rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Router'in käyttö tukiasemana?  (Luettu 5422 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Router'in käyttö tukiasemana?
« Vastaus #15 : 9.04.2018 kello on 20:12 »
Miksi hankkia tuollaisia isoja härveleitä, kun saatavilla on taskukokoisia ”pocket Wi-Fi”- laitteita. Reissussa mainio. Ulkomailla voi hankkia siihen prepaid data simmin. Pienempi kantama, mutta riittää kulkineesssa ja markiisin alla.

Meillä on tuollainen ollut muutamissa vuokratuissa Airbnb-asunnoissa. Oli Tokiossa kätevä pistää laite taskuun ja käyttää nettiä vapaasti.

Minulla tuo jakaa kaapelilla pöytäkoneeseen ja  kahteen verkkolevyyn , satunnaisiin "työkoneisiin" ja  langattomasti kaikkeen muuhun , sen vuoksi. ;)
Minulla on dual-sim puhelin, ulkomailla voi toiseen laittaa paikallisen ja kotimaassa niissä on molemmissa omansa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
Vs: Router'in käyttö tukiasemana?
« Vastaus #16 : 9.04.2018 kello on 20:23 »
Minulla tuo jakaa kaapelilla pöytäkoneeseen ja  kahteen verkkolevyyn , satunnaisiin "työkoneisiin" ja  langattomasti kaikkeen muuhun , sen vuoksi. ;)
Minulla on dual-sim puhelin, ulkomailla voi toiseen laittaa paikallisen ja kotimaassa niissä on molemmissa omansa.
Tuo dual-sim onkin hyvä idea....

Mulle tulee kohta sellainen dual-sim puhelin, johon voinkin siirtää matkalle jonkun toisen simmin. Sellainen saippuanmallinen on työkäytössä, mutta siinä on aika kallis data ulkomailla. Kotimaassa kyllä rajaton.
Pöytäreititin on vähän pakko olla LAN liitännän takia, jotta valvontakamerat näkyisivät. Vai onko siihenkin vaihtoehtoja?

  • Vieras
  • Vs: Router'in käyttö tukiasemana?
    « Vastaus #17 : 9.04.2018 kello on 20:26 »
    Miksi hankkia tuollaisia isoja härveleitä, kun saatavilla on taskukokoisia ”pocket Wi-Fi”- laitteita. Reissussa mainio. Ulkomailla voi hankkia siihen prepaid data simmin. Pienempi kantama, mutta riittää kulkineesssa ja markiisin alla.

    Meillä on tuollainen ollut muutamissa vuokratuissa Airbnb-asunnoissa. Oli Tokiossa kätevä pistää laite taskuun ja käyttää nettiä vapaasti.

     .....koska käyttöpaikka on ainoastaan retkeilyautossa. En omista edes älypuhelinta, mutta SIM-kortissa on internet ominaisuus.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:58
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Router'in käyttö tukiasemana?
    « Vastaus #18 : 9.04.2018 kello on 20:27 »
    Minulla on dual-sim puhelin, ulkomailla voi toiseen laittaa paikallisen ja kotimaassa niissä on molemmissa omansa.

    Joissain dual-simeissä se toinen paikka on sim/muistikortti = 2x sim + micro-sd ei onnaa :-\

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
    Vs: Router'in käyttö tukiasemana?
    « Vastaus #19 : 9.04.2018 kello on 20:34 »
    Joissain dual-simeissä se toinen paikka on sim/muistikortti = 2x sim + micro-sd ei onnaa :-\
    Sellainen mulla on ainakin Lenovon tabletissa....

    Siinä toinen paikka on joko sim, tai muistikortti.
    Uudessa kännykässä tulee olemaan sisäistä muistia 32 Gigaa, joka on ainakin vanhassa kännyssä hyvin riittänyt.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Router'in käyttö tukiasemana?
    « Vastaus #20 : 9.04.2018 kello on 21:12 »
    Joissain dual-simeissä se toinen paikka on sim/muistikortti = 2x sim + micro-sd ei onnaa :-\
    Mun luurissa on 2x nano sim , maksimi 200 gb muistikorttipaikka lisäksi sekä 32 gb ja omaa tallennustilaa  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:20
    • Kulkija
    Vs: Router'in käyttö tukiasemana?
    « Vastaus #21 : 10.04.2018 kello on 07:23 »
    Minulla tuo jakaa kaapelilla pöytäkoneeseen ja  kahteen verkkolevyyn , satunnaisiin "työkoneisiin" ja  langattomasti kaikkeen muuhun , sen vuoksi. ;)
    Minulla on dual-sim puhelin, ulkomailla voi toiseen laittaa paikallisen ja kotimaassa niissä on molemmissa omansa.

    Eihän se toki kotivehkeitä korvaakaan. Kulkineessa harva pitää invertterin perässä. 12V ladattavuus on hyvä ominaisuus.

    Dual-simmejä taas ei kaikilla ole.

    Vaan eipä ole ollut minulla tähän asti kulkineessa minkäänlaista reititintä ja hyvin on pärjännyt. Ihan toinen juttu on, toimiiko samainen pocket-WI-FI -laite ympäri palloa kaikkien paikallisten simmien kanssa.