Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautojen käyttövoimavero henkilöautojen tasolle?!?
Raksaus:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 4.07.2018 kello on 20:22 ---No juuri siitä tässä nyt onkin kyse, molempia vaunutyyppejä (jarrullisia ja jarruttomia) tulisi kohdella mahd. samanarvoisesti ja juuri tätähän tuo uusi laki ei nyt enää tee, salliessaan jarruttomille 100km/h, mutta ei jarrullisille >:(
--- Lainaus päättyy ---
Ei kyllä minulle myöskään valkene miksi juuri jarrullisuus olisi sellainen haitta että on ajettava hiljempaa. Luulisi olevan juuri toisin päin. Miksi moisia muuten edes asennettaisiin jos on vaan haitaksi. Varmaankin idea on ollut että ne ovat painavampia, mutta miksi tuota ei sitten olr hoidettu painorajoituksilla?
Mautoilija:
Jospa asia onkin hoidettu painorajoituksella? On katsottu että jarruton on vetoautolla hallittavissa. Jarrullinen jo raskaampi.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 4.07.2018 kello on 20:53 ---Ei kyllä minulle myöskään valkene miksi juuri jarrullisuus olisi sellainen haitta että on ajettava hiljempaa. Luulisi olevan juuri toisin päin.
--- Lainaus päättyy ---
Eli siis tuolla ajatuksella eikun rekatkin kulkemaan ;)
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 4.07.2018 kello on 18:38 ---Muulin vetäjä osaa aisapainon huomioida as-vaunussaankin. Ei vaunun tyyppi tai jarrullisuus siitä turvallisempaa tee. Lastauksesta (toki myös kunnosta) on kyse.
--- Lainaus päättyy ---
Tuskin kaikilla a-vaunun vetäjillä on muulia ja ei myöskään toistepäin. Just Ruotsissa yx hyresläpvagn meni kovaa (oikeesti) ohi ja oisko 5 km myöhemmin nilkutti rikkinäisen renkaan kanssa pientareella.
Lerssinen:
Minä näkisin tämän niin että kun pikku e:tä varten pitää nykyään käydä vähäsen enempi koulutusta niin senkin perusteella annettaisiin lupa siihen 100km/h vetoon jarrukärryllä. Huikeimmat ylilyönnit tulee yleensä näillä hessu600-kärrymiehillä. Jarrukärryjä hankitaan vakavampaan vetoon ja silloin tiedetään yleensä mitä tehdään.
Viimekesänä pongailtua
Erotetaan tästä nyt pois isot kärryt eli O3 jne.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta