rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9730348 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:17
  • viva la France
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #43455 : 28.06.2017 kello on 13:17 »
Ja puhdasta tuli.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:57
  • Kulkija
« Vastaus #43456 : 28.06.2017 kello on 13:30 »
Varmaan budjetti rajaa mersun koneen 4-sylinteriseksi? Om651 ja 7 vaihteinen automaati pelaa kohtuullisesti ja jo kerran vuoteen tuolla ajomäärällä vaihdat öljyt niin vois vaikka toimiakkin. Mutta jos tuon koneen perässä on 5 pykäläinen automaatti tai manuaali aski missä kuski tykännyt vedättää isoilla vaihteella niin ei kestä. Osaan tästä lähipiiristä nyt nimetä heti 5 sprinteriä mistä alakerta paukahtanu aika pienellä ajomäärällä. Omalla ni om646 oli arviolta 200-250tkm ajettu kun meni alakerta. Ensimmäinen kone oli kestänyt vähän yli vuoden takuuseen vaihdettu. Työmaalla -11 mallin om651 316cdi 90tkm ja kampiakseli katki. Ostettu Suomesta uutena joten takuu ajomäärä kun ekalla omistajalla. Ei mennyt takuuseen kun viimeinen öljynvaihtohuolto oli tehty pikkupajalla. Mutta v6 kone ja automaatti niin sitten meno maistuu Thumb Tai tosiaan tuolla uudemmat la 7 pykäläisellä laatikossa on nyt sukulaismies taksissa päässyt jo yli 200tkm eikä ole vielä ainakaan kampura katkennut.

En ole hintoja vielä riittävästi katsellut tuon moottorivalinnan kannalta, eikä ole ollenkaan varmaa, että seuraava on retkeilyauto. Voi olla myös isompi matkailuauto tai vaunu.

Sama käsitys minullakin noista koneista. Millaisia havaintoja olet ruostumisesta tehnyt?

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #43457 : 28.06.2017 kello on 13:43 »
    Sama käsitys minullakin noista koneista. Millaisia havaintoja olet ruostumisesta tehnyt?

Ehkä kannattaa sittenkin pysytellä Fordissa jos ei luottamusta Fiiattiin. Ei tuo Mersu ole enää entisensä, näköjään.. ::)

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #43458 : 28.06.2017 kello on 13:50 »
    Ei koske edelläolevat jutut moottorivaurioista uusia autoja vaan vanhempia.

Vähiten huonoa tässä etsitään, mutta toki muutkin asiat vaikuttaa kuin alusta/perusauto, minulle se kuitenkin on olennaista. Ei ole päässyt Fordiin "rakkaussuhdetta" syntymään, vaikka viimeiset vuodet on menneetkin ongelmitta.

Vaunuahan sitä kannattaisi vetää, jos tuo olisi yksinomaan tärkeää. Tiedä sitten, oppisinko takaisin vaunuilijaksi.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:17
    • viva la France
    « Vastaus #43459 : 28.06.2017 kello on 14:38 »
    Kyllä ne mersut kestää aivan samalla lailla kun F autotkin. Siellähän jo syyt kerrottiinkin miksi särkyy. Nyky koneet on niin vääntäviä että ne menee 1000 rpm ja vielä kiihtyykin. Mutta moottori ja laatikko ei siitä tykkää oli kyseessä mikä tahaansa auto.
    Kun katsoo ostaessa ettei ole kyseessä se yksilö joka on vähimmällä poltto-aineella kulkenut niin ei ongelmia.
    Se yleensä kertoo että on ajettu isoimmalla vaihteella pienillä kierroksilla.
    Tuommoinen normi Sprinteri menee vaivatta 300 000 km ja huollotkin saa tehdä missä haluaa eikä takuu raukea ennenkuin takuu aika päättyy.

• Vieras
    « Vastaus #43460 : 28.06.2017 kello on 14:51 »
    Kun katsoo ostaessa ettei ole kyseessä se yksilö joka on vähimmällä poltto-aineella kulkenut niin ei ongelmia.
    Se yleensä kertoo että on ajettu isoimmalla vaihteella pienillä kierroksilla.

hmm...miten etsit vaikkapa spritmonitor sivustolta myynnissä olevan auton ja tunnetko montaa joka sinne sivustolle ilmoittaa autonsa kulutuksia, minä en tunne kuin viisi henk.kohtaisesti.

Mutta tuossa lienee vinha perä, tämä Fiatin Comfort-Matic koettaa laittaa kutosvaihteen jo 70 km/h nopeudessa, 80 km/h nopeutta tämä Euro6 - päästön alittava 150-heppainen Multijet2 Ducato vetää 6-vaihteella huomattavasti paremmin kuin edeltävä 130-heppainen Ducato.
    Moottorin ääni ei kuulu läheskään niin kuormituksen alaiselta mutta siitä huolimatta olen sillä ajellessa manuaalisesti pudottanut 5-vaihteelle kun nopeus on alle 90 km/h eli alle 2000 k/min, samoiten isä ainakin vielä kun on sisäänajovaihe menossa.

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #43461 : 28.06.2017 kello on 14:54 »
    Eikö Fiatissa ole erilaisia ohjelmia valittavaksi? Kuten nykyautomaateissa. Ikänään en ole tuollaista nähnyt niin en tiedä.

