rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen  (Luettu 16083 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #15 : 10.04.2018 kello on 12:23 »
Peugeot, Fiat ja Citroën lienevät pääpiirteittäin samoja autoja...



Ja ainoat merkit, joiden peltikoriin saa poikittaiset vuoteet täysikasvuiselle aikuiselle. Noissa Seveleissä lienee myös paras hinta-laatusuhde. Itse katselisin jakoketjullista mallia kuten esimerkiksi Ducatoa kolmen litran koneella. Uudet taitavat olla jo kaikki ketjukoneita...?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #16 : 10.04.2018 kello on 12:30 »
Ja ainoat merkit, joiden peltikoriin saa poikittaiset vuoteet täysikasvuiselle aikuiselle.

Pitkäkö on 'täysikasvuinen aikuinen'?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #17 : 10.04.2018 kello on 12:33 »
Jos tuo 35 tonnia on jo taskussa niin minä katselisin vaikka mistä vielä yhden kymppitonnin lisää enkä katselisi käytettyjä autoja ollenkaan .
On niissä monissa niin ihmeellisiä vahinkoja /murheita että aivan helkutin tarkkana saa olla kun 35 tonttua käytetystä autosta on mun mielestä niin paljon rahaa että kamppeen pitää olla kunnossa.
Nykyään vain eivät liikeiden myyjät tunne myytäviä autojaan .

Enpä usko, että vehkeet pilalle vuodessa, parissa tai muutamassa menee. Joillain ja jotkut ehkä, mutta se näkyy päälle.

Samaa mieltä myyjien asiantuntemuksesta, mutta vain joidenkin kohdalla. Kyllä oikeissa alan liikkeissä edelleen pääsääntöisesti osataan, mutta itse en luota (juuri) keneenkään ja hankin sen asiantuntemuksen itse ennen hankintaa. Ei uskalla olla muuta kuin tarkkana, mutta vahinko voi tulla muutenkin kuin rikkinäisen ostamalla. Myös sopimattoman hankkiminen on vahinko.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #18 : 10.04.2018 kello on 12:49 »
Hakukulut + ALV siihen maahan mihin rekisteröidään jos uudesta on kyse, linkki vie mobilen etusivulle.
Eli suomen AVL päälle ja siinä se on eli oisko noin 36 000 €

Niin on siinä Roadcar R 540 BASIS & CHASSIS - PAKET tällainen ja vähän paremmin varusteltu kuin Rinta-Joupilla on vastaava 45000€

Niin en minä samalla rahalla katselisi Suomesta käytettyä mutta jokainenhan tekee itse omat ostokset.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #19 : 10.04.2018 kello on 12:56 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #20 : 10.04.2018 kello on 12:58 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #21 : 10.04.2018 kello on 13:10 »
Eli sänky on sitten n.200cm?

Seveleihin on mahdollista rakentaa noin 200 cm poikittainen parivuode vielä seinien eristämisen ja pinnoittamisen jälkeenkin. Kyseessä on levein markkinoilla oleva pakettiautokori.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:30
  • Knaus Eifelland
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #22 : 10.04.2018 kello on 14:49 »
Minä olen 183 cm ja meidän ekassa vaunussa oli poikittainen vuode. Vaunu oli muistaakseni 205 kapea (LMC Siesta 530) ja siihen seinien eristeiden paksuudet + lämpösolat, niin kyllä siinä iskiashermoa alkoi väkisinkin ärsyyttämään. Kyllä 200 olisi pitänyt olla punkan pituus minimissään, että saa itsensä kunnolla suoraksi.
Ei kait kukaan nuku päälaki ja kantapäät yhtä aikaa kiinni seinissä?   

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #23 : 10.04.2018 kello on 16:43 »
Sänkykeskusteluun sen verran, että erillisvuoteet pitkittäin on minun mielestä paras ratkaisu matkailuautoissa. Peltikopassa se taas tuo pituutta n. 40 cm lisää, se voi jonkun mielestä olla suurikin haitta.
Uusissa retkeilyautoissa jääkaappi on nykyään vain sähkö 12v. käyttöinen ja todella pieni. Ajonvakautus ja luistonesto ovat myös mielestäni aika tärkeät. Eipä vaarilta tähän juuri muuta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #24 : 10.04.2018 kello on 19:32 »
Jokainen makunsa mukaan. Minä tuskin haluan edes 70-vuotiaana parisängystä luopua. Ikäviä ovat erillissängyt, kovin ahtaita kahdelle.

Retkeilyauto konseptina saattaisi vanhemmiten kiinnostaa muuten, mutta minäkin olen 185 cm pitkä, että ei ihan helppoa. Sitä kun joskus saisi oikeasti laadukkaalla alustalla sellaisen, ja riittävän tilavana.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.07.2020 kello on 12:58
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #25 : 6.05.2018 kello on 20:22 »
^

Kaksi viimeistä Tervajoen Rinta Joupilla. Pösössä on kotikutoisten näköinen asuinosan sisusta ja Porta Potta. Jotta nou tänk juu.

Tuota toista kävin eilen katsomassa, jopa sisältä. Eipä olisi kannattanut vaivautua. Ensinnäkin normaali sähköastin liukuoven edessä oli korvattu pitkittäisellä astinlaudalla, joka oli vain alle 10 cm ulkona korista Tuosta kun jalka lipeää, niin pahimmoillaan saa 6 viikkoa pakkolepoa. Sisältä muuten normikuntoista. Paitsi muutama juttu.

