla Saksassa siten,että kokonaismassa oli 3850kg, mutta se on rekisteröity Saksassa uudestaan 3500 kg massalle, jotta B-kortti riittäisi. Soitto Suomessa katsastusasemalle ja selvitys, mitä kaikkia papereita tarvitaan ja onko ihan Ok,että auto on muutettu uusille massoille. Joo..kaikki selvää... siis matkaan. Koneella Myncheniin ja autolla Traavemyndeen ja laivalla Helsinkiin. Sitten katsastusasemalle pyydettyjen papereiden kanssa,siis sille samalle ,mistä ohjeet saatiin. Mutta mutta...eipä onnistunutkaan rekisteröinti.. Autossa on konepellin alla alustajan valmistajan tyyppikilpi,jolla alusta on tehtaalta lähtenyt (3650kg). Hymer taas oli muuttanut kokonaismassan 3850 kg ja lyönyt tarran oven pystypilaariin. Ja rekisteriotteessa luki että on muutettu 3500kg . Suomessapa ei kelvannutkaan. Pitää hommata valmistajan todistus,että samaa alustaa tehdään sekä 3500kg että 3850kg kokonaismassalla ja uusi tarra pitää hommata oveen.. Arvatkaapa vaan, kiinnostiko Hymerin tehtaita pätkän vertaa,kun olen yrittänyt sieltä saada puuttuvan "sertifikaatin" ja tarran.. :o
Onko muilla ollut vastaavaa ja miten siitä on selvitty?+ Vai käykö niin,että matkailuauto jää parkkiin tohon takapihalle perikunnan riesaksi

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #1 : 24.04.2018 kello on 15:34 »
Ekaksi tulee mieleen vaihtaa konttoria, tokaksi kysyisin alustan valmistajalta sen paperin ja tarran.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
  • viva la France
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #2 : 24.04.2018 kello on 15:37 »
Kolmanneksi kaivaisin toisen vaiheen ajoneuvon katsastuksesta asetuksen esiin ja printaisin mukaan
katsastusasemalle.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:45
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #3 : 24.04.2018 kello on 15:39 »
Tehtaat on nihkeitä keskustelemaan suoraan kuluttajan kanssa. Kuin myös suomalaisella maahantuojalla saattaa olla vähän intoa palvella itsetuodun auton ongelmissa.
Onko Hymerin tuotteilla mitään yhdistävää instanssia suomessa?

Nykyisen vaunun kun ostin, siinä oli paino yläkanttiin kokonaispainoon nähden. Otin yhteyttä Dethleffs suomen edustajaan, joka kyseli tehtaalta tiedot mille painolle, on mahdollisuus ilman rakennemuutoksia. Sitten piti antaa joku suomalainen jälleenmyyjä, jonka kautta tehdas toimitti uuden tyyppikilven ja paperit minulle. Maksu (200e) sinne liikkeeseen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:26
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #4 : 24.04.2018 kello on 15:56 »
Minä sain kyllä Hymeriltä suoraan Suomen kielisen ohjekirjan uitettuun autoon.
Kysely Saksan kielellä auttaisi varmaan asiaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:37
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #5 : 24.04.2018 kello on 15:56 »
Eihän noin voi olla....   :o
Ymmärtäisin, jos kyse olisi painon nostosta.

Koitas toista konttoria.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:23
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #6 : 24.04.2018 kello on 16:05 »
Eikös se pykälissäkin mene jotenkin että rek.ote, alusta ja kori. Jokaisesta löytyy nuo massojen tiedot ja noista niitä pienimpiä noudatetaan tien päällä => ei pitäisi todellakaan olla mitään estettä kirjauttaa otteeseen noita kahta muuta pienempiä numeroita, jolloin nuo otteen numerot olisivat siis ne määräävät 8)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:26
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #7 : 24.04.2018 kello on 16:06 »
Samalla kun punnitaan tulee västämättä eteen henkilömäärä jolle auto rekisteröidään, kun sitä kevennetään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:37
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #8 : 24.04.2018 kello on 18:36 »
Samalla kun punnitaan tulee västämättä eteen henkilömäärä jolle auto rekisteröidään, kun sitä kevennetään.

Kun auto on jo rekisteröity tietylle hlö määrälle ja painolle....

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.03.2024 kello on 10:32
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #9 : 24.04.2018 kello on 20:20 »
Mulla oli talvella sama tilanne Bürstnerin kanssa. Ekalla ei läpi. Piti tehdä itse tuo tarra, ni sitten kelpas.

Rekisteriotteessa on 3500kg kokonaispaino ja Saksaksi maininta, että kelpaa 4000kg asti ilman muutoksia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #10 : 24.04.2018 kello on 21:12 »
Minä sain kyllä Hymeriltä suoraan Suomen kielisen ohjekirjan uitettuun autoon.
Kysely Saksan kielellä auttaisi varmaan asiaa.

Tämä saksan kieli auttoi minulla. Sain uuden 2 vaiheen tyyppitarran uusilla painomerkeillä (3500KG) tehtaalta yli kymmenen vuotta vanhaan knaussiin.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.08.2019 kello on 15:27
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #11 : 25.04.2018 kello on 07:34 »
Huomenta kaikille. Joo,,näyttää joillakin onnistuneen. Itse tein uuden tarran. Otin vanhasta valokuvan ja sitten siihen muutokset. Tuli varsin samannäköinen kun alkuperäinen oli, mutta ei kelvannut katsastusmiehelle.  :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
  • viva la France
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #12 : 25.04.2018 kello on 07:38 »
Huomenta kaikille. Joo,,näyttää joillakin onnistuneen. Itse tein uuden tarran. Otin vanhasta valokuvan ja sitten siihen muutokset. Tuli varsin samannäköinen kun alkuperäinen oli, mutta ei kelvannut katsastusmiehelle.  :o

Eli kun menet katsastukseen sinulla on mukana CoC todistus, siinähän kerrotaan kaikki autosta.
Ja jos tuolla paperilla ei mene läpi, niin katsastusmies on ammattitaidoton.
Mutta toisaalta jos sinulla ei ole tuota todistusta, niin ei ihme.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.08.2019 kello on 15:27
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #13 : 25.04.2018 kello on 07:54 »
Lienee sama paperi kuin tyyppihyväksyntätod istus? Oli Saksan kaikki paperit autosta. Ja automallihan on tyypitetty Suomessakin molemmille massoille ja sille on oma maahantuoja. Oli myöskin kaasuista ja paineista paperit...Olin myös yhteydessä Trafiin,parikin kertaa. Pyysin sieltä tulkintaa ja apua, että homma etenis. Vastauksia tullu 0...
Alkaa invalidieläkeläisel le oleen vähän haastavaa 8)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.08.2019 kello on 15:27
Vs: Matkailuauton rekisteröinti ei onnistu
« Vastaus #14 : 25.04.2018 kello on 08:01 »
Niin ja vielä sen verran, että tarkoitukseni ei ole mollata ketään eikä enempää arvioida kenenkään tekemisiä. Ihan oikeasti etsin henkilöitä, joilla on ollut vastaavia tai vastaavan kaltaisia haasteita ja miten heidän kohdallaan asia on onnistuttu hoitamaan. Eli haen niitä vaihtoehtoisia teitä asian maaliin saattamiseksi..