rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 5684370 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:55
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63960 : 6.05.2021 kello on 16:30 »
Jos on vähäinen käyttö niin rakennuskonevuokraa mot. Mulla oli iso haapa ja väärään suuntaan kallellaan. Vuokrasin laitteen 20€.
kun vuokraa, siinä laitteessa ei ole vakuutusta ellei erikseen ota. sama koskee kaikkia laitteita. vaikka vuokraaminen on helppoa se voi tulla kalliiksi jos sattuu vahinko ilman erikseen otettua vakuutusta vuokraamosta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63961 : 6.05.2021 kello on 17:40 »
Eilen tompasin (4 tuntia) kulkimen perästä poikittaispalkin. Tänään vein palkin Toivalan metalliin. Puristimessa oikaisivat sen. Nyt palkki on kuin uusi, vielä kun nuherran paikalleen, kaikki hyvin. Jospan nyt oppisi että lumen alla voi olla oja, ettei kannata takapyörää pudottaa siihen. Vanha on vain huono oppimaan.  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 18:20
  • Savo
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63962 : 6.05.2021 kello on 17:59 »
Eilen tompasin (4 tuntia) kulkimen perästä poikittaispalkin. Tänään vein palkin Toivalan metalliin. Puristimessa oikaisivat sen. Nyt palkki on kuin uusi, vielä kun nuherran paikalleen, kaikki hyvin. Jospan nyt oppisi että lumen alla voi olla oja, ettei kannata takapyörää pudottaa siihen. Vanha on vain huono oppimaan.  ;D
Ne Toivalan pojat tekee vaikka mitä. Hyvin saavat metallin taipumaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63963 : 6.05.2021 kello on 18:46 »
Ne Toivalan pojat tekee vaikka mitä. Hyvin saavat metallin taipumaan.

Olihan nuot osannu suoraakin tehä  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:59
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63964 : 6.05.2021 kello on 19:23 »
Vaihdoin tänään hankkimani pa-suodattimen moottorisahaani. Tällä kertaa se ei helpottanut.

Sitten vinkkejä hyvään, kohtuuhintaiseen ns. mökkisahaan. Huomenna menen hankkimaan jos keli antaa myöten.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:26
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63965 : 6.05.2021 kello on 19:37 »
Sainpa sentään koronapiikin vaikka oon koronan kärsinyt.
Pojalle kävin terassin runkoa väsäämässä, 10x6 alueen sain valmiiksi. Porealtaan ympäristö jäi vielä tekemättä, täytyy vähän funtsia miten tekeepi jotta ammeen huoltoluukkuun pääsee käsiksi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:58
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63966 : 6.05.2021 kello on 20:16 »
Vaihdoin tänään hankkimani pa-suodattimen moottorisahaani. Tällä kertaa se ei helpottanut.

Sitten vinkkejä hyvään, kohtuuhintaiseen ns. mökkisahaan. Huomenna menen hankkimaan jos keli antaa myöten.

Kaasarin putsaus ja tarkasta ettei bensaletku ole murtunut. Omassa huskussa uusin suodattimen, ei auttanut. Sen jälkeen huomasin että letku oli murtunut siitä kohdasta kun se tulee tankista ulos.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63967 : 6.05.2021 kello on 20:28 »
Kaasarin putsaus ja tarkasta ettei bensaletku ole murtunut. Omassa huskussa uusin suodattimen, ei auttanut. Sen jälkeen huomasin että letku oli murtunut siitä kohdasta kun se tulee tankista ulos.
Sano huoltofirmassa, josta hain SachsDolmariin bensaletkua, että viime vuosituhannen vehkeiden letkut ei kestä nykybensoja. Pientä murtumaa oli tankin sisäpuolisessa osassa. Veti ilmaa bensan sijaan, mutta tietyissä asennoissa taydellä tankilla kävi kun murtumat oli pinnan alla.
Helpolla todeta, jos suoraan kaasariin ruiskuttamalla saa käymään, niin bensan saanti ongelmana - no, sitten tutkimaan lisää..

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 23:02
  • Knaus Sky Ti 700 MEG -21, Ocu Scout 2.0TDI -18,
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63968 : 6.05.2021 kello on 20:29 »
Oma yli 10 v. kokemus hyvästä (mökki)sahasta Stihl ms 170 ja hinta alle 200 €...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63969 : 6.05.2021 kello on 20:36 »
Ne Toivalan pojat tekee vaikka mitä. Hyvin saavat metallin taipumaan.

Aivan. Käteviä ammattilaisia ovat. Katson vielä olisiko heillä sopivaa profiilia, jos puskurin vielä teettäisi.  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:31
  • Lempäälä
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63970 : 6.05.2021 kello on 21:17 »
   Haalaripyykkiä (n.15) pesty, vesilaitosta huijattu pesin sadevedellä, laitoin viemäriin. :laugh:
Sitten vinkkejä hyvään, kohtuuhintaiseen ns. mökkisahaan. Huomenna menen hankkimaan jos keli antaa myöten.
  Minä olen ostanut/ saanut käytettyjä ammattilais/maanviljelijä sahoja. Ensimmäisen ostin liikkeestä, leikkasi kiinni, sain hyvän takuuseen. Sen tuhosin ajamalla vaunulla yli. Nyt on kaksi kohtalaista viime vuosituhannen mallia käytössä. Voimaa niissä on--niin ja painoa.
  Noita pensaletku ongelmia niissäkin ollut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:46
  • Kulkija
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63971 : 6.05.2021 kello on 22:50 »
Vaihdoin tänään hankkimani pa-suodattimen moottorisahaani. Tällä kertaa se ei helpottanut.

Sitten vinkkejä hyvään, kohtuuhintaiseen ns. mökkisahaan. Huomenna menen hankkimaan jos keli antaa myöten.

Minulla on ollut ensin huono ja sitten hyvä mökkisaha.

Samaa mieltä kuin Yrjö. Osta mieluummin vahvempi saha käytettynä. Naapurin maatilamallin Stihlia kerran kokeilin, hyvä oli.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:23.02.2024 kello on 20:09
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63972 : 6.05.2021 kello on 22:50 »
Vaihdoin tänään hankkimani pa-suodattimen moottorisahaani. Tällä kertaa se ei helpottanut.

Sitten vinkkejä hyvään, kohtuuhintaiseen ns. mökkisahaan. Huomenna menen hankkimaan jos keli antaa myöten.
Itse ostin juuri mökkikäyttöön Stihlin 194c mallin,erittäin kevyt saha  ja on toiminut hyvin,helppo käynnistää ja suurempikin puu kaatuu

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:55
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63973 : 6.05.2021 kello on 23:23 »
Minulla on ollut ensin huono ja sitten hyvä mökkisaha.

Samaa mieltä kuin Yrjö. Osta mieluummin vahvempi saha käytettynä. Naapurin maatilamallin Stihlia kerran kokeilin, hyvä oli.
sinun puut taisi kaataa ammattilainen? itse olet paremmalla sahalla tehnyt karsinnan ja ehkä pätkimisen?  olenko nyt väärässä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:46
  • Kulkija
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63974 : 7.05.2021 kello on 07:07 »
sinun puut taisi kaataa ammattilainen? itse olet paremmalla sahalla tehnyt karsinnan ja ehkä pätkimisen?  olenko nyt väärässä?

Olet väärässä, kuten yleensä.