rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9977040 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38700 : 10.11.2016 kello on 21:44 »
Onko niin mukavaa, että voisi olla yksin pitempiäkin rupeamia.  ;)
Jes Thumb Rekkahomissa opi olemaan,yksin,paitsi Ryssän hommissa,mutta siitä myöhemmin ;) :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #38701 : 10.11.2016 kello on 22:36 »
Onko niin mukavaa, että voisi olla yksin pitempiäkin rupeamia.  ;)

Teitpä vaikean kyssärin
vaikka, et minulle ...
mutta en tykkäis yksin olla vaikka ..joskus se vain on pakko   :'(

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #38702 : 10.11.2016 kello on 22:46 »
Teitpä vaikean kyssärin
vaikka, et minulle ...
Sinua Sipu ymmärrän :( Minulle laatuaikaa.

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #38703 : 10.11.2016 kello on 22:53 »
    Sukulaissuhteet voi olla vaikeita. Appiukkoon ollaan viimeksi oltu yhteydessä n. 17 vuotta sitten. Jonkin aikaa sitten näin hänet paikassa jossa olisin voinut mennä juttelemaan. Soitin vaimolleni ja kysyin hänen mielipidettään, onhan hänen isänsä kyseessä, pyysi etten menisi ja tottelin. Kohtalaisen tarkasti äijä katkaissut välinsä kaikkiin sukulaisiin, minua tuo häiritsee jälkipolven takia.

Hienosti toimittu.  Thumb

Mielestäni suotta kantaa syyllisyyttä appiukon toiminnan takia. Hän on tehnyt oman ratkaisun ja kantaa itse vastuunsa teostaan. Jälkipolville voi kertoa asian totuuden mukaisesti, varmasti ymmärtävät ainakin myöhemmällä iällä.

Myös meidän suvussa / vaimon suvussa on aivan vastaavanlaista / tyylistä toimintaa, joten emme ole ainoat asiassa.
     Vaimon sisko haukkui minua muutama vuosi sitten Suomessa käydessämme ja aivan varmasti syyttä suotta. Olin ja edelleen olen onnellinen asiasta ei tarvitse seurustella vaimon siskon ja hänen veljensä kanssa, toisten kanssa asiat kunnossa.
    Edellä mainitut, vaimon sisko ja veli ovat elämässään katkeria ja kateellisia jos toisilla menee paremmin. Heidän ideologia on, ei toisillekaan ellei myös he pääse osalliseksi samasta / samoista asioista.       
    Ollessamme vielä väleissä heidän kanssaan, oli jatkuva valitus jostakin, toisten panettelu, kateus, katkeruus, jne, edellä mainitut sävyttivät keskusteluja oli aihe mikä tahansa. Koomista kaikessa "komeudessaan" se etteivät kyenneet hallitsemaan noita kielteisiä tunteita, olivat "luettavissa" äänen käytöstä ja kehonkielestä. Tapahtunut episodi on ollut minulle  Uuno Turhapurosta johtaja Tuuran lukuisia kertoja esille tuomaa lainausta lainaten,"tämä on minulle ilon ja onnen päivä." Hieman lainausta muokaten menneeseen aikamuotoon, "tapahtunut oli minulle henkisesti ilon ja onnen päivä."  Thumb

No, ei meidänkään suku ole viaton, minusta puhumattakaan.  ;D 
    Käytin keväällä 1977 äitiäni hänen siskonsa luona. Hänen siskonsa on suurin piirtein samaa sarjaa kuin edellä kuvailtu vaimon sisko ja veli.
    He ottivat yhteen voimakkaasti sanansäilää käyttäen. Ajattelin paluumatkalla etten avaa äidin siskon asunnon ovea aivan heti. Tähän päivään mennessä en ole ovea avannut. ;D

Totta kai edellä olevat asiat olen pohtinut tarkkaan. Lopputuloksena se etten ole itselleni laittanut ovea lopullisesti kiinni, jos asia / asiat alkavat painaa mieltä. Tällöin noita täytyy pohtia ja tehdä pohdinnan lopputuloksen mukainen päätös.
    Loppukaneettina voin puhtaalla sydämellä todeta edelleen monikkomuotoa käyttäen, "tapahtuneet ovat olleet minulle henkisesti ilon ja onnen päiviä."  Thumb

