Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Android-tabletti Wifi-tukiasemaksi?

(1/3) > >>

seppoko:
Minulla on uusi android-tabletti Huawei jotakin. Yritin saada sitä wifi-asemaksi. Onnistuin vain kun se oli suojaamaton.

Ensimmäisen kerran kun avasin se tuohon käyttöön, niin kun en tajunnut salasanan perässä olevan silmän tarkoitusta, poistin sen salasanan. Laitoin ruutuun uuden salasanan. Ruudun alla on teksti, jossa kerrotaan vaatimuksia salasanalle. Alareunassa on talleta nappi. Kun toiseen laitteesen laitan saman salasanan, niin eipä toimi.

Onko kuitenkin niin, että olisi pitänyt osata käyttää sitä alkuperäistä eikä voisikaan vaihtaa sanaa? Jos on, niin mistä voisin löytää annetun sanan? Pitäisikö tehdä tehdasasetuksen palautus, jolloin häviää myös kaikki, mitä olen siihen asentanut?

HiTec:
Sieltä löytyy asetuksista kaikki mahdollinen, edes sitä sen ehdottamaa SSID nimeä ei tartte käyttää jos ei halua. Meillä esim. on kaikista phoneista rakennettu roaming-verkko s.e. niin itselläni, emännällä kuin likallakin on samannimiset WLAN:it, samoilla salasanoilla => kuka tahansa laittaa jaon päälle ja kaikki pystyy sitä hyödyntämään tekemättä mitään muutoksia täbiinsä tms. Thumb

Edit: No siinä kuvassahan sulla on ne asetukset, sen kun rukkaat kaikki haluamiksesi ja homma pelaa 8)

smy:
Kyllö pitäisi toimia ihan heittämällä. Kokeile toisella salasanalla vielä.
Ja onko mahdollista testata jonkun kolmannen laitteen kanssa myöskin?

Mulla on mobile hotspot käytössä todella paljon ja ei ole ollut yhdistymisen kanssa ongelmia. Chromecast ainoa joka ei toimi tuon kanssa.

kimi:
Salasanoja?

Eikö molemmat laitteet laiteta näkyviksi ja sitten jakavan koneen antama salasana syötetä vastaanottavaan.

seppoko:
Vastaanottavat koneet näkevät Huawein, mutta salasanan asettamisen jälkeen ei tapahdu yhdistymistä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View