• Vieras
    « Vastaus #43462 : 28.06.2017 kello on 15:11 »
    Kyllä se takuu vain raukesi kun viimeisin huolto oli tehty merkkiorganisaation ulkopuolella. Mut juu jos mtkailuautosta puhutaan niin aika riskitön ostos jos vaan on 7 pykäläinen automaatti tai sitten pienitehoinen om646. Om646 loppuu noin 2009 vai oliko 10 paikkeilla ja tilalle tuli om651 alkupään malleista pysyttelisin kaukana mikäli ei dokumenttiä koneen vaihdosta ole. Oma on nyt pelannut kyllä kunhan siihen teki ensin aikapaljon remonttia. Ruosteesta en osaa sanoa muuta kuin aina kun 5 vuotias sprinter mätänee niin on puhuu että on seuraava parempi. Tuo 90tkm ajettu sprinter lähti koneen vaihdossa ruostekorjaukseen. Ei mikään paha ollut mut pientä rupea siellä täällä ja takaovien saumakitit kukkii. Tosin olen kyllä kuullut että fiatin laatukin on tullut alaspäin tuosta edellisestä 244 kopasta mutta siitä en puhu enempää kun ei ole omakohtaisia kokenuksia

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #43463 : 28.06.2017 kello on 15:24 »
    Kävin Etuteltassa ja siellähän pohdittiin retkeilyauton mielekkyyttä sopivasti. Ei kovin ylistäviä olleet monet mielipiteet. Vaan antaas kattoa, kyllä vielä tarvitsee nelipetisen ja riittävän tilavan.

• Vieras
    « Vastaus #43464 : 28.06.2017 kello on 15:42 »
    Eikö Fiatissa ole erilaisia ohjelmia valittavaksi? Kuten nykyautomaateissa. Ikänään en ole tuollaista nähnyt niin en tiedä.

On siinä toiminto joka kierrättää moottoria pitemmälle ennen isommalle vaihtamista ja moottorijarruttaa tehokkaammin jos auto täydessä lastissa mutta ainakin tähän mennessä tasakaasulla se laittaa kutosen päälle aiemmin kuin mitä itse laittaisin.

Kävin Etuteltassa ja siellähän pohdittiin retkeilyauton mielekkyyttä sopivasti. Ei kovin ylistäviä olleet monet mielipiteet. Vaan antaas kattoa, kyllä vielä tarvitsee nelipetisen ja riittävän tilavan.

Jos itse olisin nyt eläkkeellä ja hankkimassa autoa talouden ainoaksi ajoneuvoksi niin vakavasti retkeilyauto olisi mielessä, ei ihme miksi nämä ovat suosiotaan kasvattaneet myös täällä Suomessa jossa ei ole edes kapeat kadut kuten euroopassa.

Pariskunnan autojahan nämä pääsääntöisesti ovat mutta viikonlopun jälkeen olen tämän suhteen viisaampi, sitten näkee toimiiko retkeilyauto kolmen miehen kanssa kun minua jo pitempi 13-vuotias miehenalku lähtee mukaan.  :D

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #43465 : 28.06.2017 kello on 15:57 »
    Kompromissiin etsintäähän autonhankinta on, viimeistään lompakon kanssa. Itse olen skeptinen ainoana autona käyttämisen suhteen, kun tuntuu, ettei retkeilyauto silloin vastaa kunnolla oikein mihinkään käyttötarpeeseen, on yhtäaikaa liian pieni ja liian iso. Siitä huolimatta, että itsekin samaa tavoittelisin.

Kävin kattomassa mobile.de ssä ns parempia retkeilyautoja ja totesin, että samalla rahalla melkein jo saa hyvän integroidun.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
    « Vastaus #43467 : 28.06.2017 kello on 16:41 »
    Kompromissiin etsintäähän autonhankinta on, viimeistään lompakon kanssa. Itse olen skeptinen ainoana autona käyttämisen suhteen, kun tuntuu, ettei retkeilyauto silloin vastaa kunnolla oikein mihinkään käyttötarpeeseen, on yhtäaikaa liian pieni ja liian iso. Siitä huolimatta, että itsekin samaa tavoittelisin.

Kävin kattomassa mobile.de ssä ns parempia retkeilyautoja ja totesin, että samalla rahalla melkein jo saa hyvän integroidun.
    Minä kaipaisin varmaan jotain pientä autoa ainakin retkeilyauton rinnalle....

Se voisi olla talvella mukavampi nurkissa ja miksi ei, jos on kaksi kortillistakin huushollista. No itseasiassa mullahan on noita ns. käyttöautoja.
    Mitä tulee noihin hintoihin, niin kyllä se tuppaa pieni retkeilyauto olevan kilohinnaltaan paljon kalliimpi. Erityisen kalliiksi se tulee kaikkein pienimpien kohdalla. Siitä pitää huolen verotus. En uskalla oikein selvittääkään, kuinka paljon joku haitarikattoinen uudempi retkeilyauto maksaisi Suomessa. Se kun maksaa jo Saksassakin hurjasti. Vai onko Saksassakin joku ylimääräinen vero näille pienimmille?

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #43468 : 28.06.2017 kello on 16:52 »
    Kävin uudella Ford Transiitilla Turussa viime viikolla. Ihan järjettömät nämä nykylaitteet kun haluaa uutta vaihdetta hiukan yli 1000rpm. Ei tekniikka voi tuota kestää.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
    « Vastaus #43469 : 28.06.2017 kello on 17:14 »
    ^
    Samaa asiaa olen itsekkin ihmetelly  ;) töissä Opelin Movano jossa syttyy valo, kun pitäis vaihtaa isomalle, tasaisella kun koitin ajaa valon mukaan 60 km/h vitosella, niin pyysi jo isompaa  :o