Pyrkiessä itse mahdollisimman puhtaaseen henkiseen elämään, on elämän taival hieman helpompaa kuin kieltää sellaiset tunteet joita todellisuudessa tuntee. ( oma mielipide) Kuljen omia polkujani ja en ole katunut hetkeäkään. Tosin joitakin nuoruuden aikaisia tekoja olisi voinut jättää tekemättä.  Thumb

Aika-ajoin olette varmaan kuullut kysymyksen,"haluaisitko elää toisella tavalla jos sellainen olisi mahdollista?"
    Useimiten / usein vastaus on, en. Syy vastaukseen on se että eletty elämä on koettu, mutta uudestaan elettäessä edessä on täysi tietämättömyys mitä tulee tapahtumaan. (pelko)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    « Vastaus #38704 : 10.11.2016 kello on 22:55 »
    Sinua Sipu ymmärrän :( Minulle laatuaikaa.

Muistakaa ystävät pitää huolta rakkaistanne  :-*
    niin kauan, kun olette täällä yhdessä
    ja muistakaa se myös näyttää toisillenne sanoin ja teoin  :-*
    niin kauan, kun olette yhdessä
    joskus tulee aika,kun toista ei ole  :(

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    « Vastaus #38705 : 10.11.2016 kello on 23:08 »
    Oikeastaan jo eilen tehty kun tilasin klo 14 aikaan iltapäivällä pyörän bikeshopista. Aamulla yhdeksältä tuli tekstari matkahuollosta,  että pyörä noudettavissa. Iltapäivällä kävin hakemassa eli vajaa vuorokausi tilauksesta kun pääsin lyhyelle koeajolle.  :D

Tällaisena vanhan liiton miehenä pysyttelin 26 tuumaisessa kun aina ennenkin maastopyöräni ovat olleet 26:sia. Renkaan leveys vain tuplaantui neljään tuumaan.  Tarkoitus uuden pyörän avulla lisätä pyöräilyä. Jos ensi vuonna pääsisi edes puoleen viiden vuoden takaisista 500h/10000km lukemista. Viime vuosina kilometrit on jääneet alle 2000km ja kestävyyskunto päässyt vähän rapistumaan kun ei enää jaksa noitten nuorten miesten vauhdissa kuin vajaa pari tuntia.

Charge Cooker Maxi 2 -fatbike tuntui heti säädöiltään sopivalta, ei tarvinnut satulaakaan siirtää pituus- tai korkeussuunnassa. Vaihteisto etukäteen mietitytti kun pyörässä on 1:11 vaihteisto. Excelissä vertailin välityksiä aiempiin 3:9 vaihteistoihin. Käytännössä suurin ja pienin välitys pysyy samana mutta siinä välissä välitysten erot ovat vähän isompia  Käytössä on nyt 11 välitystä kun aiemmin oli todellisuudessa 19 (eikä 27) eri välitystä kun 3:n eturattaan systeemissä eri ratasyhdistelmillä tuli monta samaa välitystä.

Huomenna vähän pidempi koeajo ennen pimeän tuloa ja lauantaina on tarkoitus ajaa mökille "oikaisten"  metsäpolkuja pitkin. Autolla meillä on mökkimatka 26 km kahta eri reittiä pitkin mutta polkuja ja metsäteitä pitkin vt8:n ja vanhan Rauman tien välistä tulee matkaa vähän polkuvalinnasta riippuen 32-35 km.
    Meikäläinen kävi eilen kanssa bikeshopin sivuilla katselemassa läskipyörää. Ikävästi jäi ajot loppuvuodeksi kun olkapään teloin. Nyt kun on aikaa ollut pohdiskella nii kyllähän se varmaan on läskipyörä laitettava kunhan kuntoutuu. Olisihan se varmasti metsämöyrinnässä talvella "turvallisempikin" vaihtoehto kuin tuo täpäri. Ei muuta kun elämyksellisiä kilometrejä, hieno laji!

