Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Navigointi älypuhelimella

(1/18) > >>

ladisto1:
Minulla on TomTom via 135 navi ja Huawein "älypuhelin. Puhelimessa on sovelletus My Drive.
Se näyttää nytkin paikan jossa olen mutta kun lähden baanalle niin pelittääkö puhelin yhtälailla kuin navi ja ilmoittaa myös nopeuskamerat ym. infot?
Elikkä toimiiko puhelin itsenäisesti ilman mukana olevaa navia ?
Kiittäen tiedosta. terv. Pekka

smy:
Tuossahan on monia vaihtoehtoja.

Itsellä käytössä seuraavat Huaweissa ( Honor 6 ja Honor 8 ). Honor 6 toimittaa navigaattorin virkaa autossa.
- TomTom Go: Maksullinen mutta hyvä. Näyttää kamerat, liikenneruuhkat, ja muiden raportoimat poliisien muut nopeusvalvonnat. Kartat voi ladata etukäteen
- Google maps: Hyvä paikkojen ja reittien etsintään. Ei näytä nopeutta, nopeusrajoituksia. Vaatii online yhteyden
- Here: nykyään ollut vähemmän enää käytössä. Ei niin pätevä kuin tuo TomTom Go

Lisäksi löytyy iso kasa muita sovelluksia.

Puhelin toimii nykyään täysin ilman erillistä navia, enkä ole sellaisen hankkimista enää nykyään edes harkinnut. Matkailuautolla on vähän ongelma näiden perusnavigaattorioh jelmien kanssa että ne tuppaavat välillä ohjaamaan vähän ahtaille reiteille etenkin ulkomailla. Pari kertaa on pitänyt kääntyä takaisin (matala alikulku) ja kerran joutui ottamaan jalkakäytävän myös käyttöön että mahtui menemään.

HiTec:
Google Maps toimii nykyisin myös ilman nettiyhteyttä lataamalla tietyn alueen kartan jo ennakkoon puhelimen muistiin, alueen saat rajata itse Thumb

Mutta siis TomTom erlillislaitteita itselläkään ei ole enää ollut moneen vuoteen käytössä, vaan ollaan menty pääasiassa kännykkänavin varassa tai joskus auton oman, kiinteän navin. Noista kännysoftista itsellä on:
- Google Maps, ymmärtää osoitteen myös sanelemalla
- Here WeGo, näpsä risteyksen kaisaopastein
- Maps.me, näyttää perille asti isossa krs.talossakin ihan portaan tasolle saakka
- Locus Map
- Windy Maps

Kaikki ilmaisia ja tosiaan jokaisella on myös ne omat vahvuutensa, pari viimeistä toimii enempi maastokartta-tasolla Thumb

tsahkali:
TomTomin ja sen kamerat saa myös puhelimeen/täppäriin.
Maksaa jotain.

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec -  8.04.2018     kello on 13:05 ---Google Maps toimii nykyisin myös ilman nettiyhteyttä lataamalla tietyn alueen kartan jo ennakkoon puhelimen muistiin, alueen saat rajata itse Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Joskus tuota käyttänyt niin silloin alue ei ollut kovin suuri jonka pysyy lataamaan. (joitakin kymmeniä kilometrejä). Voi olla että voi nykyään olla isompi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View