|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 2593 2594 [2595] 2596 2597 ... 5010 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
Kyllä se on, jaollinen sekunti määrällä, ja sitten kertomalla saadaan kyseinen tulos. Tai näin itse lasken...sitä ei nyt pysty laskemaan noin, jos meillä on 25m/s se ei tarkoita että tuuli puhaltaa koko ajan samalla nopeudella. jos olen oikein ymmärtänyt niin km/h tuulesta kertova ilmoitus käsittää koko vuorokauden tuulen nopeuden, käytännössä pari kovaa puuskaa nostaa sitä arvoa kovin suureksi. sitä ei nyt pysty laskemaan noin, jos meillä on 25m/s se ei tarkoita että tuuli puhaltaa koko ajan samalla nopeudella. jos olen oikein ymmärtänyt niin km/h tuulesta kertova ilmoitus käsittää koko vuorokauden tuulen nopeuden, käytännössä pari kovaa puuskaa nostaa sitä arvoa kovin suureksi. Kyllä se vaan on suoraan muunnettavissa m/s ja km/h. http://yle.fi/saakuvat/taulukot.php http://ilmatieteenlaitos.fi/tuulet Kyllä se vaan on suoraan muunnettavissa m/s ja km/h.totta kai ne on muutettavissa, nyt ei kerrottu mittaus tavoista, niissä kun on vähän eroja. ^
Säätieteilijät puhuvat puuskanopeuksista erikseen.... Siitä puuskanopeudesta itse olen kiinnostunut, kun myrsky nousee. "Tuulen mittaaminen ja tuuliasteikot on sovittu kansainvälisesti. Perinteisesti tuulta on mitattu 10 minuutin keskiarvona, jolloin yksittäisien puuskien vaikutus on pieni. Maa-alueilla nimenomaan puuskat aiheuttavat vahinkoja, ja siksi nykyisin ne ovat käytössä maa-alueiden tuulivaroituksissa." http://ilmatieteenlaitos.fi/tuulet totta kai ne on muutettavissa, nyt ei kerrottu mittaus tavoista, niissä kun on vähän eroja.Kerrottiinhan se siellä, että mittausperiodi on 10 min keskituulelle. Riipumatta yksiköstä Kerrottiinhan se siellä, että mittausperiodi on 10 min keskituulelle. Riipumatta yksiköstänyt vertaatte vain m/s suomessa. muualla se on vuorokauden tuulen keskinopeus km/h, tai jotain sinne päin ![]()
nyt vertaatte vain m/s suomessa. muualla se on vuorokauden tuulen keskinopeus km/h, tai jotain sinne päin Se on aivan eri asia, jos puhutaan jostain keskinopeudesta jollakin erilaisella aikavälillä. Mutta muuntosuhde säilyy aina samana. Katsottu Veljen pojalle Jyllistä,josta kiinnostunut,ID 8382589
^ Normi keli näin syksyisin. Brysselissä on puistot suljettu ja niin luki tuolla meidän kylän puiston portilla, onneksi portti oli auki niin ei ojan kautta tarvinnut kiertää. ![]() Normi keli näin syksyisin. Brysselissä on puistot suljettu ja niin luki tuolla meidän kylän puiston portilla, onneksi portti oli auki niin ei ojan kautta tarvinnut kiertää.kerro nyt meille härmäläisille miten se tuuli oikein mitatataan? . voidaan sitten vertailla, missä tuulee eniten ![]() Sitä en tiedä, mutta sääkartassa lukee 100km/h.
Sitten sääimmeiset kertoo sään olevan tuulinen. Sitten kun alkaa olla jatkuvasti yli tuon rupeavat varoittelemaan myrskystä. Oli tuolla metsässä jokunen puu horjahtanut ja reittä paksumpia oksia tullut alas. Olen miettinyt tässä tajuaako Suomen autohajoittamot missä maailmassa nykyään eletään. Sama Hyundain ohjausboxi maksaa täällä 170 euroa, Ruotsissa 350 kruunua ja Puolassa vajaa 50 plozyä. Taitaa ostajalla joka on vähänkään hintatietoinen ostot suuntautua muualle kuin tänne.
Sitä en tiedä, mutta sääkartassa lukee 100km/h.itse ainakin haluan myös näkemyksiä muualta. jos koet että olen sinua loukannut, pyydän anteeksi. mutta täällä katsotaan niin monta asiaa itsestään selvyytenä, sen takia pitää vähän haastaa ihmisiä että tajuavat missä mennään. Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 2593 2594 [2595] 2596 2597 ... 5010 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|