rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vesipumppuko nyt prakaa?  (Luettu 4239 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:24
Vesipumppuko nyt prakaa?
« : 16.03.2018 kello on 20:06 »
Ollaan reissussa, vesipumppu pitää erilaista ääntä kuin ennen ja hanoista ei tuu ku kusinen liru. Tuntuu kun ois menny parilla reissulla pikkuhiljaa huonommaksi. Paineet säilyy aikansa (ei o painejärjestelmä mut ainahan tonne jää) joten eikai vuoda. Tälleenkö nää pumput hyytyy, oon luullu et ois sitte kerrasta poikki.

Tietääkö onko Bestcaravan Hyvinkään pikahuolto auki Lauantaisin?

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:20
Vs: Vesipumppuko nyt prakaa?
« Vastaus #1 : 16.03.2018 kello on 20:25 »
Ota ensimmäiseksi pumpun letkusta kiinni ja kopauta kovaan pohjaan, josko tokenesi. Best caravan vain rahastaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Vesipumppuko nyt prakaa?
« Vastaus #2 : 16.03.2018 kello on 20:39 »
Samoja ajatuksia kuin mjo:lla, olisko pumpussa ilmakupla joka ei lähde liikkeelle.

Mulla pumput on joko toiminut tai sitten jumissa. Joskus ilmakupla pitää kolistaa liikkeelle pumpusta, jotta vesi kulkee.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.01.2024 kello on 18:37
Vs: Vesipumppuko nyt prakaa?
« Vastaus #3 : 16.03.2018 kello on 21:07 »
Tämä nyt ei auta alkuperäiseen kysymykseen, mutta mulla hajosi vesipumppu niin, että alkoi käymään itsekseen n. sekunnin pyrähdyksen n. 15-30sek välein. Hanoista vedenpaine oli normaali. Luulin jo että vuotaa jonnekin, mutta uudella pumpulla hiljeni.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:20
Vs: Vesipumppuko nyt prakaa?
« Vastaus #4 : 16.03.2018 kello on 21:14 »
Oliko kysymyksessä painepumppu vai uppopumppu?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Vesipumppuko nyt prakaa?
« Vastaus #5 : 16.03.2018 kello on 21:20 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Vesipumppuko nyt prakaa?
« Vastaus #6 : 16.03.2018 kello on 21:33 »
Oliko kysymyksessä painepumppu vai uppopumppu?

Uppopumppu ;)
Tuolla aloituksessa...
Paineet säilyy aikansa (ei o painejärjestelmä mut ainahan tonne jää) joten eikai vuoda

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:24
Vs: Vesipumppuko nyt prakaa?
« Vastaus #7 : 7.04.2018 kello on 19:44 »
En minä viittiny noihin kolisteluhommiin silloin ruveta, sillä kuten taisin sanoakin niin pumppu alkoi jo muutama reissu sitten pitää selvästi erilaista ääntä ja teho on pikkuhiljaa heikentynyt niin en oikeen jaksanut uskoa ilmakupliin tai muihin tilapäisvaivoihin.

Ajettiin aamulla sitten sitten rahastavaan Best Caravaniin ja ostettiin sieltä pumppu, mutta koska siellä oli tarjolla ne peseytymismahdollis uudet niin käytettiin niitä ja mentiin reissun jälkimmäinen päivä sitten vanhalla liruttavalla pumpulla.

Olin siinä käsityksessä että ne pumput on niitä pieniä ruikkuja jotka maksavat reilun kympin, mutta koska ei ollut tietoa takaiskuventtiilin sijainnista (irrallisena letkussa vai pumpussa kiinteänä), en jaksanut tutkia autosta ja kotiseudulla ei ole asiaan liittyviä kauppoja niin kysyin sieltä sitten pumpun tyyppiä. Auton tietojen ja varaosakiran perusteella möivät mulle sitten sellaisen mahtavan moukun kiinteällä takaiskuventtiilill ä. Maksoi tietysti mansikoita verrattuna niihin 'kympin' pumppuihin, mut en minä siitä murhetta ottanu. Tiesin kyllä että sellasen pienen halpiksenkin saa asennettua ongelmitta, mutta tapana on ollu ostaa sellasta mikä kulloiseenkin remppakohteeseen kuuluu vaikka niistä saakin yleensä sitten maksaa.

Kotona rupesin vaihtohommiin ja totesin että on sinne joskus pumppu vaihdettukin, ja letkuista päätellen siellä on alkujaan tosiaan tuollainen iso ollutkin mutta myöhemmin vaihdettu jossain vaiheessa pikkupumppu ja erillinen takaiskuventtiili.

Jos on erilainen pumppu kuin ennen niin eroa on toimivuudessakin. Vettä tulee nyt aikalailla terhakammin kuin koskaan aijemmin, ja vesijärjestelmän ilmaaminenkin käy melko paljon nopeammin ja vaivattomammin.