rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 5611228 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:04
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70095 : 22.03.2023 kello on 18:31 »
Keräsin voimia huomista lumityötä varten.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:02
  • Retkeilijä
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70096 : 22.03.2023 kello on 19:43 »
Siirrytty Kainuuseen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:44
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70097 : 22.03.2023 kello on 21:22 »
Purin Adrian kattoa, onkin kova urakka edessä jos meinaa kesällä reissuun päästä. Kun alkoi satamaan niin vesi valui solkenaan kattokaiteen ruuvin reiistä. Eipä oo tehty helpoksi tuota kalusteiden purkamistakaan, jos ei oo naulattu nauloilla pohjan läpi niin puutapit on kuitenkin. Kulmakaapistoakin purkaessa kun miljoona ruuvia olin irrottanut niin vielä liitokset oli varmistettu lukemattomilla hakasilla. Saas nähdä saanko koskaan kasaan noita kalusteita

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70098 : 22.03.2023 kello on 21:46 »
^

Työn sankarin arvonimi pitää myöntää, kun valmiiksi saat.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70099 : 22.03.2023 kello on 21:55 »
Irroitin viimmeisen istuimen kulkimesta verhoilijalle. Passoo sitä kohta naatiskella uusista penkkilöistä.  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:44
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70100 : 23.03.2023 kello on 18:55 »
Purkasin takaseinän märät ja lahot pois.
Pitää näköjään ostaa styroksleikkuri, pitäis joskus sitten rakentaa tuo takapään pyöristys.



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 21:59
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70101 : 23.03.2023 kello on 19:05 »
Purkasin takaseinän märät ja lahot pois.
Pitää näköjään ostaa styroksleikkuri, pitäis joskus sitten rakentaa tuo takapään pyöristys.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Tulisikohan jollain muulla eristemateriaalilla lämpimämpi rakenne?
Eikös noiden styroksisuikaleiden väliin jää rakoja ( = kylmäsiltoja)  vai onko ne niin tarkasti mitallistettu että ovat paikoillaan ollessaan tiiviisti toisiaan vasten?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:44
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70102 : 23.03.2023 kello on 19:17 »
Tulisikohan jollain muulla eristemateriaalilla lämpimämpi rakenne?
Eikös noiden styroksisuikaleiden väliin jää rakoja ( = kylmäsiltoja)  vai onko ne niin tarkasti mitallistettu että ovat paikoillaan ollessaan tiiviisti toisiaan vasten?
Varmaan tulisi lämpimämpi ja tukevampi, mutten tiedä miten  niistä sais tehtyä tuollaisia suikaleita.
Raot siellä on, mutta tämähän on adria, eristykset on tehty tehtaalla vähän sinnepäin...
Huomenna jos saan apuja niin pitäis alkaa vessaa vielä purkaa kun tuo pyöristys onja katto 20cm matkalta märkä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:30
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70103 : 23.03.2023 kello on 20:01 »
Varmaan tulisi lämpimämpi ja tukevampi, mutten tiedä miten  niistä sais tehtyä tuollaisia suikaleita.
Raot siellä on, mutta tämähän on adria, eristykset on tehty tehtaalla vähän sinnepäin...
Huomenna jos saan apuja niin pitäis alkaa vessaa vielä purkaa kun tuo pyöristys onja katto 20cm matkalta märkä.
Miksi styroksia Eikö finfoam olisi pare ei ainakaan ime vettä ja yhtä helppo työstää ,esim sirkelillä terän kalistuksella oikea kulma leikatessa ja uretaani vaahto rakoihin? Menne 3cm finfom katkoterä mattoveitsellä kun pitää oikeassa kulmassa linjarilla.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2023 kello on 20:19 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70104 : 23.03.2023 kello on 20:39 »
Miksi styroksia Eikö finfoam olisi pare ei ainakaan ime vettä ja yhtä helppo työstää ,esim sirkelillä terän kalistuksella oikea kulma leikatessa ja uretaani vaahto rakoihin? Menne 3cm finfom katkoterä mattoveitsellä kun pitää oikeassa kulmassa linjarilla.

Nimenomaan.
Ja saa siinä käsi vähän vapistakin, kun laittaa uretaania rakoihin. (jos haluaa hyvän)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:02
  • Lempäälä
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70105 : 23.03.2023 kello on 20:58 »
Nimenomaan.
Ja saa siinä käsi vähän vapistakin, kun laittaa uretaania rakoihin. (jos haluaa hyvän)
  Rakoahan pitää olla, jotta pilli mahtuu väliin.
  Asiahan ei mulle varsinaisesti, (sanoi pätkä) mutta meinaatko tehdä ilman lämmintä hallia, tai ilman katosta?
  Mulla on myytävänä osatolla parkettilimaa, jota itse käytäisin jo remppaa tekisin. Kokeilin sitä kemiallisena ankkurina, kierretanko katkesi kun tarpeeksi väänsin.
  https://karavaanari.org/index.php/topic,27946.0.html

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:44
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70106 : 24.03.2023 kello on 08:12 »
  Rakoahan pitää olla, jotta pilli mahtuu väliin.
  Asiahan ei mulle varsinaisesti, (sanoi pätkä) mutta meinaatko tehdä ilman lämmintä hallia, tai ilman katosta?
  Mulla on myytävänä osatolla parkettilimaa, jota itse käytäisin jo remppaa tekisin. Kokeilin sitä kemiallisena ankkurina, kierretanko katkesi kun tarpeeksi väänsin.
  https://karavaanari.org/index.php/topic,27946.0.html
Taivasallahan mä oon tuota purkanut, ja jatkan sitä hommaa vielä. Ajatus on että tuossa teen mitä pystyn kun en saa hallia käyttöön kuin vähäksi aikaa keveemmällä.
Pitää tutustua tuohon liimaan ajatuksella.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:44
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70107 : 24.03.2023 kello on 14:10 »
Pidinkin vapaapäivän tuosta purkuhommasta. Sen verran mittailin ja rautakaupassa kävin kyselemässä että vaikeaksi menee, pitäisi saada 30mm paksuista rimaa kattoon muttei  sellaista missään ole, teetettävä jossain.
Seinään on laitettava styroksi kun sen paksuus on 25mm, finnfoamint ja muut on kuulemma 30mm.
Siivous päivä, kannoin myös etu kuistille pöydän ja tuolit. Oonin pizzauunin laitoin valmiiksi, huomenna pizza päivä. Poika oo tehnyt mulle taikinan valmiiksi,itse en vielä viitsinyt tehdä kun siinä menee muistaakseni 3 vrk.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 14:06
  • Savo
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70108 : 24.03.2023 kello on 16:40 »
Haettu leima asuntoautoon.. :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:30
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #70109 : 24.03.2023 kello on 17:20 »
Pidinkin vapaapäivän tuosta purkuhommasta. Sen verran mittailin ja rautakaupassa kävin kyselemässä että vaikeaksi menee, pitäisi saada 30mm paksuista rimaa kattoon muttei  sellaista missään ole, teetettävä jossain.
Seinään on laitettava styroksi kun sen paksuus on 25mm, finnfoamint ja muut on kuulemma 30mm.
Siivous päivä, kannoin myös etu kuistille pöydän ja tuolit. Oonin pizzauunin laitoin valmiiksi, huomenna pizza päivä. Poika oo tehnyt mulle taikinan valmiiksi,itse en vielä viitsinyt tehdä kun siinä menee muistaakseni 3 vrk.
33x33mm rimaa löytyy esim starkilta ja k raudasta onhan se 30mm eriste pare ku 25mm,saahan siitä 33mm vaikka käsikutterilla 3milliä pois.