rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 5612180 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58140 : 14.11.2019 kello on 19:11 »
pitäähän miehellä nyt prässi olla että saa laakerinsa vaihdettua.  Thumb
Miksi hankkia prässi kun muutamalla pultilla vaihtaa navan. Huonolla prässillä tuhoaa laakerin ja navan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:35
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58141 : 14.11.2019 kello on 19:13 »
Tänä syksynä en ota vaikka mulle onkin ilmainen.

Joitakin kertoja on tyrkytetty. Oon ollut tiukkana, enkä ole ottanut. Sen jälkeen otan, kun olen sairastanut ensimmäisen kerran.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:21
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58142 : 14.11.2019 kello on 19:33 »
Flussa piikin olisin minäkin saanut ilmatteeksi viikolla mutta olin niin flunssanen etten viitsinyt sitä mennä ottamaan, opisto eli kaupunki olisi sen työntekiöilleen tarjonnut. 72h kaudessa teen opetushommia niin siitä hyvästä saan käyttää työterveyttäkin jos on tarvis.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:36
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58143 : 14.11.2019 kello on 20:01 »
Näin on, satasen kappale -10% maksoi oikeat laakerit, tosin navat mukana. Ei tartte prässiä vaan ihan hylsysarjalla onnistuu.
Käväisin kaverin pajalla juoruamassa. Hän sanoi että jos poka tuo omat tarvikeosat ja osassa jokin hämminki tai ei sovi niin auto työnnetään "pohjolan liikenteen talliin" odottelemaan parempia aikoja.
Ei kuulemma tuo niitä osia kun hän kertoo etukäteen tuon.
  sitten kun on kyseessä taka-akseli joutuu ostaa koko akselin jos haluaa tehdä samalla periaatella.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58144 : 14.11.2019 kello on 20:02 »
Eilen tuli ihme viesti. Kyseli onko Hymer myytävänä, vastasin että ei. Oli ihan liike lähettäjänä.
No eihän ne oikeesti olisi mitään maksaneet. Mutta en ees aatellut

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58145 : 14.11.2019 kello on 20:05 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58146 : 14.11.2019 kello on 20:13 »
Miksi hankkia prässi kun muutamalla pultilla vaihtaa navan. Huonolla prässillä tuhoaa laakerin ja navan.

Läheskään kaikissa autoissa ei ole laakerit pulteilla avattavia...
ja joissain tarvitaan tuon pultti-irrotteisen irrottamiseen myös rajusti voimaa...
paitti tietyissä joissa laakerit kestää kolmisen vuotta niin eihän ne ehdi kiinni juuttua... ;)

Ei se prässi mitään hajota vaan taidoton käyttäjä. Mutta enempi tuhoa tulee ilman prässiä...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58147 : 14.11.2019 kello on 20:22 »
Läheskään kaikissa autoissa ei ole laakerit pulteilla avattavia...
ja joissain tarvitaan tuon pultti-irrotteisen irrottamiseen myös rajusti voimaa...
paitti tietyissä joissa laakerit kestää kolmisen vuotta niin eihän ne ehdi kiinni juuttua... ;)

Ei se prässi mitään hajota vaan taidoton käyttäjä. Mutta enempi tuhoa tulee ilman prässiä...
Vaikka olisi hyvä käyttäjä niin p***illa työkaluilla tekee vahingon. Kokeileppa huonolla hylsyllä tai kuusiokololla oleva pultti auki :)
Samoin nämä pienemmät ruuvit, ai että monta härveliä tullut eteen missä tolskattu pikku torx tai ristipää ruuvin kanta niin ettei aukea kuin poralla.
Mulla on kyllä pulttikone ja 70 cm pitkä avain jossa stahlwillen hylsyt päässä. Ei jää aukeamatta.
Lujimpana ollut kuplan takapyörän laakeri puoltoist metriä tartti vääntövartta , aukesi , joku oli vetänyt kiinni. 36mm on hylsy ja 36 kiloa kiinni kuuluu olla

Ja toisekseen, tämä aihe alkoi kun kerroin omaani vaihtaneeni laakerin, ja siinä vaihdetaan koko napa. Halvimmat näytti 40€ maksavan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:36
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58148 : 14.11.2019 kello on 20:34 »
Vaikka olisi hyvä käyttäjä niin p***illa työkaluilla tekee vahingon. Kokeileppa huonolla hylsyllä tai kuusiokololla oleva pultti auki :)
Samoin nämä pienemmät ruuvit, ai että monta härveliä tullut eteen missä tolskattu pikku torx tai ristipää ruuvin kanta niin ettei aukea kuin poralla.
Mulla on kyllä pulttikone ja 70 cm pitkä avain jossa stahlwillen hylsyt päässä. Ei jää aukeamatta.
Lujimpana ollut kuplan takapyörän laakeri puoltoist metriä tartti vääntövartta , aukesi , joku oli vetänyt kiinni. 36mm on hylsy ja 36 kiloa kiinni kuuluu olla

Ja toisekseen, tämä aihe alkoi kun kerroin omaani vaihtaneeni laakerin, ja siinä vaihdetaan koko napa. Halvimmat näytti 40€ maksavan.
niin, vaihdatit. et itse vaihtanut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58149 : 14.11.2019 kello on 20:45 »
  sitten kun on kyseessä taka-akseli joutuu ostaa koko akselin jos haluaa tehdä samalla periaatella.
Jaa, mun autoon kyllä vaihtuu samoin kuin eteen , mutt ei tartte ohjausjuttuihin koskea.
Ja tuo "Jounin" sanoma ei liittynyt mun autoon mitenkään, hän korjaa pääasiassa mersuja. Kunhan juttelimme

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58150 : 14.11.2019 kello on 21:19 »
Selännettä käyty morjestamassa.



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58151 : 14.11.2019 kello on 21:20 »
Joitakin kertoja on tyrkytetty. Oon ollut tiukkana, enkä ole ottanut. Sen jälkeen otan, kun olen sairastanut ensimmäisen kerran.

Minäkään en ole noita ottanut aiemmin. Tänä vuonna otan koska tiedossa on paljon sairaalakäyntejä joulun tienoolla. Suosittelevat, että vierailijat ottavat tuon.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58152 : 14.11.2019 kello on 21:51 »
Kyselisivät tältä: https://www.nettikaravaani.com/hymer/b654/1533885    ;D ;D

On se jännä, kuinka orggilainen tai joku muu laittaa nuita myynti ilmoituksia. Sitten kun niitä täällä epäillään, silloin se poistuu.  ::)
« Viimeksi muokattu: 14.11.2019 kello on 22:07 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:35
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58153 : 14.11.2019 kello on 21:53 »
Ei se prässi mitään hajota vaan taidoton käyttäjä.

Tuosta on kokemusta. Yhdestä Fiiatistani piti vaihtaa molemmat etupään laakerit. Toinen tapahtui täällä kotona "kyläsepällä" (lue erittäin taitavaksi tunnettu asentaja kylässämme) ja toinen Italiassa merkkikorjaamolla.

Täällä kotona vaihto onnistui rikkomatta laakeripesää. Italiassa tuli työnjohtaja parin tunnin työskentelyn jälkeen kertomaan, että problem! Laakeripesä oli hajalla. Onneksi siitä kylästä löytyi sellainen, vaikka mun maksettavaksihan se tuli.

Toiset osaa, jotkut eivät!!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #58154 : 14.11.2019 kello on 23:17 »
Selännettä käyty morjestamassa.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Oletkin nuorempi mies kuin mitä olen kuvitellut.  :)