Yksi kaapin ovi (jääkaapi vasemmalla puolen) lahjakkaasti jumissa. Noh, tuohan on vain neuvottelukysymys. Kuitenkin, katosta löytyi se ikävin asia näin päällisin puolin. Näkyy hieman kuvissa 9, 10 ja 11. Etummaisen kattoluukun ympärille on viritelty pitkälti puulistaa ja silikonia. En tiedä olisiko tuossa ollut jotain muuta alunperin... Etummainen peitelevy oli ainakin edestä irti. En nostellut sen voimallisemmin kun mielenkiinto sukelsi jyrkkään laskuun. Kantavuus ei ole paperilla mikään häävi ja pyynnissä on minusta reilusti liikaa (lue: neuvotteluvaraa). Tuolla pyynnillä itse odotin hitosti enemmän siistiä autoa.

Noh. Eihän tuo mualiman loppu ole mutta itseäni nyt kiinnostaa vain valmiit. En siis etsi rakennussarjaa, kun ei ole mahdollista sellaista missään rakennella. Kokonaisuudesta jäi valitettavan ahdas vaikutelma. Niin on jäänyt minulle vuosimalliin tai merkkiin katsomatta jokaisesta ns. retkeilyautosta. Semmoista se on kun on vanha ja sopivasti plösö ;-)

Paljon kiitoksia infosta!
Rovaniemen Rinta-Joupilla oli vähän ajettu Casa Car Renault mutta se oli juuri mennyt kun olisin käynyt katsomassa.


Jos tuo 35 tonnia on jo taskussa niin minä katselisin vaikka mistä vielä yhden kymppitonnin lisää enkä katselisi käytettyjä autoja ollenkaan .
On niissä monissa niin ihmeellisiä vahinkoja /murheita että aivan helkutin tarkkana saa olla kun 35 tonttua käytetystä autosta on mun mielestä niin paljon rahaa että kamppeen pitää olla kunnossa.
Nykyään vain eivät liikeiden myyjät tunne myytäviä autojaan .

Valitettavasti 35 tonnia puuttuu taskusta  ;D
Tarkoitus olisi laittaa nykyinen farkku vaihdossa retkeilyautoon ja loppu rahoituksella. Autoa on myös tarkoitus vuokrata koska emme itse tarvi autoa kovinkaan paljon, joten arvelisin että 25-35 tonnin auto voisi olla järkevin ratkaisu taloudellisesti. Suurin arvonalennus on jo tapahtunut, ja kun ostaa alle 100tkm ajetun pitäisi luotettavuuden olla vielä hyvällä tasolla. Pari-kolmen vuoden käytön jälkeen voisi vaihtaa uudempaan eikä tappiota olisi tullut yhtä pajon kuin jos ostaisi uuden.

Onko raadilla mielipiteitä linkin autosta? https://www.nettikaravaani.com/hymer/hymercar-streetline-322/1496755

Onko markiisin ja pyörätelineen asennus itse mahdollista, vai kannattaako niille laskea paljoa painoarvoa auton valinnassa? Entä ilmajouset takana kuten linkin autossa, onko hyvä/tärkeä ominaisuus?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:27
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #26 : 6.05.2018 kello on 21:19 »
"Onko raadilla mielipiteitä linkin autosta? https://www.nettikaravaani.com/hymer/hymercar-streetline-322/1496755"

Tuotu Suomeen 14.3.2018.....


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #27 : 6.05.2018 kello on 21:20 »
Ihan sen enempi aloitukseen liittyvää . . .

Onko markkinoilla rehellistä 2 hengen retkeilyautoa ?

Jossa nukkumapaikat kahdelle ja matkustuspaikat kahdelle ? ?  Elikkä se kahden istuttava penkki poissa . . .

Jos tuo penkki poistettaisiin, antaisi se ihan erilaiset lähtökohdat rakentaa auton sisätilat . . . Pitkittäisvuode ja sen rinnalle wc/kunnon suihkutila . . .

Kuika olisi kysyntää kyseiselle kulkimelle ?  Kristallipallon omaavat sen tietänevät ? ? Onko heitä palstalla, onkin sitten oma tarinansa se . . .

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #28 : 6.05.2018 kello on 21:38 »
"Onko raadilla mielipiteitä linkin autosta? https://www.nettikaravaani.com/hymer/hymercar-streetline-322/1496755

Tuo "telaketjupajasto", kirous noissa retkeilyautojen sängyissä . . .


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:36
Vs: Käytetyn retkeilyauton hankkiminen
« Vastaus #29 : 6.05.2018 kello on 21:50 »
Ihan sen enempi aloitukseen liittyvää . . .

Onko markkinoilla rehellistä 2 hengen retkeilyautoa ?

Jossa nukkumapaikat kahdelle ja matkustuspaikat kahdelle ? ?  Elikkä se kahden istuttava penkki poissa . . .

Jos tuo penkki poistettaisiin, antaisi se ihan erilaiset lähtökohdat rakentaa auton sisätilat . . . Pitkittäisvuode ja sen rinnalle wc/kunnon suihkutila . . .

Kuika olisi kysyntää kyseiselle kulkimelle ?  Kristallipallon omaavat sen tietänevät ? ? Onko heitä palstalla, onkin sitten oma tarinansa se . . .
https://www.asrvm.com/show-inventory-images.php?id=p6Ktpg==