rt.päidenNiille joille ei autotekniikka ole tuttua suomennettakoon että rt. tarkoittaa raidetankoa. Kyse on niistä niistä pallonivelistä minkä välityksellä renkaita käännetään.
|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 2702 2703 [2704] 2705 2706 ... 5009 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
rt.päidenNiille joille ei autotekniikka ole tuttua suomennettakoon että rt. tarkoittaa raidetankoa. Kyse on niistä niistä pallonivelistä minkä välityksellä renkaita käännetään.
Miten ne nastat sitten irtoaa? Itsekseenkö tippuvat ajan myötä. Kyllä ne keskipakovoimasta lähtee kunhan ne on löystynyt ensin kiihdytyksissä ja jarrutuksissa.Kyl ne nastat lähtee juu. Tekee erilaisen jäljen lasiin kun kivi..Sellainenkin muistui mieleen,kun vanhempien tuttujen kanssa keskustellut kivien ja nastojen aiheuttamista lasirikoista niin heidän mielestä vikana on se,että nykyautoista puuttuu roiskeläpät,jotka jonkinverran estivät vanhemmissa autoissa kivien ja nastojen sinkoilua ![]() En muista syytä miksi roiskeläppiä alettiin poistamaan? Voisiko joku muistuttaa asiasta?
Liekö ollut -95 päätöksen (EU) seuraus; lainsäädännön harmonisointi - läpät ei pakollisia, ei ruostesuojauskaan, metanoli tuli takaisin pissapoikiin jne..
Ainakin kuorma-autoissa roiskarit takana pakollisia ainakin joku vuosi sitten. Samoin kaikissa muissaki (takana), missä renkaasta näkyy yli puolet taakse.. mutta useassa nykyhlöautossa tuollaisen läpänalun tarkoitus on suojata sitä auton helmaa - ei "pelastaa maailmaa" ![]() Eikö tuossakin ollut joku yhdenmukaisuus kyseessä ja otettiin euroopasta mallia.
Eikö tuossakin ollut joku yhdenmukaisuus kyseessä ja otettiin euroopasta mallia.Otettiin mallia, mutta ei pakosta. Auton varustuksen voi kukin maa itse päättää. Vertaa vaikka turvaliivi asiaan, jossain pitää olla kuljettajalle, jossain kaikille matkustaja paikoille ja jossain ei ollenkaa. Eli peiliin katsomalla selviää syyllinen. Tietysti helppo syyttää muita. Ja voi vaikka vaatia ulkomaille rekisteröidyillekin ne varusteet. Vertaa talvirengas pakkoa. En muista syytä miksi roiskeläppiä alettiin poistamaan? Voisiko joku muistuttaa asiasta? Minä muistelen että sillä estettiin kivien lentäminen vastaantulevien autojen ikkunaan.
Eikö tuossakin ollut joku yhdenmukaisuus kyseessä ja otettiin euroopasta mallia. Minä taas muistelen, että oli kysymys energian säästöstä. Aiheuttivathan ne pienen ilmanvastuksen. Ei merkinnyt varmaan mitään yksittäiselle autoilijalle, mutta kun poistetaan kymmenistä miljoonista autoista, niin vaikuttanee jotakin. Minä muistelen että sillä estettiin kivienOk, kiitos.Eli siirrettiin vain kiven heittosuuntaa ![]()
Kivi tai nasta kun lentää edellä ajavasta tai vastaan tulevasta autosta ilmaan. Kun siihen ajaa riittävällä nopeudella, niin vaurioita syntyy.
Minä muistelen että sillä estettiin kivien Aikoinaan sorateillä Lapissa ajettiin todella lähellä vastaantulevaa liikennettä ja hidastamatta. Kyselin miksi näin kun tuo tuntui oudolta. Kuulemma vähennettiin lasirikkoja kun roiskeläpistä sinkoilevat kivet ei osunut kuin vastaantulevan helmaan Tilasin netistä niitä halpoja himmentimiä kolme kappaletta. Ymmärtääkö joku mitä tähän laskuun on väkerretty.Yksityisyys meni - en lainaa ihan kaikkea, niin saat vielä korjattua.. ![]() E: MiniinTheBox, onkait se verkkokauppa mistä olet ne ostanut? Bambora on maksujärjestelmä mm. nettiostoksille kuten Klarna, Paypall, Paytrail jne.. ajoneuvotietoja olet kolmesti hakenut. E2: nappasitkin kyssärin pois, mutta olisko vastaus yllä.. Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 2702 2703 [2704] 2705 2706 ... 5009 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|