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.01.2020 kello on 10:34
    « Vastaus #38706 : 11.11.2016 kello on 06:32 »
    Meikäläinen kävi eilen kanssa bikeshopin sivuilla katselemassa läskipyörää. Ikävästi jäi ajot loppuvuodeksi kun olkapään teloin. Nyt kun on aikaa ollut pohdiskella nii kyllähän se varmaan on läskipyörä laitettava kunhan kuntoutuu. Olisihan se varmasti metsämöyrinnässä talvella "turvallisempikin" vaihtoehto kuin tuo täpäri. Ei muuta kun elämyksellisiä kilometrejä, hieno laji!

Itsellä himotti tämä:
    http://www.sahkofillari.fi/EVO-Big-Foot-Pro

Ikävä fakta, että on liian kallis tämmöisen osa-aikatyöläisen lompakolle.
    Muutoin oisin tuommoisen hankkinut syksyn jahtisiirtymiä varten. Kärry perään vielä koirille, niin ois mennyt todella mukavasti sen 10-15km siirtymän suuntaansa, ennen kun ollaan hyvässä tunturipaikassa riekostelemassa  Thumb

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:55
    • Kulkija
    « Vastaus #38707 : 11.11.2016 kello on 08:44 »
    Itsellä himotti tämä:
    http://www.sahkofillari.fi/EVO-Big-Foot-Pro

Ei ole huono. Pitkään harkinnut sähköpyörää, vaan tuossa on mulle puolet liikaa ainakin.  :o

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    « Vastaus #38708 : 11.11.2016 kello on 09:20 »
    Sähköfillarissa on varmasti puolensa, tuppaavat vaan olemaan kalliita ja painavia. Työmatkakulkineena varmaankin puoltaa paikkaansa.

Lisätääs nyt vielä tänääntehtyä, poika viety hoitoon ja vaimo "nukutettu" päiväunille. Sitten pieni käsijumppa ja kohta lenkille kunhan vähän lauhtuu.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:29
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #38709 : 11.11.2016 kello on 09:22 »
    No niin. Nyt savokin sai mutkamäkilasketteli jan ihanaa valkoista lunta. Liekkö se niin ihanaa, kun jos vähänkin sataa (talvella normaalia), silloin säätiedotus tiedottaa, erittäin huonosta talvikelistä. Milloinkahan alkoi tuo että lumisade tarkoittaa erittäin huonoa talvikeliä. Moni auton ostaja on ottanut varoituksesta vaarin, ja hommannut neliveto auton.   ;)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:24
    • viva la France
    « Vastaus #38710 : 11.11.2016 kello on 09:24 »
    Ja tänääkin on tärkeä päivä eurooppalaisille eli 11.11.1918
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Compi%C3%A8gnen_aselepo

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:29
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #38711 : 11.11.2016 kello on 09:27 »
    Ja tänääkin on tärkeä päivä eurooppalaisille eli 11.11.1918
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Compi%C3%A8gnen_aselepo
    Sitten homma meni uusiksi siinä samassa rautatievaunussa -40 luvun alussa.   :(

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:55
    • Kulkija
    « Vastaus #38712 : 11.11.2016 kello on 10:12 »
    Moni auton ostaja on ottanut varoituksesta vaarin, ja hommannut neliveto auton.   ;)

Ei tarvitte välittää varoituksista sitten, kun ei auto lähdekään käsistä keskiviivan paksua lumivallia ylitettäessä. No ei se lähde hyvällä takavetoautollakaan .

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
    « Vastaus #38713 : 11.11.2016 kello on 10:27 »
    mutta sellanen levy ois kyllä kätevä vaunussa
    kun en kaasua uskalla käyttää  :-[

Olet kans niitä, jotka pelkää, että taivas putoaa??

Muista , että siitä levystä voi saada sähköiskun....     :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
    « Vastaus #38714 : 11.11.2016 kello on 10:28 »

Ja eikun humpalle....