rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 11808810 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
  • Retkeilijä
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75735 : 26.06.2026 kello on 11:28 »



Ei tää helle nyt kauheen pahalta tunnu 25° tänään 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
  • viva la France
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75736 : 26.06.2026 kello on 15:44 »
Katto Kassisena ollu, naapurin vanhan talon kattotiilet metsävarastosta piti hakea ;)



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:27
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75737 : 26.06.2026 kello on 15:51 »
Tehty työuran viimeinen työpäivä normaalissa kokoaikaisessa työsuhteessa. Nyt aloitan loman ja elokuun alussa olenkin sitten osa-aikaeläkeläinen ja teen enää 3-päiväistä työviikkoa. Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:49
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75738 : 26.06.2026 kello on 16:54 »
Katto Kassisena ollu, naapurin vanhan talon kattotiilet metsävarastosta piti hakea ;)

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
olisiko kannattanut pestä irralaan? vai oliko tarkoitus tehdä vanha katto?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
  • viva la France
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75739 : 26.06.2026 kello on 17:21 »
olisiko kannattanut pestä irralaan? vai oliko tarkoitus tehdä vanha katto?
Luonto hoitaa, eihän satavuotiaisista saa uusia ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:27
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75740 : 27.06.2026 kello on 09:12 »
Tehty työuran viimeinen työpäivä normaalissa kokoaikaisessa työsuhteessa. Nyt aloitan loman ja elokuun alussa olenkin sitten osa-aikaeläkeläinen ja teen enää 3-päiväistä työviikkoa. Thumb

Tein myös lopun työurasta kolmipäiväisenä tiistaista torstaihin. Sai olla pois maanantaihässäkästä ja perjantain loppukiristä. Ja oli pitkät viikonloput. Ja täysin pois heti kun pääsi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:27
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75741 : 27.06.2026 kello on 13:20 »
Tein myös lopun työurasta kolmipäiväisenä tiistaista torstaihin. Sai olla pois maanantaihässäkästä ja perjantain loppukiristä. Ja oli pitkät viikonloput. Ja täysin pois heti kun pääsi.
Mä valitsin ma-ke työskentelyn siitä syystä, että meillä on aika usein viikonloppuisin kaikenlaista tekemistä, eikä päästä tekemään matkamökillä lyhyitä muutaman päivän roadtrippejä niin usein kuin mieli tekisi. Vaimon työ on semmoinen, että työajan lyhennys ei onnistu, se on oltava kerrasta poikki. Mutta nyt sentään minä voin lähteä yksin tai koiran kanssa keskiviikko-iltana tien päälle ja palata perjantai-iltana tai lauantai-aamuna normaaleihin viikonloppurientoih in.

Ja etätöillä voin tuostakin periaatteessa vähän pidentää, mutta toisaalta en kyllä tykkää etätöitä matkamökistä tehdä kun ei ole kahta isoa näyttöä niin kuin on kotikonttorissa.

Mutta joo, nyt avautuu eri tavalla mahdollisuus tehdä lyhkäisiä reissuja jonnekin. Ti-to työpäivillä se ei samalla tavalla onnistuis, jos viikonloppuna on muuta ohjelmaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:44
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75742 : 27.06.2026 kello on 19:04 »
Kolmas päivä tuli seisottua Farmari messuilla. Aika rankkaa olla jalkojen päällä "ilman askeleita" koko päivät.
Tuli siis alle 5000 askelta päivässä. Normipäivässä yrittämättä 8-10t askelta

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
  • Lempäälä
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75743 : eilen kello 07:30 »
  Oikeastaan eilen: "Löysin" ruuvin oooppelin takakummista. Ylpeys käy lankeemuksen edellä, jossain lukee. Toissa päivänä vein puunsokkia, joita en viitsi poltopuiksi tehdä, Viikarin energiapuuvarastoll e, jonne kaiken myrkyttömän puun voi viedä koska vaan. Kehuin näet toiselle tuojalle, että en ole naulaa/ruuvia saanut kummiin koskaan, vaikka sinäkin päivänä toista kertaa kävin.
  Tänään on lapsenlapsen rippijuhlat.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:59
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75744 : eilen kello 08:59 »
No eiliselle kyllä meni. Oltiin siirrytty Ylivieskasta Liminkaan jonne jätin vaunun superin pihaan odottamaan. Käytiin Kempeleessä ja Oulussa, paluumatkalla Varjakasta päin alko pieni nykiminen vedossa siis ilman vaunua. Viimein syttyi moottorihäiriö ja sitte EPC, totesin koneen käyvän kolmella. Autona siin vaimon Skoda karoq 2,0 4x4 DSG 2020 78tkm ajettu. No siinä ajelin täristävällä vedolla vaunun luo, ei enää lauantai iltana saanut huoltoja kiinni. Tutkiskelin konetta ja yritin käyttää puolan moduulien liittimiä irti, mutta tuloksetta. No jäähdyttyään kone taas kävi kunnolla. Päätettiin lähteä kotia kohti. Vedossa alkoi aika pian täristämään, joten päätin vain vetää yli 3t rpm jolloin ei paha ravistus, toki nopeus 93 kmh, todellinen 90. Tämä onnistui manuaali asennolla.
Ylivieskassa tankattiin ja jatkettiin niin ohi Sievin toimi kone 2t rp ja ajo jo mukavampaa, mutta Sievin jälkeen taas paheni. Kotiin tultiin ja sitten vielä lyhyitä siirtymiä niin taasen toimi.
Onko parviälyllä kokemusta vastaavasta, kone on EA 888 2 gen. Tutkinta jatkuu ja maanantaina korjaamolle. Että sellainen viikonloppu.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
  • Retkeilijä
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75745 : eilen kello 18:47 »
Körötelty Winningeniin taisi karsta palaa Ivecosta vaikka olen kyllä ennenkin koittanut pollelle ruoskaa antaa💪 Nainen ja auto on sama asia; ellei niitä polkaise menee käyttötarkoitus :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
  • Italiafani mut kulkuneuvon pitää tulla Ranskasta
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #75746 : eilen kello 21:41 »
 :
Körötelty Winningeniin taisi karsta palaa Ivecosta vaikka olen kyllä ennenkin koittanut pollelle ruoskaa antaa💪 Nainen ja auto on sama asia; ellei niitä polkaise menee käyttötarkoitus :D
:laugh:

 

anything