Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuautojen käyttövoimavero henkilöautojen tasolle?!?

<< < (49/82) > >>

Catiska:
Ajatella toki voi mutta laskelmat ei tue tuota. Ainakaan minä en löydä sellaisia mistään. Ja itsekin laskien karkealla tasolla pidän sitä aika epätodennäköisenä.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Joko -  8.04.2018     kello on 13:10 --- Veholla vain käydä ohjelmoimassa rajoitin JA hakea uus tyyppikilpi 3505kg eli 5kg korotus papereihin. Ajonopeus jää sitten max 89km/h mut harvoin tolla oikeasti tulee yli 90 ajettua vaikka 100 saa mennä.

--- Lainaus päättyy ---

Eihän kuorma-autolla saa ajaa kuin 80km/h.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä -  8.04.2018     kello on 15:59 ---Sanotaan että auton valmistus on 10% uuden auton elämänkaaren hiilijalanjäljestä. Pelkästä hiilijalanjäljestä. Siinä ei ole huomioitu esim. kaikkea ympäristöön ja luontoon vaikuttavia tekijöitä, esim. saasteet, kaivostoiminta ja maapallon hyötymateriaalien rajallisuus.
Valmistuksen osuuden auton hiilijalanjäljestä (ts. päästövero) kustantaa ensi sijassa uuden auton ostaja, vähän käytetyn ostaja pienemmän osan jne. Mitä kauemmin autoa käytetään, sitä pienempi on valmistuksen hiilijalanjäljen osuus ajokilometrejä kohden.

--- Lainaus päättyy ---

Niinpä.
Tämä autojen vaihtaminen uusiin ja kaikenmaailman romutuspalkkiot, ovat järjettömyyden huippu.
Talvivaaroja on jo ihan tarpeeksi.

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  8.04.2018     kello on 21:28 ---Niinpä.
Tämä autojen vaihtaminen uusiin ja kaikenmaailman romutuspalkkiot, ovat järjettömyyden huippu.
Talvivaaroja on jo ihan tarpeeksi.

--- Lainaus päättyy ---

Olen pohtinut tuon 406 Peugeotin kohtaloa pihalla.
Leima menl vanhaksi joulukuussa. 499tkm vasta mittarissa. 2000eur pitäisi tehdä remppaa (jarrut, jakohihna, tuulilasi yms.). Hieno auto, itse tykännyt jokaisesta kilometristä tuolla ajanut, oli automaan esittelyauto aikoinaan kun otin sen koeajoon ja mulle jäi. Diesel, automaatti, farmari.
Saisi siitä sen romutuspalkkion uuteen ritsaan.. Miksi näihin tykästyy sniif...  :'(

Joko:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  8.04.2018     kello on 21:25 ---Eihän kuorma-autolla saa ajaa kuin 80km/h.

--- Lainaus päättyy ---
Joo ei saa mutta Meinaatko että yksikään liikenteessä oleva kevyt ka noudattaa orjallisesti sitä 80 rajoitusta? Kyllä sillä vedetään muun liikenteen mukana sen mitä rajoitin antaa myöten. Eikä siitä sakkoa edes vielä tule. 89-3km/h mittarivirhe niin ollaan 86km/h josta et kyllä sakkoa saa. Tuntuu nuo 100 lätkällä olevat matkailuautotkin järjestään ajavan ohi vaikka reilua satkua ajelis  henkilöautolla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View