taitaa olla höylättyä koivua
lavoista sahatuista puista voi tikku tarttua olalla lepattavaan villapaitaan 
|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 364 365 [366] 367 368 ... 5014 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
taitaa olla höylättyä koivua lavoista sahatuista puista voi tikku tarttua olalla lepattavaan villapaitaan ![]() Talvilomaviikko mökkimajoitukseen Posiolle varattu helmikuun alkuun. Tuo mökkiloma on todella hyvä ratkaisu kaupunkilaiselle kuten itsekin olen. Monesti ollaan vuokrattu pieni vaatimaton mökki ja nautittu siitä suunnattomasti. Nytkin on mielessä yksi tosi pieni ja korvessa oleva, mutta vain 30km sivistyksestä. Vielä kysymys myöhäisempään viestiisi missä mainitsit pitkät alamäkilaskut? Mutkamäki.? No mikset saunan pesässä polta, tarkka mies? Savolainen ei polta kuin koivua. ![]()
Ja vastaakin kollektiivisesti, huomaan. ![]() Palaako ne lavat rantahuviloiden tulipesissä Tuosta tuli mieleen, kun vanhemmillani oli mökki Pernajassa niin polttopuut tuli sieltä Loviisan läheltä jäätelötikkutehtaal ta. Sorvatun koivun loppu mistä eivät enää saanut tikkuja. Halkaisijaltaan noin 10 cm ja pituus 97 cm. Kuivuttuaan oli muuten hyvää ja halpaa polttopuuta. Muistan kun kuorma-autoon lastattiin tiiviisiin pinoihin ja pätkiksi sekä kerran halki. Rukalle laskettelemaan. Rukalle laskettelemaan. Hieno paikka. Paljon erilaisia rinteitä. Hyvää lomaa teille. Minä kaipaan tuonne Vuokattiin kun viimeksi siellä olin vuonna -86. silloinkin aika meni koulutuksessa joka päivä aamusta iltaan. No, se koulutus tapahtui onneksi siellä rinteessä sukset jalassa. ![]()
Rukalle laskettelemaan. Posiolla kun ootta käykää täällä http://www.korpihilla.fi/ mikäli on auki. Mukava paikka ja hyvät nisut Ja vastaakin kollektiivisesti, huomaan. No se nyt olikin vain heitto, väärällä hymiöllä näköjään vaan pääsi lähtemään. Palaako ne lavat rantahuviloiden tulipesissä Tositarina Jämsästä: Paikallinen sahuri vaiko vastaava laittoi oikein hyvällä tarjouksella myyntiin kakkoskakkosta, eli 2 tuumaa kanttiinsa olevaa "koolaus"puuta. Tulipa eräs isäntä ja teki ison tilauksen, 33 cm pätkissä. Ja sellaista kanssa toimitettiin, millintarkasti sahattuna. Työntekijät päättelivät, että Himokselle meni takkapuiksi... ![]()
No mikset saunan pesässä polta, tarkka mies? Märkiä ja lahonneita olivat lavat. Kyllähän kuormalavoista tulee hyvä hiillos, kun niissä on niin paljon rautanauloja. ![]() Henkseleitä rämsyttelevät tietomiehet sanoo että paljon rautanauloja hiilloksessa, "polttaa" arinan pilalle. Minulla ei ole henkseleitä, mutta kun aikoinaan poltin lavoja saunan pesässä, jouduin arinan vaihtamaan useasti. ![]()
Minä olen poltellut epäsäännöllisesti lavoja ja muuta naulaista 7 vuotta kohta, ja arina on yhä kuin uusi. Justiinsa tarkastin kun tuon inhoamani tuhkantyhjennyksen tein. Sitten ne henkselmiehet sanoo, että se rosterinen arina ei ole rautanauloista moksiskaan. Suvun mökille Kainuuseen laitettiin semmonen, saa nähdä kuinka kestää. ![]() Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 364 365 [366] 367 368 ... 5014 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|